به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ تیر ۹, پنجشنبه

فعالیت بزرگترین شرکت حمل و نقل جهان در چند بندر ایران متوقف شد

موج سبز
بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی جهان فعالیت های خود در چندین بندر ایران را متوقف کرده است که احتمالا در حمل و نقل مواد کالاهای اساسی غذایی به مقصد ایران اختلال های جدی ایجاد می کند. توقف فعالیت های این شرکت در همراهی با تحریم های یکجانبه آمریکا است.بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی جهان فعالیت های خود در چندین بندر ایران را متوقف کرده است که احتمالا در حمل و نقل مواد کالاهای اساسی غذایی به مقصد ایران اختلال های جدی ایجاد می کند. توقف فعالیت های این.................. 
بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی جهان فعالیت های خود در چندین بندر ایران را متوقف کرده است که احتمالا در حمل و نقل مواد کالاهای اساسی غذایی به مقصد ایران اختلال های جدی ایجاد می کند. توقف فعالیت های این شرکت در همراهی با تحریم های یکجانبه آمریکا است.بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی جهان فعالیت های خود در چندین بندر ایران را متوقف کرده است که احتمالا در حمل و نقل مواد کالاهای اساسی غذایی به مقصد ایران اختلال های جدی ایجاد می کند. توقف فعالیت های این شرکت در همراهی با تحریم های یکجانبه آمریکا است.
گزارش خبرگزاری رویترز حاکی است، به دنبال قرار گرفتن نام شرکت حمل و نقل دریایی « تایدواتر میدل ایست» در فهرست مجازات های دولت آمریکا، شرکت «مرسک لاین» که بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی است، عملیات خود در بنادر ایران را متوقف کرده است.
مورتن انگلستافت، مدیر عملیاتی مرسک لاین در بیانیه ای اعلام کرده است: «مرسک لاین متعهد است که با تمام کنترل های مربوط به تجارت خارجی و تحریم ها همراهی کند.»
وی افزوده است: «در همین ارتباط، مرسک لاین تصمیم گرفته است تا امور تجاری از و به مقصد بندرعباس، بندر خمینی و عسلویه را متوقف کند.»
یکی از نکاتی که موجب نگرانی ما شده این است که حجم زیادی از محموله های مواد غذایی را به ایران حمل می کنیم. با توجه به اینکه هر جامعه ای به تامین مواد غذایی خود نیازمند است ما باید در نظر بگیریم که ایران حتی پس از قطع بخشی از نقل و انتقال ها توسط شرکت ما بتواند نیازهای خود را تامین کند.
مدیر اجرایی شرکت مرسک لاین
این شرکت عملیات کشتی های سردخانه دار را هدایت می کند که کالاهای غذایی اساسی به مقصد ایران را حمل و نقل می کند. ایران به طور ویژه وابسته به واردات گندم، برنج و روغن نخل است.
توقف فعالیت های شرکت مرسک پس از آن اتخاذ شد که هفته گذشته ایالات متحده آمریکا شرکت «تاید واتر خاورمیانه» ایران را در فهرست تحریم های خود قرار داد و  موسسات آمریکایی را از انتقال محموله به مقصد بندرعباس بر حذر داشت که ۹۰ درصد عملیات حمل و نقل دریایی ایران در آن انجام می شود.
گزارش یاد شده حاکی است که شرکت مرسک در بنادر مختلف ایران فعالیت می کند و احتمالا کالاهای حمل شده توسط کشتی های این شرکت به دوبی ارسال و سپس بوسیله شرکت های دیگر دریایی به ایران انتقال پیدا کند.
هو جو تان، یک تحلیلگر اقتصادی به رویترز گفته است: «اگرچه مرسک خدمات مستقیم خود به بندرعباس را متوقف کرده است ولی هنوز می تواند محموله های به مقصد ایران را از طریق طرف های سوم ارسال کند.»
«ایویند کولدینگ»، مدیر اجرایی مرسک در جریان یک کنفرانس خبری در سنگاپور گفته است:«یکی از نکاتی که موجب نگرانی ما شده این است که حجم زیادی از محموله های مواد غذایی را به ایران حمل می کنیم. با توجه به اینکه هر جامعه ای به تامین مواد غذایی خود نیازمند است ما باید در نظر بگیریم که ایران حتی پس از قطع بخشی از نقل و انتقال ها توسط شرکت ما بتواند نیازهای خود را تامین کند.»
انتظار می رود که تحت تاثیر مجازات شرکت « تایدواتر میدل ایست» اکثر شرکت های حمل و نقل دریایی از این پس از حمل محموله به بندرعباس و سایر بنادری که توسط این شرکت مدیریت می شوند پرهیز کنند.
یک سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا گفته است که دولت این کشور احتمال می دهد که این شرکت در برنامه های تسلیحاتی به سپاه پاسداران خدمات می دهد.
وزارت خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که تحریم های جدید آمریکا علیه دو بخش مهم از شبکه حمل و نقل ایران ممکن است فعالیت شرکت های روسی را تحت تاثیر قرار داده و سئوالات مهمی را مطرح کرده است.
رییس شرکت حمل و نقل دریایی « مرسک لاین » در ادامه سخنان خود در کنفرانس خبری سنگاپور گفت:« ما به تحریم های وضع شده از سوی اتحادیه اروپا و دولت آمریکا علیه ایران توجه ویژه ای داریم و سعی می کنیم تا جاییکه امکان دارد آنها را رعایت کنیم. اما اجرای این مقررات چندان ساده نیست چون برخی از آنها قابل تفسیر هستند.»
به عنوان مثال مشخص نیست که آیا شرکت « مرسک لاین » در مورد بنادر ایرانی تحت مدیریت شرکت «تاید واتر » می تواند به جای کشتی های اروپایی استفاده کند یا نه چون اتحادیه اروپا هنوز شرکت « تاید واتر» را تحریم نکرده است.
در یک رویداد جداگانه یک شرکت کشتیرانی دیگر به نام « اورینت اورسی »  ( Orient Oversea ) که دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ است از هفته پیش حرکت مستقیم کشتی های خود به بندرعباس را متوقف کرده است. یک سخنگوی این شرکت گفت که این تصمیم به خاطر مسائل اقتصادی اتخاذ شده و به تحریم های آمریکا ارتباطی ندارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر