به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ خرداد ۲۴, سه‌شنبه

واکنش موتلفه به پیشنهاد لغو حصر موسوی و کروبی

بی بی سی 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی، از احزاب محافظه کار سنتی در ایران، پیشنهاد محمد خاتمی درباره لغو بازداشت زندانیان سیاسی و پایان حصر میر حسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالف دولت را رد کرده است. محمد نبی حبیبی گفته است که "گناه دو نفری که حصر شدند را..............

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی، از احزاب محافظه کار سنتی در ایران، پیشنهاد محمد خاتمی درباره لغو بازداشت زندانیان سیاسی و پایان حصر میر حسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالف دولت را رد کرده است.
محمد نبی حبیبی گفته است که "گناه دو نفری که حصر شدند را نابخشودنی می دانم و تساهل و تسامحی که معمولا آقای خاتمی در حرف های خود به خرج می دهند را در شرایط حاضر حداقل برای آن دو نفر نابخشودنی می دانم."
دبیر کل حزب موتلفه با وب سایت خبرآنلاین گفت و گو کرده است که به طیفی از اصولگرایان نزدیک به علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران نزدیک است.
آقای حبیبی گفته که "ممکن است زمانی آن دو نفر (میرحسین موسوی و مهدی کروبی) که لطمات بزرگی به نظام وارد کردند،اعتراف و اعلام توبه و پشیمانی کنند . . . و ممکن است در منظر نظام نیز این توبه باشرایطی پذیرفته شود ولی آقایانی که الان محصور هستند، تاکنون هیچ اقدامی برای پس گرفتن هیچ کدام از اقداماتشان نکرده اند."
او در عین حال حضور "عده ای از اصلاح طلبان" در انتخابات را که "نظام، ولایت فقیه و ولی فقیه" را قبول دارند، "مفید و لازم" دانسته است.
محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران در هفته اخیر در جریان سخنرانی ها و دیدارهای عمومی اش خواستار آزاد کردن زندانیان و فعالان سیاسی و اجتماعی، لغو حصر رهبران مخالفان دولت و زمینه سازی برای بازگشت فضای کشور به حالت عادی شده بود.
آقای خاتمی می گوید "وضعیت امنیتی فعلی" باید به "فضای سالم سیاسی" تغییر کند.
او چند هفته پیش از این هم در جریان یک سخنرانی که با واکنش های متفاوت منتقدان رو به رو شد، پیشنهاد کرده بود که "اگر" به نظام و رهبری ظلم شده است به نفع آینده از آن چشم پوشی شود، و "ملت هم از ظلمی که بر او و فرزندانش رفته است، می گذرد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر