به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ فروردین ۱۲, شنبه

اصغر فرهادی، در فهرست صد چهره تاثیرگذار مجله تایم

 کلمه

نام اصغر فرهادی کارگردان ایرانی برنده جایزه اسکار در لیست صد چهره‌ تاثیرگذار جهان در مجله تایم آورده شده و کاربران می توانند تا شش آوریل، هجده فروردین ماه در این نظر سنجی شرکت کنند. برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران، جدایی نادر از سیمین جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار را از آن خود کرد و اینک مجله تایم این کارگردان را برای ارائه تصویری متفاوت از..............................



  نام اصغر فرهادی کارگردان ایرانی برنده جایزه اسکار در لیست صد چهره‌ تاثیرگذار جهان در مجله تایم آورده شده و کاربران می توانند تا شش آوریل، هجده فروردین ماه در این نظر سنجی شرکت کنند.
برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران، جدایی نادر از سیمین جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار را از آن خود کرد و اینک مجله تایم این کارگردان را برای ارائه تصویری متفاوت از ایران در لیست برگزیدگان خود قرار داده است.
تایم با تجلیل از فرهادی و اثر منتخب او نوشته است: فرهادی که با فیلم “جدایی نادر از سیمین” موفق به کسب جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی زبان اسکار شد، این فیلم ارائه یک تصویر متفاوت از ایران در غرب است. در حالی که جنگ‌طلبان در اسرائیل و نومحافظه کاران “سخت جان” در واشنگتن، در پی حمله به ایران هستند، فرهادی داستان زن و شوهر طبقه متوسط را به تصویر می کشید که در پی جدایی از یکدیگر هستند. داستان انسانی که در شرایط وخیم فعلی، آب سردی است بر تب تند و شعله‌ور “حمله به ایران”
فرهادی در زمان دریافت جایزه اسکار با تاکید بر روحیه ایرانیان که مخالف خشونت هستند، گفته بود که سرزمین من فرهنگ کهن و غنی دارد که زیر غبار سنگین سیاست مخفی شده است. جایزه ام را به مردمم تقدیم می کنم. مردمی که مخالف خشونت هستند و با تمدن ها و فرهنگ های دیگر سر سازگاری دارند.
فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» که توانست در نخستین حضور خود در عرصه بین المللی در زمستان سال گذشته، جایزه خرس طلایی بهترین فیلم و خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد و زن شصت و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را دریافت کند، جوایز بهترین فیلم سی و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز فرانسوی «سزار» (Cesar awards)و مراسم اهدای جوایز «اسپیریت» (Spirit Awards) را از آن خود کرد.
همچنین «جدایی نادر از سیمین» که بازیگرانی مانند لیلا حاتمی، پیمان معادی، شهاب حسینی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی و مریلا زارعی در این فیلم درام ایفای نقش کرده اند، پیش از این نیز توانست ۴ سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری (محمود سماک باشی)، بهترین فیلمبرداری (محمود کلاری)، بهترین فیلمنامه (اصغر فرهادی) و بهترین کارگردانی (اصغر فرهادی) بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر را از آن خود کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر