به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ اسفند ۱۶, سه‌شنبه

حمله لباس شخصی‌ها به اتاق عیسی سحرخیز در بیمارستان و انتقال وی به سی‌سی‌یو

بعد از ظهردیروزدوشنبه عده‌ای لباس شخصی به اتاق عیسی سحرخیز زندانی سیاسی که در بیمارستان قلب شریعتی تهران بستری است حمله کرده و ضمن توهین به ایشان و همسرشان به ضرب و شتم و ایجاد مزاحمت برای ملاقات کنندگان ایشان و دیگر بیماران پرداختند.به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» این حمله به وخیم‌تر شدن........
 بعد از ظهر امروزدوشنبه عده‌ای لباس شخصی به اتاق عیسی سحرخیز زندانی سیاسی که در بیمارستان قلب شریعتی تهران بستری است حمله کرده و ضمن توهین به ایشان و همسرشان به ضرب و شتم و ایجاد مزاحمت برای ملاقات کنندگان ایشان و دیگر بیماران پرداختند.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» این حمله به وخیم‌تر شدن حال این زندانی و همسر ایشان منجر شده است.
به گفته مهدی سحرخیز فرزند این روزنامه‌نگار: «عیسی سحرخیز پس درگیری لفظی با یکی از نگهبانانش، دچار استرس شدید شده و به همین دلیل به بخش سی سی یو منتقل شده است. سحرخیز از نگهبانش خواسته تا تلویزیون را خاموش کنند. اما نگهبان از این کار امتناع می کند و سپس درگیری لفظی شروع می شود. فشار خون سحرخیز پس از این مشاجره بالا می رود، صورتش قرمزرنگ و متورم شده و سرفه اش قطع نمی شود. پزشکان تلاش می کنند او را با اکسیژن و دارو سرپا کنند اما تلاش ها نتیجه نداشته و او را به بخش سی سی یو بیمارستان قلب منتقل می کنند. پزشکان گفته اند سخرخیز باید در محیط دور از استرس استراحت کند.هرگونه استرس می تواند به مرگ او منجر شود.»
عیسی سحرخیز در جریان پیامدهای اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۸۸ بازداشت شده و تاکنون در زندان رجایی‌شهر کرج به سر می‌برد.
در تاریخ ۵ مهر ۱۳۸۹ و بعد از نزدیک به ۱۵ ماه بازداشت این روزنامه‌نگار با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به سه سال  زندان و پنج سال ممنوعیت و محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و مطبوعاتی محکوم شد. اتهامات وی «توهین به رهبری» و «اقدام علیه امنیت ملی» عنوان شده بود. وی پس از صدور حکم در تماسی با خانواده‌اش گفت که به حکم صادره اعتراض نخواهد کرد چرا که به عقیده‌ی او «تمام حکم‌ها به طور مستقیم از زیرنظر آقای خامنه‌ای صادر می‌شود» و «قوه قضاییه اینجا هیچ کاره است».
عیسی سحرخیز روزنامه‌نگار و فعال سیاسی  متولد ۱۰ بهمن ماه ۱۳۳۲ در شهر آبادان ایران است. وی در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی مدتی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
این روزنامه‌نگار در رشته‌ی اقتصاد از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. و از سال ۱۳۶۱ به عنوان خبرنگار و کارشناس اقتصادی در خبرگزاری رسمی دولت ایران (ایرنا) به فعالیت پرداخت. وی همچنین مدیر مسئول نشریه‌ی آفتاب و اخبار اقتصاد نیز بود. از دیگر فعالیت‌های وی فعالیت در زمینه‌ی نشر کتاب در ایران و مدیریت انتشارات قلم بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر