به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

در فتنه بودن حوادث بعد از انتخابات شکی نیست

 منبع: تحول سبز
محسن رضایی در نشستی دانشجویی با ادعای این‌که “در فتنه بودن جریان ها و وقایع پس از انتخابات شکی نیست”، مدعی شد: “بسیاری از مردم تا نهم دی نمی‌دانستند که چه اتفاقی افتاده است و فتنه‌ای که رخ داد مقدمه‌ای برای رویارویی سوم ایران و آمریکا بود.”فرمانده اسبق سپاه همچنین با بیان این‌که “باید بین من و میرحسین و مهدی کروبی فرقی باشد”، ادعا کرد: “من نمی‌توانم ادای کسانی را در بیاورم که تنها به دنبال جلب افکار عمومی هستند. ”وی همچنین اظهار عقیده کرد “ما در حال حاضر نیازمند انقلابی بزرگتر از انقلاب اسلامی و جنگ.........
محسن رضایی در نشستی دانشجویی با ادعای این‌که “در فتنه بودن جریان ها و وقایع پس از انتخابات شکی نیست”، مدعی شد: “بسیاری از مردم تا نهم دی نمی‌دانستند که چه اتفاقی افتاده است و فتنه‌ای که رخ داد مقدمه‌ای برای رویارویی سوم ایران و آمریکا بود.”
فرمانده اسبق سپاه همچنین با بیان این‌که “باید بین من و میرحسین و مهدی کروبی فرقی باشد”، ادعا کرد: “من نمی‌توانم ادای کسانی را در بیاورم که تنها به دنبال جلب افکار عمومی هستند. ”
وی همچنین اظهار عقیده کرد “ما در حال حاضر نیازمند انقلابی بزرگتر از انقلاب اسلامی و جنگ هستیم.”
به گزارش ایسنا، محسن رضایی در نشستی با عنوان «دفاع مقدس و رسالت دانشجوی مسلمان» ـ که از سوی کانون اندیشه دانشجوی مسلمان دانشگاه امیرکبیر برگزار شد ـ با اشاره به جنگ هشت ساله با عراق، خاطرنشان کرد “وقتی وضع‌مان خوب نباشد و فضا بسته باشد، انسان‌های شایسته فرصت پیدا می‌کنند که خود را نشان دهند؛ لذا در سال اول جنگ هیچ فرصتی برای ظهور باکری‌ها، همت‌ها و متوسلیان‌ها پیدا نشد.”
جزء آخرین دانشجویان انقلاب بودم که از سپاه بیرون آمدم
فرمانده اسبق سپاه، در مورد قطعنامه ۵۹۸ و کیفیت پذیرش آن از سوی ایران گفت “پذیرش قطعنامه از سوی ما مشروط بود؛ ما می‌گفتیم که باید بیانیه دبیرکل سازمان ملل نیز در این راستا صادر شود و مساله آزادی اسرا قبل از آتش‌بس صورت بگیرد. به هر ترتیب ایران قطعنامه را رد نمی‌کرد ولی پذیرش خود را نیز اعلام نکرد. در ادامه وقتی قرار شد بیانیه‌ دبیرکل سازمان ملل صادر شود و ما قطعنامه را قبول کردیم، عراق به خاک ما پیشروی کرد.
رضایی گفت: به کسانی که می‌گویند جام زهر و معتقدند که طرفدار ولی فقیه هستند، باید گفت آن موقع رهبری (آقای خامنه ای) به جبهه آمده بود و در جبهه تحول بزرگی را ایجاد کرد. ما پیشنهاد کردیم که از مرز عبور کنیم؛ اما وی گفت که باید با امام مشورت کنند و حاج احمدآقا پیام داد که امام این موضوع را نمی‌پذیرد.
وی ادامه داد: برخی بعد از جنگ به سراغ کارهای خود رفتند و برخی مثل ما ماندیم؛ چراکه هنوز حوادثی در کشور وجود داشت، ولی وقتی که شرایط مساعد شد، من طی درخواستی از رهبری خواستم که بیرون بیایم و در واقع من جزء آخرین دانشجویان انقلاب بودم که از سپاه بیرون آمدم.
می‌توانیم از راه دیپلماسی تحریم‌ها را خنثی کنیم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که “ما می‌توانیم از راه دیپلماسی تحریم‌ها را خنثی کنیم”، گفت: دنیا به ایران نیازمند است و ما می‌توانیم نقش‌های بزرگی در صحنه بین‌الملل ایفا کنیم. از سوی دیگر ارتباط با جهان اسلام، سوریه و لبنان و نهضت‌های آزادی‌بخش، همچنین ارتباط با ملت خودمان از دیگر ابزارهایی است که می‌توانیم در این مسیر به کار گیریم. همچنین ما می‌توانیم تحریم‌ها را از طریق دیپلماسی و یا حتی مذاکره خنثی کنیم.
نیازمند انقلابی بزرگتر از انقلاب اسلامی و جنگ هستیم
رضایی با تاکید بر این‌که “ما در حال حاضر نیازمند انقلابی بزرگتر از انقلاب اسلامی و جنگ هستیم” اظهار کرد: من این حرف را می‌زنم حال هر حکمی علیه من می‌خواهند صادر کنند.
جنگ در اسلام اصالت ندارد،‌ بلکه بازدارندگی اصالت دارد
وی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری مبنی بر این‌که “آیا می‌شد از وقوع جنگ پیشگیری کرد” گفت:‌ جنگ را باید پیشگیری کرد و اصلا شکل گرفتن نیروهای مسلح به خاطر جنگیدن نیست. جنگ در اسلام اصالت ندارد،‌ بلکه بازدارندگی اصالت دارد.
وی خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از قیام امام مهدی به بیان می‌آید اکثرا به بخش نظامی‌گری در مورد ایشان می‌پردازند این در حالی است که جهاد ایشان قبل از این‌که نظامی باشد، علمی، اخلاقی و انسانی است.
استفاده از سبک مدیریتی، هنر ما در عرصه جنگ بود
به گزارش ایسنا، دانشجوی دیگری پرسید: فرماندهان جوان جنگ همچون شما، همت و باکری که هیچگونه عقبه‌ای در نظامی‌گری نداشتید چطور توانستید در جنگ این همه تحول ایجاد کنید؟
رضایی پاسخ داد: اولا باید بگویم که ما اکثرا قبل از انقلاب مبارز و چریک بودیم، بعد این‌که مدیریت اصول مشترکی دارد که این اصول به هیچ تخصصی ربط ندارد.
تا پنجاه الی صد سال دیگر درباره این جنگ حرف وجود دارد
دانشجویی پرسید: با توجه به این‌که برخی در مورد دفاع مقدس مدعی هستند که به افشاگری‌هایی پرداختند و با رسانه‌های بیگانه نیز برنامه‌هایی پی‌درپی داشتند، شما نظرتان در این راستا چیست؟
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخ داد: در تمام بیست سال بعد از جنگ، در هر دوره‌ای درباره دوران دفاع مقدس مطلبی گفته شد. در زمان تکنوکرات‌ها گفتند که جنگ خسارات زیادی برای ما به بار آورد. در زمان اصلاح‌طلبان گفته شد که جنگ بعد از آزادی خرمشهر باید تمام می‌شد و در زمان اصولگرایان در مورد جام زهر صحبت شد. به نظر من تا پنجاه الی صد سال دیگر درباره این جنگ حرف وجود دارد و حرف گفته خواهد شد.
با مسائل داخلی هزینه‌بر مواجه شد‌ه‌ایم
وی گفت: ما در دوران یک جامعه‌ نمونه در ایران هستیم که البته کار آن کند شده است و با مسائل داخلی هزینه‌بر مواجه شد‌ه‌ایم.
رضایی با بیان این‌که “حمله به دفاع مقدس یکی از مواردی است که برخی مورد توجه قرار می‌دهند”، اظهار داشت این هجوم‌ها در آینده ادامه پیدا خواهد کرد؛ البته معنایش این نیست که جنگ اشکال نداشت و ما اشتباهی نداشتیم و اگر جنگ جدیدی رخ دهد، نباید اشتباهات‌مان را کنار بگذاریم، جنگ برای ما درس‌های فراوانی داشت.
در برابر سندی که منتشر کردم درگیر نشوید، جواب بدهید
وی خاطرنشان کرد: من بعد از بیست سال سندی را منتشر کردم؛ اما زمانی که این سند را منتشر کردم، یکسری سایت‌ها و روزنامه‌ها به درگیری با من پرداختند. من این همه سند و نامه دارم، اما بعد از بیست سال با این همه محافظه‌کاری یکی از این سندها را منتشر کردم حالا به جای این‌که جواب من داده شود، باید دروغ بگوییم و تحریف کنیم؟!
اشاره محسن رضایی، به انتشار چندین سند در مورد دوران جنگ هشت ساله، از جمله نامه استعفایش به مرحوم سید احمد خمینی در اواسط جنگ بود.
امام فرمود: من چیزی را به شما تحمیل نمی‌کنم، خودتان تصمیم بگیرید
دانشجویی پرسید: آیا دستور امام بود با وجود ناوهای آمریکایی در خلیج‌فارس به بهانه جنگ عراق و کویت، به کشور عراق حمله نکنید؟
رضایی پاسخ داد: جمعی از مسوولان کشور خدمت امام رفته و گفته بودند که ما از این به بعد نمی‌توانیم مقابله به مثل کنیم. امام فرموده بود؛ چرا؟ مسوولان پاسخ داده بودند؛ آمریکایی‌ها می‌خواهند کشتی‌های عراق را اسکورت کنند و در صورت حمله ما به آن‌ها، ما با آمریکایی‌ها وارد جنگ خواهیم شد. امام فرمودند؛ اگر من جای شما بودم اولین کشتی را که می‌خواهد از تنگه هرمز عبور کند می‌زدم. مسوولان کشور به ایشان گفته بودند؛ شما فرمانده ما هستید و هرچه بگویید ما انجام می‌دهیم. اما امام فرمودند؛ من چیزی را به شما تحمیل نمی‌کنم، خودتان تصمیم بگیرید.
در فتنه بودن جریانات پس از انتخابات شکی نیست
دانشجویی پرسید: تحلیل شما از جریان انتخابات چیست؟
رضایی پاسخ داد: به هر ترتیب تحلیل دانشجویان از ما قوی‌تر است، چه در مورد انتخابات و چه بعد از آن همه چیز آشکار و شفاف است. انتخابات دو سال طول کشید و از ابتدا تا انتهایش مسائل زیادی وجود داشت.
وی خطاب به دانشجویی که این سوال را کرده بود، گفت: شما سوال کلی کردید و من کلی جواب‌تان را دادم.
دانشجوی دیگری پرسید: به نظر شما آیا جریانات و اتفاقات رخ داده پس از انتخابات ریاست جمهوری فتنه بود؟
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ با بیان این‌که “در فتنه بودن این جریانات شکی نیست، چون حق و باطل با یکدیگر ترکیب شده بود”، مدعی شد: بسیاری از مردم تا نهم دی نمی‌دانستند که چه اتفاقی افتاده است. فتنه‌ای که رخ داد مقدمه‌ای برای رویارویی سوم ایران و آمریکا بود و در این راستا قطعنامه ١۹٢۹ منتشر شد.
ظرفیت اخلاقی و فرهنگی در ایران از پیشرفت سیاسی عقب‌تر است
وی تاکید کرد: در آن زمان کسانی که در صحنه سیاسی بودند نباید اجازه می‌دادند این حوادث طولانی شود. این حوادث باید حداکثر یک ماهه جمع می‌شد ضمن این‌که اگر فعالان سیاسی با اخلاق‌ برخورد می‌کردند و اعتراضات مردم را سیاسی نمی‌دیدند و طرفین و کسانی که درگیر این ماجرا بودند برای مردم حقی قائل می‌شدند، چنان مسائلی پیش نمی‌آمد.
وی تاکید کرد: اگر اعتراضات مردم مدیریت درستی می‌شد بعد از انتخابات این مدیریت روی دوم مردم‌سالاری در ایران را چنان تقویت می‌کرد که با وجود رای چهل میلیونی، معیار مردم‌سالاری در افکار عمومی چندین پله بالا می‌رفت ولی از آن‌جا که ظرفیت اخلاقی و فرهنگی در ایران از پیشرفت سیاسی عقب‌تر است این‌گونه نشد.
در مفاهیم اساسی در عرصه سیاست نیاز به بازسازی داریم
رضایی گفت: ما نمی‌توانیم همدیگر را تحمل کنیم تا اعتراضی می‌شود یک عده می‌گویند برخی می‌خواهند نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند و شعارها را تبدیل به شعار علیه نظام و حتی علیه دستاوردهای بزرگ انقلاب می‌کنند.
ما زندانی خود هستیم
وی با بیان این‌که “حفظ نظام جمهوری اسلامی زمانی حاصل خواهد شد که ما در تحمل همدیگر پیشرفت کنیم و در گفتارمان صداقت بیشتری داشته باشیم” اظهار کرد: نباید از آزادی و عدالت در جهت عوام‌فریبی، تریبون درست کنیم، باید با مردم صادق باشیم و خودخواهی‌ها را کنار بگذاریم…ما زندانی خود هستیم.
بعد از انتخابات به ریسمان قانون متصل شدم
به گزارش ایسنا، دانشجوی دیگری به اعتراضات رضایی بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: ما انتظارمان از شما بیشتر بود، شما انتخابات را زیر سوال بردید.
رضایی پاسخ داد: چه قبل و چه بعد از انتخابات شما شاهد بودید که شیوه من با سایر نامزدها متفاوت بود. من می‌دانم که مردم قبل از انتخابات چه برداشتی از عملکرد من داشتند در مورد آن صحبت نمی‌کنم؛ اما بعد از انتخابات من ریسمانی را به نام قانون انتخاب کردم و به آن متصل شدم. تا زمانی که وقت اعتراض کردن وجود داشت من اعتراض و شکایت کردم و حرف زدم، اما زمانی که شورای نگهبان اظهارنظر خود را ارائه داد، من آن را تمکین کردم.
وی افزود: برخی دوستان حزب‌اللهیِ من، از جمله سردار وحیدی (وزیر دفاع فعلی) چند ساعت مانده بود به اعلام نظر شورای نگهبان به من گفتند؛ ما می‌دانیم که تو نظر شورای نگهبان را تمکین می‌کنی، ولی در این مورد زودتر اظهارنظر کن. من به آنان گفتم اجازه دهید من می‌خواهم عمل به قانون را به نمایش بگذارم ولی چون دیدم که این دوستان ناراحت می‌شوند، زودتر اظهارنظرکردم، پس تا آن‌جا که قانون اجازه داد بر طبق قانون عمل کردم. اگر خارج از قانون عملکردی داشتم، حرف شما درست بود. حال فرض کنید که من انتظارات شما را برآورده نکردم و از مهلت قانونی‌ام جهت انجام اعتراض استفاده کردم، آیا شما باید به من فحش دهید و من را تخریب کنید؟
باید بین رضایی و میرحسین و کروبی فرقی باشد
وی با بیان این‌که “باید بین من و میرحسین و کروبی فرقی باشد”، مدعی شد: من نمی‌توانم ادای کسانی را در بیاورم که تنها به دنبال جلب افکار عمومی هستند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دانشجویان اظهار کرد: اگر من انقلابی‌تر از شما نباشم، کمتر نیستم و اگر زودتر به خط مقدم دفاع از نظام و ولایت نروم، دیرتر نخواهم رفت، ولی به هر حال من یکسری مصلحت‌هایی داشتم. یک عده می‌خواستند اظهار وجود کنند و حوادث ادامه پیدا کند؛ اما من نمی‌خواستم این‌طور باشد.
وی با اشاره به نامه‌ای که در آن زمان به رهبری نوشته بود، اظهار کرد: من در این نامه بر این نکته تاکید کردم که از همه نخبگان می‌خواهم به وحدت بپردازیم. نامه من کاملا روشن است، ولی بعضی گفتند که منظورم این بوده که سران فتنه تبرئه شوند و در واقع انواع مسائلی را اظهار کردند که در نامه نبود و فقط برداشت شخصی آن‌ها بوده است.
نمی‌خواستم جواب دهم و اگر بعد از این همه مدت سوال نمی‌شد، جواب نمی‌دادم. به هر ترتیب من سرباز انقلاب بوده و هستم و امروز هم با همان روحیه جنگ و جهاد در هر عرصه‌ای که باشم دفاع خود را ادامه خواهم داد.
خواهش می‌کنم سیاسیون به سمت خانواده شهدا نروند
دانشجوی دیگری با اشاره به حوادث اخیر در مورد فرزندان شهید باکری و همت گفت: عدم موضع‌گیری شما پایمال کردن خون شهداست.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون پاسخ دقیق به سوال فوق، اظهار داشت “من به عقاید همه احترام می‌گذارم و معتقدم بزرگترین دستاورد انقلاب، آزادی عقیده بوده است و استفاده سیاسی و تبلیغی از خانواده شهدا محکوم است و اهانت و توهین به آن‌ها می باشد. ”
وی با تاکید بر این‌که “خانواده شهدا را نباید در بحث‌ها و مسائل سیاسی وارد کرد” گفت: ما نمی‌دانیم که اگر آن شهید حاضر بود چه تصمیمی می‌گرفت. مثلا اگر مهدی باکری که من به خوبی می‌شناسمش، حاضر بود چه تصمیمی اتخاذ می‌کرد.
وی تاکید کرد: من از سیاسیون کشور چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب خواهش می‌کنم به سمت خانواده شهدا نروید، ما صبر و تحملی در کشور داریم، وارد این حریم‌های ارزشی نشوید؛ اگرچه آن‌ها هم حق دارند فعالیت سیاسی کنند، اما نباید به نحوی باشد که به حریم شهدا آسیب وارد شود. ما نمی‌دانیم آن‌ها اصولگرا بودند و یا اصلاح‌طلب.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر