به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

موسوی و کروبی مردم را به آشوب تشویق کردند؛ تعدادی پلیس کشته شد

منبع: جرس
محمود احمدی نژاد در جریان سومین روز حضور خود در نیویورک و طی مصاحبه با مجری شبکه ١٣ تلویزیون آمریکا، ضمن ادعای مجدد اینکه "واقعا درایران آزادی به معنای واقعی آن وجود دارد"، پیرامون روند و نتایحج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته مدعی........
محمود احمدی نژاد در جریان سومین روز حضور خود در نیویورک و طی مصاحبه با مجری شبکه ١٣ تلویزیون آمریکا، ضمن ادعای مجدد اینکه "واقعا درایران آزادی به معنای واقعی آن وجود دارد"، پیرامون روند و نتایحج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته مدعی شد "میرحسین موسوی و مهدی کروبی در انتخابات نامزد بودند اما رای نیاورند و بر اساس قانون باید به آرای مردم احترام می گذاشتند؛ اما این كار نكردند و مردم را به آشوب و درگیری تشویق كردند که این مجموعه عوامل باعث شد كه تعدادی از نیروهای پلیس هم كشته شود. " احمدی نژاد همچنین در گفتگو با تلویزیون روسیه گفت "ملت ایران به دنبال حل مشكل ایران نیست بلكه رفع مشكلات جهان را پیگیری می‌كند. "

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد عصر روز دوشنبه ٢۹ شهریور ماه (٢۰ سپتامبر) به وقت محلی، طی مصاحبه با چارلی رز، مجری معروف شبكه تلویزیونی كانال سراسری ١٣ آمریکا، مدعی شد که "در ایران دستگاه قضایی و قاضی مستقل عمل می كنند؛ اما متاسفانه آمریكایی ها به جای اینكه به حقوق حداكثری مردم ایران احترام بگذارند، از اقلیت حمایت كردند و این به حیثیت و جایگاه دولت آمریكا لطمه و خدشه وارد می كند. "

وی همچنین با بیان اینكه "همه در جمهوری اسلامی در برابر قانون یكسان هستند"، ادعا کرد "اگر كسی از من شكایت كند بنده هم باید در دستگاه قضایی حاضر و پاسخ گو باشیم. "

هر چقدر کلینتون می خواهد حرف بزند
احمدی نژاد در ادامه گفت "هر چه هیلاری كلینتون و سایر مقام های آمریكایی علیه مسولان جمهوری اسلامی اظهار نظرهای خصمانه و غیر واقعی داشته باشند، ملت ایران مسنجم و یكپارچه تر می شوند. "

نگران خروج دانشمندان از ایران نیستیم
مجری كانال تلویزیونی آمریكایی در ادامه از رئیس دولت سوال كرد : آیا شما نگران اینكه برخی از دانشمندان ایرانی از كشور خارج می شوند، نیستید؟
احمدی نژاد در پاسخ گفت: از پنجاه سال قبل ایران همواره با سایر كشور مبادله انسانی داشته و در زمان حاضر هم تعداد زیادی از ایرانیان در دانشگاه های معتبر آمریكا تدریس می كنند ما از این بابت نگران نیستیم چون به موازات آن تعداد بسیار زیادی از نخبگان و محققان در دانشگاه های كشور مشغول تدریس و تحقیق هستند.

وی افزود : درایران بالاترین آزادی وجود دارد و این رفت وآمدها طبیعی است، در سال های اخیر سرعت رشد علمی در جمهوری اسلامی در میان كشور های منطقه نمونه است.

هزاران نفر در آمریکا بی خانه و جا هستند
احمدی نژاد در بخش دیگری از مصاحبه خود، مشکلات موجود در آمریکا را به رخ مجری کشید و به او گفت "ایران هم به رغم موفقیت های چشم گیر دارای مشكلاتی است؛ اما در آمریكا از حدود نه ماه قبل حدود ۹٣هزار نفر خانه های خود را از دست د اده و كنار خیابان ها می خوابند.

تحریم ها باعث نشاط ما شده است
چالی رز در خصوص میزان تاثیری گذاری تحریمها پرسید كه احمدی نژاد در پاسخ داد: از زمانی كه تحریم ها علیه ایران مطرح شده بورس در كشورمان تا بیست و پنج درصد رشد داشته و بورس علامت نشاط و پویایی و سرمایه گذاری است.

مجری شبكه PBS از احمدی نژاد پرسید، روسیه و چین هم به تحریمها رای موافق دادند نظر شما در این باره چیست؟
رییس شورای عالی امنیت ملی كشورمان در پاسخ گفت : صدور قطعنامه در سایه فشارهای آمریكا اتفاق می افتد و ۹ عضو از ١۵عضو شورای امنیت به ما گفته اند كه ما تحریم ها را قبول نداریم اما به خاطر فشارهای آمریكا مجبور به آن رای مثبت بدهیم.

 احمدی نژاد عصر روز یكشنبه، در نیویورك به سردبیران ارشد خبرگزاری آسوشیتدپرس تصریح كرده بود که در سایه دشمنی های بی وقفه دولت آمریكا طی سی سال گذشته، پیشرفت های ایران در ابعاد گوناگون و به صورت جهشی انجام شده است.

دنبال بمب اتم نیستیم
چارلی رز در ادامه مصاحبه بیان كرد كه برخی از دولتمردان آمریكایی بر این باورند كه دولت شما به دنبال بمب اتم است، نظر شما چیست؟
احمدی نژاد پاسخ داد : آنها به خوبی می دانند كه ایران به دنبال بمب اتم نیست، فشارهای آنان سیاسی است كسی كه حرفی می زند باید برای اثبات آن دلیل و مدرك بیاورد.

مجری تلویزیون آمریكا در ادامه پرسید چرا شما اجازه دو نفر از بازرسان آژانس را اخراج كردید؟
وی در پاسخ اظهار داشت : ایران بیشتر از قانون و مقررات آژانس با سازمان انرژی اتمی همكاری كرده و در حد قانون و مقررات به بازرسان اجازه بازرسی داده و دوربین های آژانس در تمامی مراكز هسته ای ایران نصب شده است و این طبیعی است كه اگر بخواهند فراتر از قانون عمل كنند، براساس اساسنامه ان.پی.تی اجازه داده نخواهد شد.

ما اسراییل نمی شناسیم
مجری پرسید منظور شما از رژیم صهیونیستی كیست آیا اسراییل است و چرا اسم آن را به زبان نمی آورید؟
احمدی نژاد پاسخ داد ما چنین اسمی را به رسمیت نمی شناسیم، رژیم صهیونیستی یك رژیم نژاد پرستی است كه علاوه بر كشتن مردم بی دفاع فلسطین سایر كشورها را هم تهدید می كند.

چارلی رز در ادامه پرسید آیا شما امیدوار هستید كه مذاكرات صلح منطقه به نتیجه برسد؟
وی در پاسخ اظهار داشت : تاكنون چند دور مذاكرات صلح انجام شده است، آیا نتیجه ای به همراه داشته است.

مجری كانال ١٣آمریكا در ادامه سوال كرد اما محمود عباس اعلام كرده كه ایران یكی از موانع اصلی برای توافق صلح میان فلسطین و اسراییل است، نظر شما دراین باره چیست؟
احمدی نژاد پاسخ داد: ما چه مانعی ایجاد كرده ایم آیا ما اجازه نمی دهیم كه آنها اظهار نظر كنند مشكل این است كه این افراد به عنوان نماینده مورد پذیرش مردم فلسطین نیستند.

موسوی و کروبی دعوت به آشوب کردند
چارلی رز با اشاره به مسایل داخلی ایران، به موضوع اعتراض های پس از انتخابات و همچنین میرحسین موسوی و مهدی كروبی پرداخت و نظر احمدی نژاد دراین باره جویا شد.
رییس دولت در پاسخ، با ادعای اینکه "واقعا درایران آزادی به معنای واقعی آن وجود دارد،گفت : این دو نفر در انتخابات نامزد بودند اما رای نیاورند بر اساس قانون باید به آرای مردم احترام می گذاشتند اما این كار نكردند و مردم را به آشوب و درگیری تشویق كردند، این مجموعه عوامل باعث شد كه تعدادی از نیروهای پلیس هم كشته شود.
وی با بیان اینكه در ایران دستگاه قضایی و قاضی مستقل عمل می كنند، افزود :متاسفانه آمریكایی ها به جای اینكه به حقوق حداكثری مردم احترام بگذارند، از اقلیت حمایت كردند و این به حیثیت و جایگاه دولت آمریكا لطمه و خدشه وارد می كند.

من با کشتن مخالف هستم
مجری شكبه PBS در ادامه پرسش ها پیرامون تحولات داخلی ایران، ماجرای سكینه محمدی و نظر احمدی نژاد در خصوص حكم سنگسار را مورد پرسش قرار داد.
احمدی نژاد در پاسخ گفت : محمدی متهم است كه در قتل شوهرش مشاركت داشته و پرونده وی در دادگاه در حال بررسی است و هنوز حكم نهایی صادر نشده است.

وی با فرافکنی گفت "در آمریكا نیز پرونده یك خانم به نام تراز لوئیس به اتهام قتل همسرش در دست جریان است و بر اساس حكم دادگاه تا سه روز دیگر این حكم اجرا خواهد شد.در حالی كه پزشك معالج وی معتقد است كه در زمان قتل همسرش این خانم دچار اختلالات روانی بوده است، اما كسی به این موضوع نمی پردازد. "

مجری بازهم از احمد ی نژاد پرسید با صراحت اعلام كنید كه آیا شما مخالف سنگسار هستید؟
رییس دولت در پاسخ گفت :من اصلا با هرگونه كشتن مخالف هستم اما اگر كسی از قانون تخطی كند باید مجازات شود.
احمدی نژاد آنگاه بدون اشاره به زندانیان متعدد سیاسی ایران که به اعدام محکوم شده اند، با اعلام فهرست ۵٣ نفره از زندانیان زن آمریكایی كه در انتظار مرگ هستندگفت ، اصولا من با هرگونه كشتن چه تزریق هوا باشد یا با شوك الكترونیكی مخالف هستیم.

دفاع از قدرت یابی نظامیان در داخل ایران
مجری كانال سراسری ١٣ آمریكا دوباره سوال كرد وزیر خارجه آمریكا از افزایش قدرت نظامیان در ایران احساس نگرانی كرده است، نظر شما در این باره چیست؟
احمدی نژاد جواب داد : این چه مسوولیت پذیری است كه دولت آمریكا در عرصه بین المللی دارد در كشوری كه مردم با اكثریت قاطع به یك دولت رای می دهند، اما آنها از مخالفین آن حمایت می كنند.

این جمعیت ایران چگونه می پذیرد دیکتاتوری حاکم شود؟
رییس دولت جمهوری اسلامی، با ادعای اینکه "وزیر خارجه آمریكا دائما از مخالفان دولت حمایت می كند"، اظهار عقیده کرد "۷۵ میلیون ایرانی دارای تمدن و تاریخ كهن هستند آیا این ملت می پذیرد كه در ایران دیكتاتوری باشد.
این نوع قضاوت توهین به ملت ایران است و آنها در راهپیمایی ها و مناسبت های مختلف اعتراض خود را به دولت آمریكا نشان می دهند ."

پاسخ به من نبود
چارلی رز سوال كرد نظر شما درباره اینكه باراك اوباما پاسخ نامه شما را نداد و به رهبر ایران نامه نوشت، چیست ؟
وی با بیان اینكه من مخالف نامه نوشتن اوباما به رهبری نیستم، گفت : من از اینكه اوباما به رهبری نامه نوشتند ناراحت نیستیم اما این پاسخ پیام من نبود.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به تفاوت اساسی در نگاه اوباما و هیلاری كلینتون در موضوع سیاست خارجی گفت : این اتفاق عجیبی بود با آن تفاوت فاحش در دیدگاه كلینتون سكان سیاست خارجی آمریكا را بر عهده می گیرد.

حضور در نشست اهداف هزاره سوم سازمان ملل
گفتنی است محمود احمدی نژاد، روز دوشنبه در سومین روز از سفر كاری خود به نیویورك، به همراه رهبران كشورهای جهان در نشست اهداف هزاره سوم سازمان ملل متحد شركت كرد تا مسایل مربوط به مبارزه با فقر، گرسنگی و بیماری را بررسی كنند.

نمایندگانی از ١۹۰ كشور عضو و ٢٣ سازمان بین المللی، سال پیش بر هشت هدف به عنوان اهداف هزاره سوم توافق كردند كه مهترین آنها كاهش فقر به میزان پنجاه درصد تا سال ٢۰١۵ بوده است.
سایر اهداف هزاره سوم، به توسعه آموزش، برابری زن مرد، سلامت محیط زیست، مبارزه با ایدز و یا سایر بیماری ها و مسایل كودكان می باشد.

نشست سران درباره اهداف توسعه هزاره با سخنرانی دبیركل سازمان ملل متحد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورك آغاز شد و در روز دوم این نشست یعنی سه‌شنبه صبح به وقت نیویورك سخنرانی خواهد كرد.

دیدار با نخست وزیر یونان و سنت وینسنت
به گزارش مهر، محمود احمدی‌نژاد عصر دوشنبه به وقت محلی با نخست‌وزیران یونان و سنت وینسنت دیدار و گفت‌وگو كرد.

گفت‌وگو با تلویزیون روسیه: نگران چالش‌های امنیتی نیستیم
محمود احمدی‌نژاد عصر دوشنبه به وقت محلی نیز، در گفت‌وگو با شبكه‌ی تلویزیونی روسیه (Russia tv) گفت "اكثر ملت‌ها و دولت‌ها از مدیریت كنونی جهان ناراضی هستند و همه به دنبال تغییر هستند. در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال گذشته اكثر مقامات شركت‌كننده تغییر مدیریت كنونی جهان را خواستار بودند. در نشست هزاره كه امروز صبح آغاز شد و من در مراسم افتتاحیه‌ی آن حضور داشتم كسانی كه سخنرانی می‌كردند همه از وضع كنونی ناراضی بودند."

احمدی نژاد همچنین تصریح كرد: ملت ایران به دنبال حل مشكل ایران نیست بلكه رفع مشكلات جهان را پیگیری می‌كند. معتقدیم مشكلاتی كه برای ایران ایجاد می‌شود، بخشی از مشكلاتی است كه بر كل جهان تحمیل شده است و اگر عوامل این مشكلات شناسایی و بررسی شود، همه دنیا و بشریت از آن سود خواهند برد.

دیدار با شخصیت های اسلامی آمریکا
احمدی نژاد در برنامه‌ پایانی روز سوم سفر خود به نیویورك، دوشنبه شب به وقت محلی با تعدادی از علما و شخصیت‌های اسلامی در آمریكا دیدار و گفت‌وگو كرد.

در این دیدار كه سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، منوچهر متكی وزیر خارجه، محمد خزایی نماینده‌ دائم ایران در سازمان ملل متحد و حمید مولانا مشاور رییس‌ دولت، احمدی‌نژاد را همراهی می کردند، در ابتدا تعدادی از علما و شخصیت‌های اسلامی سخنرانی كردند و سپس احمدی نژاد برای آنان سخنرانی کرد.

دیدار وزرای خارجه ایران و امارات متحده‌ی عربی، بولیوی، كوبا و آفریقای مركزی
منوچهر متكی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی نیز، صبح دوشنبه به وقت محلی، در حاشیه اجلاس اهداف توسعه هزاره در مقر سازمان ملل متحد در نیویورك با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان همتای اماراتی خود دیدار و گفت وگو كرد.

در این دیدار وزیر خارجه امارات راه اندازی نیروگاه بوشهر كه اولین نیروگاه اتمی در خاورمیانه است را تبریك گفت و اعلام كرد كه امارات متحده عربی نیز در نظر دارد در اواخر سال جاری میلادی ساخت اولین نیروگاه هسته ای خود را آغاز كند.

متکی سپس با وزرای امور خارجه‌ بولیوی، كوبا و همچنین آفریقای مركزی دیدار کرد.

برنامه اجمالی سفر
 محمود احمدی نژاد در سفر ششم خود به مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورك، برنامه‌هایی از جمله شركت در ١۸ برنامه‌ رادیویی و تلوزیونی و كنفرانس‌های خبری و مطبوعاتی و نیز دیدارها و ملاقات متعدد با مقامات كشورهای مختلف را در برنامه خود قرار داده است.

مصاحبه با شبكه‌های تلویزیونی ABC، NBC، الجزیره عربی و انگلیسی، شبكه تلویزیونی UN، شبكه‌های رادیویی MPR و خبرگزاری‌ آسوشیتدپرس و روزنامه‌های واشنگتن‌پست و وال استریت ژورنال و نیز شركت در برنامه‌های چارلی رز و لری كینگ نیز از جمله برنامه‌های سفر رییس‌جمهور به نیویورك عنوان شده بود.

برگزاری ویدئو كنفرانس با دانشگاه‌های متعدد ایالت كالیفرنیا و نیز دیدار و ملاقات با ایرانیان مقیم آمریكا، تشكل‌های ضدجنگ و نخبگان كانون‌های اندیشه‌ و صاحب نظران دینی آمریكا از جمله دیگر برنامه‌های احمدی نژاد در این سفر اعلام شده است.

احمدی نژاد هم‌چنین در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.

ادامه اعتراضات
 در ادامه اعتراضات به حضور محمود احمدی نژاد در نیویورک و اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گروههای مختلف حقوق بشری و سیاسی، مخالفت جدی خود را با حضور وی اعلام کرده و از روز نخست، دست به تجمعاتی اعتراضی زده اند.

پیش از آن، شهرداران شهرهای رم ایتالیا و معاون اول شهردار ژنو، ضمن اعلام همبستگی با مردم ایران، طی نامه ای به مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک، ضمن اعلام همبستگى با مردم ايران و فرياد آنها براى دموکراسى و حقوق بشر، خواستار عدم ارائه امکانات به احمدىنژاد و هيأت همراه وى، توسط مقامات آن شهر شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر