به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ مهر ۶, سه‌شنبه

در فیزیک، شیمی و زیست شناسی باید نگاه اسلامی را مورد توجه قرار دهیم

 منبع: دانشجو
علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل رهبر جمهوری اسلامی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه "عالی دفاع" با تاکید بر لزوم عزم جدی برای بازنگری در علوم انسانی با نگاه اسلامی گفت : ما حتی در علوم دقیقه هم مثل فیزیک، شیمی و زیست شناسی باید نگاه اسلامی را مورد توجه قرار دهیم .به گزارش مهر، این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تاکیدهای آیت‌الله خامنه ای مبنی بر .........


علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل رهبر جمهوری اسلامی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه "عالی دفاع" با تاکید بر لزوم عزم جدی برای بازنگری در علوم انسانی با نگاه اسلامی گفت : ما حتی در علوم دقیقه هم مثل فیزیک، شیمی و زیست شناسی باید نگاه اسلامی را مورد توجه قرار دهیم .
به گزارش مهر، این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تاکیدهای آیت‌الله خامنه ای مبنی بر بازنگری درعلوم انسانی گفت: این امر یکی از نقایص بسیار بزرگی است که به واقع ما در علوم انسانی راه نرفته بسیار داریم.

وی با تاکید بر اینکه کار مطلوبی نیست کتابهای غربی را ترجمه کرده و به دانشجویان خود ارائه کنیم گفت: ما حتی در علوم دقیقه هم مثل فیزیک، شیمی و زیست شناسی باید نگاه اسلامی را مورد توجه قرار دهیم و من می گویم که می توان در این علوم نیز شک کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ما باید نگاه کنیم و ببینیم که گذشتگان ما در حوزه های علوم دقیقه چه کار کرده اند و به راحتی می توان در کتب مربوط به علوم دقیقه ای که یک شخص موحد نگاشته با دیگران تفاوت قائل شد.

وی در ادامه در رابطه با بازنگری در علوم انسانی هم گفت: این اقدام به یک عزم جدی نیاز دارد که برای مثال نگوییم مبانی جامع شناسی را اگوست کونت فرانسوی بیان کرده و همان را ترجمه و مبنای خود قرار دهیم.

مشاور بین الملل آیت‌الله خامنه ای با اشاره به مبنا قرار گرفتن عقاید داروین و فروید در علوم انسانی گفت: مبانی تفکر فروید بر تمام شئونات انسانی غرب تسلط پیدا کرد و در غرب متفق القول تاکید بر این شد که به خاطر جلوگیری از ایجاد عقده در جامعه بسیاری از امور رها سازی شود ولیکن پس از همه گیر شدن این تفکر شاهد جنگ های جهانی در غرب و استفاده از سلاح های اتمی علیه انسان بودیم.

وی در پایان بر بازنگری در علوم انسانی تاکید کرد و گفت: اساتیدی باید در این جهت فعال شوند که به این مسئله اعتقاد داشته و با عزم و اراده پیگیر اجرای اسلامی کردن علوم انسانی باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر