به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ شهریور ۲۹, دوشنبه

نمونه‌هایی از ادبیات سخیف احمدی‌نژاد و تکمله‌هایی برای هریک از آن‌ها!

 اکبر اعلمی
رییس‌جمهور هر کشوری معمولا سمبل و نماد فرهنگ، آداب و سیاست آن کشور محسوب می‌شود. بنابر این هرگونه رفتار و کردار وی را به‌عنوان نمونه و الگویی از رفتار و کردار مردم آن کشور منظور می‌کنند. شاید به‌همین سبب نیز گفته‌اند که: «ادب مرد به از دولت اوست»!آن‌چه در پی می‌آید، نمونه‌هایی از نظرات کارشناسی، بازی با باورهای مذهبی مردم و ادبیات شخصیتی است که عنوان استاد دانشگاه و رییس‌جمهور ایران را هم با خود به‌همراه دارد. گرچه عده‌ای این‌گونه ادبیات احمدی‌نژاد.....

رییس‌جمهور هر کشوری معمولا سمبل و نماد فرهنگ، آداب و سیاست آن کشور محسوب می‌شود. بنابر این هرگونه رفتار و کردار وی را به‌عنوان نمونه و الگویی از رفتار و کردار مردم آن کشور منظور می‌کنند. شاید به‌همین سبب نیز گفته‌اند که: «ادب مرد به از دولت اوست»!
آن‌چه در پی می‌آید، نمونه‌هایی از نظرات کارشناسی، بازی با باورهای مذهبی مردم و ادبیات شخصیتی است که عنوان استاد دانشگاه و رییس‌جمهور ایران را هم با خود به‌همراه دارد. گرچه عده‌ای این‌گونه ادبیات احمدی‌نژاد را می‌پسندند و به‌آن می‌خندند و مآلا آن را به‌حساب مردمی بودن و شجاعت او می‌گذارند، لیکن تلقی عقلا چیز دیگری است و نه تنها مضحکه ‌شدن در نزد دیگران و هزینه کردن از اعتبار یک ملت را نشانه جسارت و شجاعت نمی‌دانند، بلکه لودگی و مضحکه‌ شدن در نزد دیگران و یا هرگونه شاخ و شانه کشیدن برای دیگران بدون درنظر گرفتن عوارض و پیامدهای منفی آن، توسط یک شخصیت حقوقی برخوردار از مصونیت سیاسی را مصداق بارز انحراف و سوءاستفاده از قدرت تفویض شده از سوی مردم و نشانه …می‌پندارند!
بخشی از اظهارات زیر آن‌قدر سست و نامناسب است که برای ملال‌آور نشدن این پست، ناگزیر تبصره‌ها و تکمله‌هایی را متناسب با رویکرد آقای احمدی‌نژاد، به‌صورت جدی و شوخی به‌آن‌ها افزوده‌ایم:
۱٫ در نامه احمدی‌نژاد به‌حامی سرسختش احمد جنتی دبیر شورای نگهبان:
«با توجه به‌اصل هفتاد و یکم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی می‌تواند”در حدود مقرر در قانون اساسی” ‌نسبت به‌وضع “قانون” اقدام نماید بنابراین نباید آن‌چه که ماهیتاً تصمیم اجرایی و موردی تلقی می‌شود و عنوان “قانون ” در مورد آن صادق نیست تحت عنوان “قانون” تصویب و در امور اجرایی دخالت شود.»
تکمله: حالا که این‌طوره، ریاست‌جمهوری را رها کنید و جای آقای جنتی در شورای نگهبان بنشینید!
۲٫ در جمع گروهی از مردم آذربایجان غربی در ورزشگاه تختی این استان: «آقای اوباما اخیرا در سفرش به‌افغانستان با گستاخی و بی‌ادبی اعلام کرد تا زمانی که منافع آمریکا اقتضا کند در افغانستان می‌مانیم و من می‌خواهم از زبان شما مردم ارومیه و آذربایجان غربی به‌آن‌ها هشدار بدهم که دست از تجاوز خود برداری… و اگر دست از توطئه و آدمکشی برندارید دست قدرتمند ملت‌ها شما را از خاورمیانه بیرون خواهد کرد.»
تکمله: حتما از بی‌ادبان ادب آموخته‌اند! لازم است که شما یک کلاس توجیهی برایشان بگذارید!
۳٫ در جمع گروهی از مردم آذربایجان غربی در ورزشگاه تختی این استان: «آقای اوباما، شما تازه از راه رسیده‌اید یک مقدار صبر کنید تا عرقت خشک شود و سرد و گرم را بچشی و مراقبت کن و هر کاغذی که جلوی تو گذاشتند دلیلی ندارد که آن را بخوانی و یا هر حرفی که به‌تو توصیه کردند، دلیلی ندارد که آن حرف را تکرار کنی!»
تکمله: در غیر این‌صورت همان مشکلاتی را برای مردم آمریکا ایجاد خواهید کرد که احمدی‌نژاد در پیش روی مردم ایران قرار داده است!
۴٫ در مراسم روز قدس سال ۱۳۸۸: «وقتی پای گربه در کشورهایی مثل ما که علیه سیاست‌های آن‌ها هستند زیر ماشین شهرداری می‌رود قطعنامه حقوق بشر صادر می‌کنند.»
تکمله: خوب ماشین‌های آقای “قالیباف” باید مراقب باشند تا پای حیوان زبان بسته‌ای مانند گربه را زیر نگیرند!
۵٫ در سومین سفر استانی به‌اصفهان: «هم‌اکنون در افغانستان مانند آن چهارپا در گل مانده‌اند و به‌جای آن‌که زودتر خود را نجات داده و از‌ آن‌جا بیرون بیایند مجددا لشگرکشی می‌کنند.»
تکمله: اگر این چهارپایان نبودند که طالبان باعث در گل ماندن دیگران می‌شدند؛ آن‌وقت آقای احمدی‌نژاد چطور می‌توانست قبل از پیروز شدن کرزای در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان به‌او تبریک بگوید!؟
۶٫ در سومین سفر استانی به اصفهان: «ریگان و وزیر امور خارجه وقت آمریکا از بی‌شعوران عالمند.»
تکمله: خوب فکر کنید و ببینید که آیا شخص دیگری را از قلم نیانداخته‌اید!؟
۷٫ «حتی در سفر اخیر به‌نیویورک به‌آن‌ها اعلام کرده‌ام که آیا در کشورتان فرد عاقلی پیدا نمی‌شود که این مسائل را به‌شما بگوید؟»
تکمله: اگر پیدا نمی‌شود بفرمایید تا مردم ایران از خودگذشتگی کرده و آقای احمدی‌نژاد را برای همیشه به‌آمریکا بفرستند!
۸٫ در همایش ایرانیان خارج از کشور: «اکنون نیز اعلام می‌کنیم که قرار است آخر شهریور برای نشست مجمع عمومی به‌نیویورک بروم و آن‌جا نیز آماده‌ام با آقای اوباما رو در رو بنشینیم و مرد مردانه البته آزاد و در برابر رسانه‌ها مسائل جهان را روی میز بگذاریم تا ببینیم راه حل چه کسی بهتر است؟»
تکمله: کل اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی!
۹٫ «رژیم صهیونیستی که سهل است، هفت جد و آباد آن‌ها با متعهدانشان هم جمع شوند هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.»
تکمله: این رژیم صهیونیستی عجب جد و آباد قدرتمندی دارد که قدرتش حتی بیش‌تر از اولاد و نواده‌هایش است!
۱۰٫ در اصفهان: «آن‌ها همه این نقشه‌ها را کشیده‌اند که جلوی ظهور حضرت را بگیرند و می‌دانند ملت ایران زمینه‌ساز این حادثه بوده و یاران این حکومت خواهد بود.»
تکمله: عجب!؟
۱۱٫ «برخی‌ها خود را ابرقدرت می‌دانستند، اما در حال حاضر کسی برای آن‌ها تره هم خرد نمی‌کند.»
تکمله: احمدی‌نژاد هم جزء این برخی‌هاست!
۱۲٫ «در کشور ما طی این دو ساله معجزه‌ اقتصادی رخ داده»
تکمله: چون به‌هم ریختن بنیان‌های اقتصادی یک کشور در کوتاه‌ترین مدت هم خود نوعی معجزه است!
۱۳٫ در دیدار با نخبگان و فرهیختگان اصفهانی: «ما دو مأموریت مهم داریم؛ مأموریت نخست ما ساختن ایران است و مأموریت دوم ما آمادگی برای ورود به‌مدیریت جهان است. ما می‌خواهیم اقتصاد و سیاست جهان را درست کنیم، اما فرصت ما محدود است.»
تکمله: از سر ایرانی‌ها که گذشته خدا به‌داد مردم جهان برسد!
۱۴٫ پس از بازگشت از سازمان ملل در حضور آیت‌الله جوادی‌آملی: «وقتی در خیابان‌ها راه می‌رفتیم، به‌هر ساختمانی می‌رفتیم، همه توجهات به‌سمت هیأت ایرانی بود، کأنه هیچ‌کس دیگری نبود»!
تکمله: احتمالا ترکیب و هیبت و حرکات ناموزون هیأت ایرانی برایشان تازگی داشت!
۱۵٫ پس از بازگشت از سازمان ملل در حضور آیت‌الله جوادی‌آملی: «من روز آخری که سخنرانی کردم، تقریبا همه سران بودند یکی از همان جمع به‌من گفت: “وقتی تو شروع کردی «بسم‌ا..» و «اللهم» را گفتی، من دیدم یک نوری آمد، تو را احاطه کرد و تو تا آخر در یک حصن و حصاری رفتی”؛ این را من خودم هم احساس کردم که فضا یک دفعه عوض شد و همه حدود بیست‌وهفت، هشت دقیقه تمام، این سران مژه نزدند؛ این‌که می‌گم مژه نزدند، غلو نمی‌کنم، اغراق نیست، چون نگاه می‌کردم، همه سران مبهوت مانده بودند. انگار یک دستی همه آنان …»!
تکمله: به‌عنوان بزرگ‌ترین دروغ و توهم یک رییس‌جمهور و همراهانش و سپس انکار آن، باید در کتاب رکوردهای «گینس» ثبت شود!
۱۶٫ «مردم اطلاعات پرسشنامه طرح تحول اقتصادی را با دقت ۹۶/۹۹درصد درست تکمیل کرده‌اند»!
تکمله: به‌این می‌گویند تحلیل و پردازش میکرونی داده‌ها و محاسبه بی‌دقتی مردم تا سقف ۴دهم درصد!
۱۷٫ «مردم از شنیدن اسم دموکراسی حالت تهوع می‌گیرند.»
تکمله: مردم یا دولت!؟
۱۸٫ «قضیه دانشگاه کلمبیا مگر چیزی جز مدیریت امام زمان بود؟ آن‌ها در ۳ مرحله ۳ دام گذاشته بودند برای ما. مرحله اول در فرودگاه بود که می‌گفتند نرو، قرار است هواپیما را مصادره کنند. مرحله دوم در دانشگاه کلمبیا و استقبال سرد سرویس دانشگاه بود که انتظار داشتند ما کنار بکشیم و برویم. مرحله سوم هم همان توهین‌ها بود که ۲۸دقیقه بدترین حرف‌ها را به‌ما زدند خوبش این بود که در آخر گفتند حالا به‌مزخرفات این آقا گوش می‌کنیم. آن‌ها می‌خواستند که من تعادل عصبی خودم را از دست بدهم و همان‌جا بروم، ولی من خندیدم و سخنرانی هم کردم و دیدید که گفته شد ۵۰۰ میلیون بیننده داشته است. این چیزی جز مدیریت آقا امام زمان است؟»
تکمله: قابل توجه کفن‌پوشان حرفه‌ای!
۱۹٫ در در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان اصفهان: «ما اسناد آن را به‌دست آوردیم که آن‌ها(مستکبران) معتقدند یکی از خاندان پیامبر اکرم در این نقطه ظهور کرده و ریشه همه ظالمان عالم را خواهد خشکاند. آن‌ها همه این نقشه‌ها را کشیده‌اند که جلوی ظهور حضرت را بگیرند و می‌دانند ملت ایران زمینه‌ساز این حادثه بوده و یاران این حکومت خواهد بود.»
تکمله: امیدواریم که ظالم‌های داخلی مستثنی نشوند!
۲۰٫ در همایش ایرانیان خارج از کشور، خطاب به‌اوباما و رهبران غرب: «آن صهیونیست‏های احمق آدم اجیر کردند که مرا بکشد.»
تکمله: عجب احمق‌هایی، اگر آقای احمدی‌نژاد کشته می‌شد، چه کسی می‌خواست با کارهایش مردم ایران را به‌کشتن بدهد!؟
۲۱٫ در آذرماه ۸۷: «اگر بدخواهان، به‌حقوق ملت ایران تجاوز کنند، این ملت با چاقوی زنجان دست و پای آن‌ها را قطع می‌کند.»
تکمله: اما ظاهرا دوران چاقوکشی و قداره‌بندی به‌سرآمده است!
۲۲٫ «بر خلاف نظر بقیه، من معتقدم زنان گیلانی در کنار کار و تلاش روزانه، حریم عفاف و ناموس خود را هم حفظ می‌کنند»!
تکمله: این کشفیات را جای دیگه‌ای مطرح نکن؛ چون چشمت می‌زنند! البته اگر چنین سخنی در تبریز و یا زنجان در مورد زنان آذربایجانی ایراد می‌شد، چه بسا مردم با همان «چاقوی زنجان» درسی به‌صاحب‌سخن می‌دادند تا هرگز آن را فراموش نکند!
۲۳٫ درواکنش به‌صدور قطعنامه علیه ایران از سوی شورای امنیت در خوزستان: «آن‌قدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه‏دانتان پاره شود.»
تکمله: بعد از پاره شدن قطعنامه‌دان آن‌ها تکلیف چیست؟
۲۴٫ «تسهیلات بانکی چون رگ در خون اقتصاد جاری‌ است.»
تکمله: از بس که بعضی‌ها شعار «تا خون در رگ ماست…» داده‌اند این بنده خدا هم قاطی کرده است!
‎۲۵٫ در دفاع از عملکرد وزیر پیشین بهداشت: «آقای لنکرانی مثل هلو می‌ماند.»
تکمله: البته از نوع هسته‌جدای آن!
۲۶٫ در جمع خبرنگاران ۲۰ مرداد ۸۹: «این دولت قانون‌گراترین دولت بعد از انقلاب بوده است.»
تکمله: تعجب نکنید، شاید فرهنگستان زبان و ادب فارسی واژه «قانونگرا» را جایگزین عبارت «هرج و مرج طلب» کرده است!
۲۷٫ «پای‌بندترین دولت به‌قوانین، دولت نهم و دهم است.»
تکمله: پای‌بند است اوضاع کشور این است، حال اگر پای‌بند نبود چه می‌شد!؟
۲۸٫ در جمع خبرنگاران ۲۰ مرداد ۸۹: «صراحت قانون اساسی را کسی نمی‌تواند زیر پا بگذارد یا این‌که کسی جرأت کند اختیارات رهبری را کم کند، شورا نپذیرد و بعد ببرند مجمع که تصویب شود. این قانونی نیست.»
تکمله: یعنی اصل ۱۱۲ قانون اساسی، کشک؛ آن‌جا که مقرر می‌دارد: «مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تشخیص مصلحت در مواردی که مصوبه مجلس شورای اسلامی را شورای نگهبان خلاف موازین شرع و یا قانون اساسی بداند و مجلس با در نظر گرفتن مصلحت نظام نظر شورای نگهبان را تأمین نکند.»
۲۹٫ در جمع خبرنگاران ۲۰ مرداد ۸۹: «من دو میلیارد دلاری که مجلس تصویب کرده بود که دولت برای کمک به‌مترو آن را بدهد را قانون نمی‌دانم. نه این‌که قانون بدانم و عمل نکنم.»
تکمله: چون که گرفتار توهم شده‌اید و به‌جای مجلس و شورای نگهبان هم تصمیم می‌گیرید!
۳۰٫ در جمع خبرنگاران ۲۰ مرداد ۸۹: «عده‌ای می‌گویند ما می‌توانیم در هر موردی قانون وضع کنیم!»
تکمله: اصل هفتاد و یکم قانون اساسی هم جزء این «عده» است! زیرا در این اصل آمده است: «مجلس شورای اسلامی در عموم مسائل در حدود مقرر در قانون اساسی می‌تواند قانون وضع کند»!
۳۱٫ در جمع خبرنگاران ۲۰ مرداد ۸۹: «هیچ قانونی نیست که دولت اجرا نکرده باشد و آن‌چه را که اجرا نمی‌کند، قانون نیست. این دولت، دولتی قانونگرا و پای‌بند به‌قانون است.»
تکمله: پس تکلیف اصل یک‌صد و بیست و سوم قانون اساسی چه می‌شود که می‌گوید: «رییس‌جمهور موظف است مصوبات مجلس یا نتیجه همه‌پرسی را پس از طی مراحل قانون و ابلاغ به‌وی امضا کند و برای اجرا در اختیار مسؤولان بگذارد.»
۳۲٫ «اگر مصر آمادگی داشته باشد، تا پایان وقت اداری امروز، روابط را (پس از سی سال قطع رابطه) برقرار می کنیم»!
تکمله: چون در دولت احمدی‌نژاد سیاست خارجی ایران مثل خم رنگرزی شده است!
‎۳۳٫ «اتفاقا تغییر ساعات، اثر بر عکس دارد و مصرف انرژی را زیادتر می‌کند»!
تکمله: افزایش بی‌رویه تعرفه‌های انرژی چطور!؟
۳۴٫ در جمع ایرانیان خارج از کشور و در واکنش به‌تحریم‌های بین‌المللی: «این‌ها می‌دونید کجاشون سوخته؟»
تکمله: نه، برای ما قابل رؤیت نیست، شما بفرمایید!
۳۵٫ «آقا، این‌ها چرا آب‌رو اون‌جایشون که سوخته نمی‌ریزن؟!»
تکمله: خوب برای این‌که دنیا را از شنیدن سخنان قشنگ شما بی‌نصیب نکنند!
۳۶٫ «آب‌رو بریز اون‌جات که سوخته، چرا می‌ریزی جای دیگه؟!»
تکمله: شاید آب گیرشون نمیاد!
۳۷٫ «در دنیای ورزش، نتایج پارا المپیک از المپیک مهم‌تر است.»
تکمله: چون آقای رییس‌جمهور فرمودند، پس اگر هم تا به‌حال مهم‌تر نبوده، از این به‌بعد باید مهم‌تر باشد!
۳۸٫ «بهای کنونی نفت (۱۵۰دلار در سال۸۶) بسیار پایین است و من پیش‌بینی می‌کنم که نفت به‌۲۰۰ دلار هم برسد.»
تکمله: از سال ۸۶ به‌این سو، پیشگویان جهان هرساله به‌مناسبت این پیشگویی جشن می‌گیرند!
۳۹٫ در جمع مردم آذربایجان‌غربی خطاب به‌اوباما: «بدان گنده‌تر و بزرگ‌تر از تو و گردن کلفت‌تر از تو نیز نتوانست از این غلط‌ها بکند تو جای خود داری!»
تکمله: آدم‌های کوتوله‌تر و گردن باریک‌تر چطور!؟ ‎
۴۰٫ «آب‌رو بریز اون‌جات که سوخته، چرا می‌ریزی جای دیگه؟!»
تکمله: این‌جا و اون‌جا چه فرقی می‌کنه!؟
۴۱٫ «گوجه‌فرنگی ۳۵۰۰ تومان نیست، بغل خانه‌ ما ۱۲۰۰ تومان است.»
تکمله: این خونه آدرسش کجاست!؟
۴۲٫ «آقای حداد به‌من گفته بود اینو نگو، گفته بگو آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت، ولی من که با شما رودربایستی ندارم، بذارید راحت باشیم و ضرب‌المثل‌های شیرین ایرانی را استفاده کنیم: اون ممه رو لولو برد»!
تکمله: راحت باش، اما کمی هم به‌فکر آبروی ملت ایران باش!
۴۳٫ «فرار مغزها و سرمایه‌ها نداریم، هر کس آزاد است هر کجا که خواست زندگی کند.»
تکمله: در این صورت باید اسمش را فرار آزادی گذاشت!
۴۴٫ «امارات اگر پیشرفت کند، انگار ما پیشرفت کرده‌ایم»!
تکمله: به‌این می گویند: استقلال و توسعه!
۴۵٫ یک زن (اشاره به‌خانم فاطمه رجبی) پیدا شده که مردانه حرف می‌زند، آن‌وقت شما بهش ایراد می‌گیرید؟!
تکمله: برای تغییر جنسیت، کافی است که به‌دیگران ناسزا بگویید و در تجلیل از احمدی‌نژاد کتاب «معجزه هزاره سوم» بنویسید!
۴۶٫ «گفته‌ مرکز پژوهش‌های مجلس در باره نرخ تورم ۲۳درصدی دروغ است، تورم ۱۳درصد است»!
تکمله: دیگ به‌دیگ می‌گه روت سیاه است!
۴۷٫ «طرح تحول، قیمت‌ها را افزایش می‌دهد، اما این افزایش قیمت تورم نیست، بلکه جهش است.»
تکمله: مثل سایر جهش‌هایی که دولت احمدی‌نژاد باعث شده است!
۴۸٫ «امروز همه به‌این واقعیت معتقدند که در حال حاضر کشور را امام زمان مدیریت می‌کند.»
تکمله: اگر این‌طور بود که تا به‌حال همه از دین برگشته بودند!
۴۹٫ «میانگین سن دانشمندان هسته‌ای ما، ۱۷ سال است»!
تکمله: وقتی دختربچه ۱۵ساله‌ای می‌تواند در زیرزمین خانه‌شان، اورانیوم را غنی کند، چرا که نه!؟
۵۰٫ «یک دختر ۱۵ساله توانسته است در زیرزمین خانه‌شان، اورانیوم را غنی کند»!
تکمله: حتما با «معجزه هزاره سوم» نسبتی دارد!
۵۱٫ «این‌که می‌گویند دو تا بچه کافیه، بنده معتقد نیستم. کشور ما برای صد و بیست میلیون نفر جا دارد.»
تکمله: ۷۰میلیونش را اداره کنید، ۱۲۰میلیون نفر پیشکش!
۵۲٫ «در سفر عربستان، برادر عزیزم ملک عبدالله، مرا در صندلی کنار خودش نشاند»!
تکمله: مردان بزرگ آرزوهای بزرگ‌تر دارند!
۵۳٫ «با حذف قیمت زمین، بهای خانه نصف می‌شود.»
تکمله: حالا قیمت زمین‌ها کی حذف می‌شود؟!
۵۴٫ «آقای مشایی مظلوم واقع شدند ایشان هیچ‌گاه نگفتند ما با ملت اسرائیل دوست هستیم، بلکه ایشان گفتند ما با مردم اسرائیل دوست هستیم»!
تکمله: با ملت ایران چطور!؟
۵۵٫ «بدرفتاری با ایرانیان در فرودگاه‌ها دروغ است، با من و هیأت همراهم در همه جا خوش‌رفتاری می کنند»!
تکمله: شاید شما را ایرانی نمی‌دانند!
۵۶٫ «قیافه روشنفکری می‌گیرند، اما به‌اندازه بزغاله هم از دنیا فهم و شعور ندارند»!
تکمله: بزغاله‌ها چطور!؟
۵۷٫ «سران کشورهای دنیا برای نزدیکی با کشور ما صف کشیده‌اند، مثل این پیرزن‌ها که در صف زنبیل می‌گذارند»!
تکمله: منظور آن دسته از کشورهای عقب‌مانده و فقیری است که می‌خواهند از کمک‌های بلاعوض ایران استفاده کنند!
۵۸٫ «آقای کردان مظلوم واقع شدند و استیضاح ایشان غیرقانونی است.»
تکمله: قانون اساسی باید اصلاح شود تا در آن استیضاح را به‌قانونی و غیرقانونی تقسیم کنند!
۵۹٫ «ایران آزادترین کشور دنیاست…»!
تکمله: البته برای دولتمردان!
۶۰٫ خطاب به‌خبرنگار خارجی: «شما نماینده ملتتان هستید و باید به‌سؤال من پاسخ دهید»!
تکمله: از زمانی که بعضی از رؤسای جمهوری نماینده ملتشان نیستند، خبرنگاران نماینده ملت‌ها شده‌اند!
۶۱٫ «هرگز نمی‌گذارند که اوباما رییس‌جمهور آمریکا شود»!
تکمله: احتمالا پیش‌بینی ایشان مربوط به‌دختران اوباما بوده است!؟
۶۲٫ «در خارج از کشور بچه ۴ساله، من را به‌مادرش نشان داد و گفت: محمود»!
تکمله: بعضی از بچه‌ها به کارتون علاقمندند!
۶۳٫ «در سفر ایتالیا من را می‌خواستند با اشعه ایکس ترور کنند»!
تکمله: تا زمانی که اطراف احمدی‌نژاد هاله نور هست، اشعه ایکس کاری نمی‌تواند بکند!
۶۴٫ «آن‌ها از من می‌ترسند، یک سخنرانی بکنم بهای نفت گران می‌شود»!
تکمله: حالا که این‌طوره به‌جای یک سخنرانی ۱۰۰ تا سخنرانی بکنید تا بلکه با گران‌تر شدن نفت درآمدملی ما کمی افزایش یابد!
۶۵٫ اوایل سال۸۷: «درست است که بهای نفت دارد کاهش پیدا می کند، ولی به‌طور قاطع می‌گویم زیر ۱۰۰دلار نخواهد رسید»!
تکمله: به‌دلیل همین قاطعیت است که پیشگویان دنیا مقابل رییس‌جمهور کشور ما لنگ می‌اندازند»!
۶۶٫ «عده‌ای می‌گویند که بازار آزاد همه چیز را حل می‌کند، ولی من به‌ شما می‌گویم که بازار آزاد برای دزدها و سارق‌هاست»!
تکمله: امثال محصولی‌ها، محصول کدام بازارند!؟ ضمنا دزد تفاوتی با سارق ندارد!
۶۷٫ «حجم سرمایه‌گذاری در صنعت نفت، در این چهارسال ۶۰ میلیارد دلار است.»
تکمله: اگر این ادعا درسته، پس منبع و بازخورد این سرمایه‌گذاری را هم اعلام کنید!
۶۸٫ «برنامه‌هایی برای مدیریت جهانی داریم»!
تکمله: وا اسفا به‌حال مردم جهان!
۶۹٫ در باره کوروش: «او حکومتی نسبتا مردمی بر پا کرد؛ و مردم بابل آن زمان از وی تقاضای کمک کردند.»
تکمله: حکومتش نسبتا مردمی بود؛ زیرا با دولت صد درصد مردمی احمدی‌نژاد قابل مقایسه نبود. دولت احمدی‌نژاد صد برابر دولت‌های دیگر مردمی است!
۷۰٫ در باره کوروش: «کورش حرکت و بابل را فتح می‌کند و مردم را از دست حکومتی جبار نجات می‌دهد.»
تکمله: ای‌کاش کوروش امروز هم زنده بود!
۷۱٫ در باره کوروش: «در این رفتن و نجات دادن، خون از دماغ کسی نمی‌آید، بلکه با کار فرهنگی مردم به‌استقبال او(کوروش) آمدند و حکومت جبار ساقط شد.»
تکمله: مثل همین کار فرهنگی که دولت احمدی‌نژاد انجام می دهد!؟
۷۲٫ در باره کوروش: «تجلیل از کورش ملی‌گرایی نیست.»
تکمله: با توجه به‌سوابق فکری احمدی‌نژاد و حامیان سرسخت او، عوامفریبی چطور!؟
۷۳٫ در باره کوروش: «مثل جمهوری اسلامی که حکومتی عادل است و می‌خواهد معنویت را پیاده کند، ولی غفلت هم گاهی دیده می‌شود.»
تکمله: قطعا مزاح می‌فرمایید! لطفا مردم را نسبت به‌کوروش هم آزرده‌خاطر نسازید!
۷۴٫ در باره کوروش: «تخصصی در این باره ندارم که بگویم کورش ذوالقرنین یا پیامبر بوده، اما مشخص است که او آدم خوبی بود.»
تکمله: برای رفع تردید از آقای رحیمی معاون اولتان بخواهید تا حقیقت را از آن مرد سوری بپرسد که پیامبر شدن احمدی‌نژاد را هم پیش‌بینی کرده بود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر