به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

بیانیه شمقدری، «سراسر کذب» است؛ کشور به تدبیر و عقل و انصاف نیاز دارد

 منبع:کلمه
خانه سینما با انتشار یک جوابیه، بیانیه‌ی جواد شمقدری، معاون سینمایی وزیر ارشاد، علیه جشن چهاردهم خانه سینما را “سراسر کذب” توصیف کرد و خواستار آن شد که به جای رفتار و گفتار هیجانی و احساساتی، تدبیر و عقل و انصاف حاکم شود.شمقدری در بیانیه خود که با آیه “انالله و انا الیه راجعون” آغاز شده بود، ادعا کرده بود: “در مراسمی به‌نام جشن خانه سینما با هلهله و شادی، بی‌خبران و غافلان پایان نظام جمهوری اسلامی ایران را آرزو می‌کنند.”به نظر می‌رسد اشاره شمقدری به اظهارات اصغر فرهادی باشد که به تازگی فیلم در حال ساختش توقیف شده است. آقای فرهادی..........

خانه سینما با انتشار یک جوابیه، بیانیه‌ی جواد شمقدری، معاون سینمایی وزیر ارشاد، علیه جشن چهاردهم خانه سینما را “سراسر کذب” توصیف کرد و خواستار آن شد که به جای رفتار و گفتار هیجانی و احساساتی، تدبیر و عقل و انصاف حاکم شود.
شمقدری در بیانیه خود که با آیه “انالله و انا الیه راجعون” آغاز شده بود، ادعا کرده بود: “در مراسمی به‌نام جشن خانه سینما با هلهله و شادی، بی‌خبران و غافلان پایان نظام جمهوری اسلامی ایران را آرزو می‌کنند.”
به نظر می‌رسد اشاره شمقدری به اظهارات اصغر فرهادی باشد که به تازگی فیلم در حال ساختش توقیف شده است. آقای فرهادی در جشن مذکور، تلویحا از دولت احمدی‌نژاد – و نه نظام – انتقاد کرده و گفته بود: “ای کاش! سال آینده ایران، مثل امروز نباشه، ای کاش! سال آینده ایران شرایطی داشته باشه که «گلشیفته فراهانی»، «امیر نادری» و «محسن مخملباف» به راحتی به وطن بازگردند، ای کاش! سال آینده «جعفر پناهی» بتوونه فیلم بسازه و ای کاش سال آینده هیچ‌چیز مثل این سالها نباشه.”
به گزارش ایلنا، متن کامل بیانیه خانه سینما بدین شرح است :
بیانیه سراسر کذب معاونت سینمایی درباره جشن سینمای ایران مایه شگفتی است.
با تاسف و تلخی باید گفت شرایط جاری جامعه به گونه ای است که غلبه رفتارها و گفتارهای هیجانی، فارغ از اغراض و نیات نهفته در پس پشت آن تبدیل به سکه رایج شده است.
گذشته از آن که رفتار و گفتار هیجانی و احساساتی از جانب فیلمساز یا مدیر فرهنگی باشد باید گفت که نیاز کشور، جامعه و فرهنگ به تدبیر و عقل و انصاف ضرورتی انکار ناپذیر است.
آنچه در جشن سینمای ایران گذشت به استناد وقایع ثبت شده در حافظه دوربین ها و حضور دهها خبرنگار و صدها تن از اهالی فرهیخته سینمای ایران به هیچ وجه با اتهاماتی که در بیانیه معاونت سینمایی آمده همخوانی و مطابقت نداشته و ندارد.
قطعا اگر بپذیریم فصل الخطاب تفاسیر از هر گفته و نوشته ای قوانین حقوقی کشور باشد آنگاه است که می توان با خیالی آرام و بی تشویش مهار امور را به مجرای عقلانیت سپرد.
خانه سینما بر مدار آن چه تاکنون عمل نموده است نیاز امروز جامعه سینمایی کشور را در عقلانیت و آرامش می داند. لذا با رد هر نوع رفتار مبتنی بر احساسات بالاخص از ناحیه مدیران فرهنگی ، ضرورت امروز سینمای ایران را کار مضاعف مدیران برای نجات سینمای گرفتار بحران می داند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر