به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ آذر ۸, دوشنبه

بمبگذاری همزمان در شمال تهران و ترور 2 استاد و دانشمند هسته ای

 منبع: آینده
صبح امروز در دو عملیات تروریستی همزمان در شمال تهران ، دو استاد دانشگاه ترور شدند. به گزارش خبرنگار "آینده"، حوالی ساعت 8 صبح امروز در میدان دانشجو در ولنجك  خودرو دكتر فریدون عباسی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی منفجر شد و این استاد........


صبح امروز در دو عملیات تروریستی همزمان در شمال تهران ، دو استاد دانشگاه ترور شدند.
به گزارش خبرنگار "آینده"، حوالی ساعت 8 صبح امروز در میدان دانشجو در ولنجك  خودرو دكتر فریدون عباسی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی منفجر شد و این استاد دانشگاه شهید بهشتی به بیمارستان منتقل شد. آخرین اخبار خوشبختانه از زنده ماندن این استاد دانشگاه حكایت دارد. همچنین بر اثر انفجاری كه در بلوار ارتش (شمال شرق تهران) رخ داد، دكتر منوچهر شهریاری و همسر وی به شدت مجروح شدند.
یكی از دوستان دكتر شهریاری در گفتگو با "آینده" وی را از اساتید ارزشی فیزیك هسته ای دانشگاه شهید بهشتی خواند و از شهادت وی خبر داد.
 به گزارش فارس، هر دو استاد به یك شیوه اما در محل های جداگانه و حوالی ساعت 7:45 مورد ترور قرار گرفتند. مكانیزم اقدام تروریست‌ها به این شكل بود كه موتور‌سواران تروریست نزدیك خودروی حامل استاد شده و با چسباندن یك بمب به ماشین از آن فاصله گرفته و سپس خودرو را منفجر می كردند.
استاد دكتر مجیدشهریاری در بلوار نیروی زمینی ارتش بلافاصله و درجا پس از انفجار پژوی 405 به مقام شهادت نائل شد و استاد فریدون عباسی با همین شیوه در خودروی پژو 206مقابل دانشگاه شهید بهشتی ترور شد. وی و همسرش بلافاصله به بیمارستان منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار "آینده" سال گذشته نیز در همین روزها دكتر علی محمدی، استاد فیزیك دانشگاه تهران با كار گذاشته شدن بمب در یك موتورسیكلت كنار خودروش ترور شد و به رغم آن كه منابع رسمی موساد را عامل این ترور دانستند، تا كنون اطلاعات دقیقی از مجریان این عملیات تروریستی و دستگیری آنها منتشر نشد.
در ماه های اخیر هم دو پزشك و استاد علوم پزشكی ترور شدند كه به گفته مسوولان آگاهی، مشكلات شخصی و كاری با آنها انگیزه قتلشان بوده است.
فریدون عباسی كیست؟

دكتر فریدون عباسی دوانی كه صبح امروز طی یك عملیات تروریستی در میدان دانشجو تهران مجروح شده و به بیمارستان انتقال پیدا كرده ، از ابتدای انقلاب عضو سپاه پاسداران بوده و سه دور در جبهه جنگ عراق بر علیه ایران حضور داشته است. بعد از جنگ دكترای فیزیك هسته ای گرفته است.
به نوشته مشرق وی از سال 72 عضو هیئت علمی دانشكده فیزیك دانشگاه امام حسین سپاه شده و در ادامه به ریاست دانشكده فیزیك این دانشگاه رسیده است . وی همزمان نیز در وزارت دفاع كار تحقیقات هسته ای را شروع كرده است.
عباسی 52 ساله از متخصصین لیزری وزارت دفاع و از معدود متخصصان جدا سازی ایزتوپ بود. وی مسئول آموزش و تحقیقات هسته ای وزارت دفاع نیز بود. فریدون عباسی ریاست گروه فیزیك در دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران هم داشت ولی بندرت به این دانشگاه می رفت.
بر اساس تحقیقات آینده، فریدون عباسی دوانی، از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از جمله افرادی است كه در قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت كه در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، (برابر با ۴ فروردین ۱۳۸۶) به تصویب رسید، مورد تحریم قرار گرفته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر