به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ آذر ۸, دوشنبه

درخواست محرمانه ملك عبدالله از آمریكا برای بمباران مراكز اتمی ایران

 منبع: آینده
تلویزیون بی بی سی فارسی امشب با استناد به اسنادی كه ساعاتی پیش ویكی لیكس منتشر كرد، مدعی شد ملك عبدالله، پادشاه عربستان و تعدادی از سران كشورهای عربی منطقه از آمریكا خواسته بودند به  تاسیسات............
تلویزیون بی بی سی فارسی امشب با استناد به اسنادی كه ساعاتی پیش ویكی لیكس منتشر كرد، مدعی شد ملك عبدالله، پادشاه عربستان و تعدادی از سران كشورهای عربی منطقه از آمریكا خواسته بودند به  تاسیسات ایران حمله كند.
به گزارش سرویس بین المللی "آینده"؛ در این اخبار از زمان این درخواست اشاره نشده، ولی احتمالا مربوط به حدود 3 سال پیش است كه موضوع درگیری ایران و آمریكا شدت یافته بود. این در حالی است كه اكنون ملك عبدالله در آمریكا بستری است و رسانه های نزدیك به سعودی ها امروز با خوشحالی نوشتند شاه عربستان چند قدم راه رفته است!
البته انتشار این موارد در مقطع كنونی از نگاه برخی ناظران مشكوك و هدفدار به نظر می رسد؛ به ویژه كه چگونه اسناد محرمانه وزارت خارجه خارج شده و این گونه منتشر می شود!
همین طور بنابر ادعای این اسناد، در مقطعی آمریكا از حمله هوایی رژیم اسرائیل به ایران كه احتمالاً هدفش تاسیسات هسته ای ایران بوده، جلوگیری كرده است.

همچنین بنابر این اسناد آمریكا كارمندانش را در سازمان ملل موظف كرده بود تا مكالمات مسئولان سازمان ملل را شنود كرده و به جمع آوری اطلاعات در خصوص دبیركل و اعضاء ارشد سازمان ملل بپردازند و روش های مشابه جمع آوری اطلاعات نظامی، تجاری و... از طرق مختلف از جمله ره گیری و رمزگشایی سیگنال های مخابراتی در خصوص اشخاص مختلف نیز در 33 سفارت و كونسولگری آمریكا از جمله مسكو، پاریس و لندن به اجرا گذاشته می‏شود.

در این اسناد همچنین تصریح شده كه آمریكا در امور ایران در سازمان ملل كارشكنی كرده است و نقش مستقیمی در تضعیف موقعیت ایران در تعاملات ایران در این نهاد داشته است.
چند رسانه بین المللی بخش هایی از اسناد محرمانه وزارت امور خارجه آمریكا را پس از دریافت از ویكی لیكس، منتشر كرده اند؛ اسنادی كه بنابر اعلام این رسانه‏ ها، وزارت دفاع و وزارت امورخارجه آمریكا مدتی پیش از اعلام ویكی لیكس، متوجه درزش به خارج از سیستم اطلاعاتی این كشور شده بودند.
روزنامه گاردین كه این اسناد را دریافت كرده می گوید كه ملك عبدالله، پادشاه عربستان سعودی با همراهی مصر و امارات متحده عربی، به طور محرمانه آمریكا را به بمباران تاسیسات اتمی ایران تشویق كرده است و اردن و بحرین نیز خواستار دخالت آمریكا برای توقف فعالیت‏های هسته ای ایران به عنوان یك تهدید برای كشورشان، شده اند.
ویكی لیكس از چند روز پیش گفته بود كه قصد دارد بیش از ۲۵۱ هزار سند محرمانه كه بیشتر آنها پیام های دیپلماتیك سفارتخانه های آمریكا در كشورهای دیگر هستند را افشا كند.
روزنامه نیویورك تایمز این اسناد را "روایت محرمانه رابطه ایالات متحده با جهان در عصر جنگ و تروریسم" توصیف می كند.
به نوشته نیویورك تایمز، آمریكا از سال ۲۰۰۷ میلادی به طور محرمانه تلاش كرده كه نظر مساعد پاكستان برای انتقال اورانیوم با غلظت بالای یك راكتور هسته ای تحقیقاتی اش به خارج از این كشور را جلب كند اما تا كنون موفق نبوده است.
كاخ سفید روز یكشنبه با صدور بیانیه ای اقدام ویكی لكیس را "خطرناك" توصیف و به شدت محكوم كرد. به گفته كاخ سفید، گزارش های ارسالی از سفارتخانه های آمریكا "صریح" و اغلب "ناقص" بوده و لزوما بیان كننده سیاست ایالات متحده نیست.
به نوشته نیویورك تایمز، آمریكا و كره جنوبی سناریوی احتمالی سقوط دولت كره شمالی و متحد شدن دو كره را بررسی كرده و سفیر آمریكا در سئول به واشنگتن پیشنهاد كرده بود كه مشوق های اقتصادی به چین می تواند به جلب حمایت پكن از اتحاد دو كره كمك كند.
وزارت امور خارجه آمریكا روز شنبه به ویكی لیكس هشدار داد كه انتشار حدود ۲۵۰ هزار سند محرمانه بر اساس قوانین این كشور غیرقانونی است و همكاری ایالات متحده با كشورهای دیگر را تضعیف و جان نیروهایش را به خصوص در عراق و افغانستان را به خطر خواهد انداخت.
نیویورك تایمز می گوید بسیاری از این اسناد محرمانه نیست و هیچ یك به عنوان "فوق سری" طبقه بندی نشده است. به نوشته این روزنامه، حدود ۱۱ هزار نسخه از این اسناد "سری" هستند.
نیویورك تایمز از قول اسناد سفارت آمریكا در كابل می نویسد معاون ریاست جمهوری افغانستان سال گذشته در سفر به امارات متحده عربی ۵۲ میلیون دلار وجه نقد حمل می كرده كه معلوم نبود از چه منبعی دریافت و چگونه آن را هزینه كرده است. دولت افغانستان این اتهام را رد می كند.
نیویورك تایمز با استناد به یك پیام دیپلماتیك وزارت امور خارجه آمریكا می نویسد كه شهروندان عربستان سعودی همچنان بزرگ ترین حامی مالی شبكه القاعده در خاورمیانه هستند، اطلاعات پاكستان از طالبان حمایت می‏كند و دولت قطر در زمینه مبارزه با تروریسم "بدترین" عملكرد را در منطقه داشته است.
بر اساس این اسناد، سفارت آمریكا در پكن مطلع شده بود كه كمیته مركزی حزب كمونیست چین دستور هك كردن شماری سیستم كامپیوتری گوگل در این كشور را صادر كرده بود. دولت چین این اتهام را رد می كند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر