به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ آبان ۱۰, دوشنبه

وزیر بهداشت اختیار انحلال دانشگاه ایران را نداشت

 منبع: خبر آنلاین
در جلسه اضطراری کمیسیون بهداشت، اعضا به این نتیجه رسیدند که وزیر بهداشت اختیار قانونی برای انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران را نداشته است. همچنین مقرر شد وزیر بهداشت در اولین فرصت به کمیسیون بهداشت بیاید و بگوید بر اساس چه........

در جلسه اضطراری کمیسیون بهداشت، اعضا به این نتیجه رسیدند که وزیر بهداشت اختیار قانونی برای انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران را نداشته است. همچنین مقرر شد وزیر بهداشت در اولین فرصت به کمیسیون بهداشت بیاید و بگوید بر اساس چه مستنداتی تصمیم ناگهانی برای انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران گرفته است.

 عضو کمیسیون بهداشت می گوید در جلسه اضطراری این کمیسیون، اعضا به این نتیجه رسیدند که وزیر بهداشت اختیار قانونی برای انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران را نداشته است. بنابر اعلام دکتر مسعود پزشکیان، مقرر شد وزیر بهداشت در اولین فرصت به کمیسیون بهداشت بیاید و بگوید بر اساس چه مستنداتی تصمیم ناگهانی برای انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران گرفته است. به گفته این نماینده مجلس، در صورتی که پاسخهای وزیر قانع کننده تشخیص داده نشد، درخواست کمیسیون از وزیر بهداشت در قالب سئوال در صحن علنی مطرح می شود.
وزیر بهداشت اسبق کشور در گفتگو با خبرآنلاین تاکید کرد کمیسیون از دو زاویه به این انحلال نگاه می کند: اول اینکه آیا وزیر بهداشت اختیار انحلال را به صورت قانونی داشته یا خیر و باید مستندات خود را در اولین زمان، به نمایندگان مردم ارائه کند و از زاویه بعد، آیا این کار به مصلحت جامعه بوده یا خیر.
به گفته پزشکیان به اعتقاد وی و سایر همکارانش در کمیسیون بهداشت، دکتر وحید دستجردی، وزیر بهداشت، اختیار قانونی برای انحلال چهارمین دانشگاه پزشکی بزرگ کشور را نداشته و باید در مورد تصمیم خود، پاسخگو باشد.
وی همچنین با احتمال قانع نشدن اعضای کمیسیون از پاسخهای وزیر بهداشت، طرح سئوال قانونی از این مقام اجرایی در صحن علنی را منتفی ندانست و گفت در مرحله بعد، مجلس از اختیارات قانونی خود برای نظارت بر عملکرد وزارت بهداشت استفاده خواهد کرد.
این کمیسیون همچنین مقرر کرده امیدوار رضایی عضو دیگر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اداره حقوقی مجلس در این زمینه استعلام قانونی بگیرد. به گفته آگاهان پاسخ اداره حقوقی مجلس در مورد حیطه اختیارات وزیر بهداشت در انحلال دانشگاهی که به صورت هیات امنایی اداره می شده، تاثیر زیادی بر تصمیمات آتی کمیسیون بهداشت دارد.
دانشگاه علوم پزشکی ایران، یکی از سه دانشگاه ارائه کننده خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی در تهران بود که به عنوان چهارمین دانشگاه بزرگ کشور، اداره 26 بیمارستان و تعداد زیادی از مراکز بهداشتی و درمانی را در استان تهران بر عهده داشت. این دانشگاه با حکم شامگاه جمعه گذشته دکتر مرضیه وحید دستجردی، منحل شد و قرار است اداره امور این دانشگاه و بیمارستانهای وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و کرج واگذار شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر