به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ آبان ۱۱, سه‌شنبه

استعفای استادان، ادامه تحصن و تغییر تابلوی دانشگاه ایران توسط دانشجویان

 منبع: کلمه
دانشجویان دانشگاه ایران امروز برای سومین روز پیاپی در مقابل دانشکده پزشکی این دانشگاه به تحصن نشستند، دانشجویان این دانشگاه در این تجمع از اعلام استعفای چند نفر از اعضای هیات‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران خبر دادند.به گزارش ایلنا، دانشجویان صبح امروز در اعتراض به انحلال این دانشگاه پزشکی، نام «تهران» را از سر در دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برداشتند، بعد از آن باردیگر نام «ایران» را بر سردر دانشگاه نصب کردند.یکی از دانشجویان این دانشگاه در این باره گفت: جمعیت دانشجویان امروز بیش از دو روز گذشته بود و دانشجویان با همان شعارهای...........


دانشجویان دانشگاه ایران امروز برای سومین روز پیاپی در مقابل دانشکده پزشکی این دانشگاه به تحصن نشستند، دانشجویان این دانشگاه در این تجمع از اعلام استعفای چند نفر از اعضای هیات‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران خبر دادند.
به گزارش ایلنا، دانشجویان صبح امروز در اعتراض به انحلال این دانشگاه پزشکی، نام «تهران» را از سر در دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برداشتند، بعد از آن باردیگر نام «ایران» را بر سردر دانشگاه نصب کردند.
یکی از دانشجویان این دانشگاه در این باره گفت: جمعیت دانشجویان امروز بیش از دو روز گذشته بود و دانشجویان با همان شعارهای گذشته به تحصن نشسته بودند، همچنین دانشجویان این دانشگاه امروز نیز دو بیانیه صادر کردند که در آن به انحلال این دانشگاه اعتراض کرده‌اند و خواستار بازگشت دانشگاه به همان دانشگاه ایران شدند.
این دانشجو می‌گوید: دانشجویان این دانشگاه در اعتراض به این اتفاق نام «تهران» را از سر در دانشگاه علوم‌پزشکی ایران که عصر روز شنبه نصب شده بود، از دیوار جدا کردندو کلمه «ایران» را جایگزین آن کردند.
همچنین به گفته وی برخی از اساتید این دانشگاه استعفا داده‌اند، لازم به ذکر است امروز با همکاری بسیج دانشجویی و کادر اداری دانشگاه، کلیه بخشهای تابعه دانشگاه ایران، تعطیل شده و دانشجویان در بیمارستان‌ها هم حاضر نشده‌اند.
او می‌گوید: امروز دو تن از اعضای هیات رئیسه سابق دانشگاه ایران در جمع دانشجویان سخنرانی کردند و دانشجویان را به آرامش دعوت کردند.
در همین حال، یک دانشجوی رشته پزشکی ورودی ۸۷ در این باره گفت: متاسفانه ادغام این دو دانشگاه بزرگ بدون هیچ مقدمه و پیش زمینه ای و حتی بدون اینکه نظرات گروه های آموزشی گرفته شود و یا با شوراهای دانشجویی مشورت شود، انجام شده است.
وی پاسخگویی هر چه زودتر مسئولان در راستای شفاف سازی سوالات و ابهامات به وجود آمده در این خصوص را خواستار شد و گفت: تمام کسانی که اکنون در این جمع حضور دارند به شدت نگران وضعیت آموزش خود در سطوح پایه و بالینی هستند و افزایش جمعیت در این دانشگاه را عاملی بر اخلال در وضعیت آموزشی و حتی درمانی این دانشگاه می دانند.
این دانشجوی پزشکی افزود: مطالبات دانشجویان در سطح صنفی مطرح است و ما از مسئولان می خواهیم با حضور خود در این جمع و پاسخ به سوالات از نگرانی و دغدغه های دانشجویان بکاهند.
بیانیه دانشجویان معترض
همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، دانشجویان در حاشیه تجمع صنفی خود در محوطه مرکزی دانشگاه در بیانیه ای نسبت به انحلال دانشگاه علوم پزشکی اعتراض کردند.
به گزارش مهر، دانشجویان در بندهایی از بیانیه خود نسبت به انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاههای علوم پزشکی کشور و دارای اعتبار بین المللی اعتراض کرده و یادآور شدند: این انحلال اقدامی غیرکارشناسی، نامدبرانه و غیرمنطقی است و مخالفت خود را با هر گونه تصمیمی مبنی بر انحلال این دانشگاه اعلام می داریم.
دانشجویان معترض خواستار لغو تصمیم اتخاذ شده مبنی بر انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران و بازگشت امور دانشگاه به روال سابق شدند.
دانشجویان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند که به این موضوع از مجرای قانونی رسیدگی کنند و همچنین مدیریت ضعیف مسئولان وقت دانشگاه علوم پزشکی ایران را در حادث شدن این موضوع موثر دانستند.
انحلال دانشگاه، شتاب‌زده و غیرقانونی
در همین حال رییس کمیته آموزش و تحقیقات مجلس نیز اقدام وزارت بهداشت در انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران را اقدامی شتاب‌زده دانست و ابراز امیدواری کرد که با دخالت احمدی نژاد این موضوع زودتر حل و فصل شود.
علی کریمی فیروزجایی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: دانشگاه‌ها به موجب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس می‌شوند، رییس و اعضای هیات امنای این دانشگاه‌ها هم توسط رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی که بالاترین مقام اجرایی کشور یعنی رییس جمهور است تایید و منصوب می‌شوند، لذا انحلال یک دانشگاه از اختیارات وزیر نیست.
نماینده بابل هم‌چنین خاطرنشان کرد: اما اگر در سطح دیگری و با یک درجه ارفاق بخواهیم موضوع را ارزیابی کنیم این اقدام حتما نیاز به مصوبه شورای عالی اداری کشور داشت که ریاست آن هم بر عهده رییس جمهور است چراکه حتی انحلال یک سازمان عادی هم نیاز به مصوبه شورای عالی اداری کشور دارد.
کریمی فیروزجایی ادامه داد: متاسفانه در قضیه انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران هیچ یک از دو روند قانونی طی نشده است، بنابراین انحلال دانشگاه یک اقدام غیرقانونی و خارج از اختیارات وزیر بهداشت است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اعلام مخالفت عمده کارشناسان و اعضای هیات علمی و صاحب‌نظران این حوزه با این اقدام، تصریح کرد: به دلیل حساسیت موضوع جمعی از همکاران در مجمع نمایندگان تهران از وزیر بهداشت دعوت کرده‌اند تا در جلسه‌ای این موضوع را به بحث و بررسی و تبادل‌نظر بگذارند و تضییع حقوق مسلم اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران را پیگیری کنند.
رییس کمیته آموزش و پرورش در خاتمه خاطرنشان کرد که اگر ضرورت ایجاب کند مجلس هم به این موضوع ورود پیدا می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر