به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ آبان ۱۰, دوشنبه

انصراف شركت سویسی از قرارداد پرسروصدا درایران

 منبع: آینده
شركت سوئیسی ای.جی.ال در پاسخ به نامه یك نهاد حقوق بشری در این كشور، از چشم‌پوشی موقت خود از قرارداد گازی با ایران خبر داده است.به گزارش خبرگزاریها شركت سوئیسی ای.جی.ال در پاسخ به نامه یك نهاد حقوق بشری در این كشور، از چشم‌پوشی موقت خود از قرارداد گازی با ایران خبر داده است. و اوضاع سیاسی ایران از جمله دلایلی است كه این شركت بزرگ سوئیسی در انصراف خود از خرید گاز ایران ذكر كرده است. شركت ای.جی.ال دو سال پیش قرارداد ۲۵ ساله‌ای را با شركت ملی صادرات گاز ایران بست كه بر پایه این...................

شركت سوئیسی ای.جی.ال در پاسخ به نامه یك نهاد حقوق بشری در این كشور، از چشم‌پوشی موقت خود از قرارداد گازی با ایران خبر داده است.
به گزارش خبرگزاریها شركت سوئیسی ای.جی.ال در پاسخ به نامه یك نهاد حقوق بشری در این كشور، از چشم‌پوشی موقت خود از قرارداد گازی با ایران خبر داده است. و اوضاع سیاسی ایران از جمله دلایلی است كه این شركت بزرگ سوئیسی در انصراف خود از خرید گاز ایران ذكر كرده است.
شركت ای.جی.ال دو سال پیش قرارداد ۲۵ ساله‌ای را با شركت ملی صادرات گاز ایران بست كه بر پایه این قرارداد ایران متعهد شده بود سالانه ۵.۵ میلیارد متر مكعب گاز از طریق لوله ترانس آدریاتیك كه به آن خط لوله «آدریا» هم می‌گویند راهی اروپا كند. این خطوط گازی ۵۲۰ كیلومتر درازا دارد و طبق یك برنامه تنظیم شده، قرار است گاز كشورهای ساحلی دریای خزر را پس از عبور از تركیه، یونان و آلبانی از طریق دریای آدریاتیك به جنوب ایتالیا برساند. هنگام امضای قراداد شركت ای.جی.ال با شركت ملی صادرات گاز ایران در تهران، وزیر امور خارجی سوئیس هم حضور داشت واین قرارداد انعكاس گسترده ای در محافل بین المللی داشت.
هانس كارر، رئیس امور اداری شركت سوئیسی، در پاسخ به این نامه با اشاره به نقض حقوق بشر و اوضاع سیاسی در ایران نوشته شركت ای.جی.ال نه داد و ستدی را با ایران دنبال می‌كند و نه در ایران دفتری دارد. علاوه بر این اوضاع كنونی ژئوپلتیك یا جغرافیایی سیاسی اجازه نمی‌دهد ای.جی.ال در حال حاضر از ایران گاز بخرد. در پی این تصمیم شركت ای.جی.ال برای تأمین گاز مورد نیاز، نگاه خود را بر گاز طبیعی جمهوری آذربایجان متمركز كرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر