به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ آبان ۱۲, چهارشنبه

برخی از بازداشت شدگان طرح محله ‌محور محارب معرفی شوند

منبع: جرس
فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در تشریح طرح ضربتی اخیر نیروی انتظامی موسوم به "طرح محله‌محور"، از دستگیری صدها نفر طی روزهای اخیر خبر داد و تاكید كرد: هماهنگی‌های لازم نیز با مجموعه قضایی صورت گرفته و حتی پیشنهاد كرده‌ایم كه برخی از این افراد باید به عنوان محارب...........فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در تشریح طرح ضربتی اخیر نیروی انتظامی موسوم به "طرح محله‌محور"، از دستگیری صدها نفر طی روزهای اخیر خبر داد و تاكید كرد: هماهنگی‌های لازم نیز با مجموعه قضایی صورت گرفته و حتی پیشنهاد كرده‌ایم كه برخی از این افراد باید به عنوان محارب شناخته شوند.

این مقام ارشد پلیس با ادعای اینکه "بیشتر افرادی كه دستگیر شدند، اراذل و اوباش درجه یك شناخته شده‌اند"، خاطرنشان کرد در راستای طرح مذکور صدها نفر شناسایی شدند كه در شب‌های آینده و در جریان طرح‌های دیگر دستگیر خواهند شد ."

 در اولین روز اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و در راستای تمهیدات امنیتی و تشدید جو پلیسی حاکم بر جامعه، هفته گذشته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، از اجرای طرح موسوم به "امنیت محله محور" در بیش از دو هزار نقطه پایتخت از بامداد شنبه هشتم آبان ماه ٨٩ خبر داده و گفته بود "طرح امنیت محله ‌محور از شنبه در بیش از دو هزار نقطه در محدوده ٣٧۵ محله شهر تهران اجرا خواهد شد."

به گزارش ایلنا، سردار حسین ساجدی‌نیا در ارتباط با طرح ضربتی شب های گذشته - موسوم به طرح محله‌محور-گفت: از ابتدای هفته بحث امنیت محله‌محور آغاز شد و پلیس‌های تخصصی، شناسایی‌های لازم را انجام دادند كه در ابتدا بحث برخورد با سارقین به خصوص كیف‌قاپ‌ها اجرایی شد كه سبب شد در چند روز گذشته كاهش چشمگیری از مجرمان كیف‌قاپ داشته باشیم.

او با اشاره به اینكه همكاری مردم بسیار خوب بوده گفت: مردم دارند پلیس را وادار می‌كنند و همكاری خوبی با نیروی انتظامی دارند.

فرمانده پلیس تهران با اشاره به طرح ضربتی شب گذشته گفت: در این طرح بحث برخورد با افراد اراذل و اوباش و متجاوزین به عنف بود كه بالغ بر صد نفر در سطح شهر تهران دستگیر شده‌اند كه برخی‌ها هم پیش از این حكم قضایی داشتند، اما فراری بودند.

او با اشاره به اینكه می‌تواند اظهار ‌كند كه در طرح دیشب، پلیس به خواسته‌اش رسیده است گفت: ماموریت این عملیات با پلیس امنیت بود اما اینكه برخی‌ها فكر می‌كنند این طرح در حوزه تمرین عملیاتی پلیس بوده‌ است، خیر این‌طور نیست و پلیس وظیفه خود را در این راستا انجام داده است.

وی افزود: ماموریت پلیس در شش ماهه اول امسال بحث برخوردهای كلی بوده است و در شش ماهه دوم بحث بر امنیت محله‌ای است و این حركات سبب می‌شود مردم احساس امنیت بیشتری كنند و ما فكر می‌كنیم افزایش احساس امنیت مردم را شاهد هستیم اما هر بار خود باید عرض‌یابی كنند.

ساجدی نیا با بیان اینكه "در سال‌ گذشته چند نفر از اراذل و اوباش و سارقین به عنف دستگیر شده‌اند"، گفت: در راستای این طرح ۴٠٠ نفر شناسایی شدند كه در شب‌های آینده در طرح‌های دیگر دستگیر خواهند شد.

فرمانده پلیس تهران تاكید كرد: هماهنگی‌های لازم نیز با مجموعه قضایی صورت گرفته كه پس از تحویل این اراذل به آنها برخوردهای لازم انجام شود، حتی ما پیشنهاد كرده‌ایم كه برخی از این افراد باید به عنوان محارب شناخته شوند.

او با اشاره به اینكه در طرح شب گذشته ٩۴ مرد و شش زن دستگیر شده‌اند، گفت: از این افراد تنها به اندازه مصرف‌شان مواد مخدر كشف شد اما ٩ قبضه سلاح گرم، تعداد زیادی سلاح سرد و چندین دستگاه موتورسیكلت فاقد پلاك، چندین دستگاه گوشی و بسیاری گاز اشك‌آور ضبط شد.

فرمانده پلیس تهران همچنین اشاره كرد: در طرح شب گذشته همچنین ۴٠ كیلوگرم و ٨۵٠ گرم مواد مخدر صنعتی شیشه از یك باند ضبط شد كه در این رابطه چهار زن و هفت مرد دستگیر شدند و بقیه افراد این طرح شناسایی شدند كه در عملیاتی دستگیر خواهند شد.

او درباره افرادی که شناسایی شده اند گفت "تا پیش از این هم به افراد برای توبه كردن مهلت داده بودیم. اكنون هم اگر كسی پیش از دستگیری توبه كند؛ با آن برخورد نمی‌شود اما پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی می‌شود و هر كدام از این اراذل را كه مراجع قضایی معرفی كنند، در محله آنها می‌گردانیم.

ساجدی نیا همچنین اشاره كرد: برای تمام اراذل و اوباش پرونده‌ای تشكیل می‌شود و بعد از آزادی در طرح كنترل مجرمین، كنترل می‌شوند، به این ترتیب كه خود را در موعد مقرر به كلانتری‌ها معرفی می‌كنند.

او با اشاره به اینكه اكثر قریب‌باتفاق این افراد زیر سی سال و بالای ۱٩ سال هستند، گفت: "عربده‌كشی، بدمستی، استفاده از سلاح‌های گرم و سرد و پارامترهای دیگر از جمله مواردی هستند كه اراذل و اوباش با آن تعریف می‌شود. "

فرمانده پلیس تهران تاكید كرد: اینكه اراذل و اوباش كاهش میزان سنی داشته‌اند صحت ندارد. به این علت كه نه تنها آمارهای ما چنین چیزی را نشان نمی‌دهد بلكه اصلا قبول فرد در خود جامعه اراذل و اوباش مسئله‌ای است كه برای مثال یك فرد ۱۶ ساله نمی‌تواند وارد این جامعه شود.

او همچنین در پایان با اشاره به طرح شناسنامه‌دار كردن مجرمان گفت: تعدادیی كه تابحال دستگیر و شناسایی شده‌اند، شناسنامه‌دار نیز شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر