به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ آذر ۳, چهارشنبه

مهدی هاشمی دستگیر و روانه زندان خواهد شد

 منبع: جرس
معاون اول قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی بنای امتیاز دادن به احدی را ندارد و انتساب به شخصیت‌ها و افراد شناخته شده در جامعه به هیچ عنوان نمی‌تواند دستگاه قضایی را نسبت به اجرای قانون و عدالت دچار تردید کند. به گزارش سیدابراهیم رییسی در حاشیه همایش فرماندهان...........
معاون اول قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی بنای امتیاز دادن به احدی را ندارد و انتساب به شخصیت‌ها و افراد شناخته شده در جامعه به هیچ عنوان نمی‌تواند دستگاه قضایی را نسبت به اجرای قانون و عدالت دچار تردید کند.


به گزارش سیدابراهیم رییسی در حاشیه همایش فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج و ائمه جماعت مساجد مشهد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در دستگاه قضایی هیچ امتیازی به افراد به خاطر موقعیت اجتماعی و سیاسی و نوع انتسابشان وجود ندارد.
وی افزود: به خاطر اینکه کسی فرزند شخصی است یا در واقع کسی منتسب به جریان یا جایی است، به هیچ عنوان دستگاه قضایی بنا به اغماض و کوتاه آمدن ندارد.


رییسی با اشاره به اخبار اخیر در مورد مهدی هاشمی تصریح کرد: حکم جلب مهدی هاشمی صادر شده و وی دستگیر و روانه زندان خواهد شد، بنابراین پرونده ایشان مانند بقیه پرونده‌های دیگر، عادلانه رسیدگی خواهد شد. در دستگاه قضایی قضات عادل کم نیستند و توسط قاضی عادلی که از طرف دستگاه قضایی تعیین شود، به پرونده مهدی هاشمی رسیدگی می‌شود.


در حالی که پرونده دانه درشتهای اقتصادی به توصیه نهادهای فراقانونی مسکوت مانده است، وی ادعا کرد که مهدی هاشمی تفاوتی با دیگر متهمان از نظر دستگاه قضایی ندارد و چون ایشان از نظر دستگاه قضایی در معرض اتهام قرار دارند اتهام ایشان مانند تمامی افراد در معرض اتهام رسیدگی خواهد شد.

هفته پیش روزنامه تهران امروز نوشت: ماموريت تازه رئيسي يعني رسيدگي به پرونده مهدي هاشمي است که شايد دشوارترين ماموريت سال‌هاي زندگي قضايي او باشد.  این خبر از سوی قوه قضاییه تکذیب شد.


روز شنبه مهدی هاشمی با ارسال نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای؛ دادستان کل و سخنگوی قوه قضائیه، ضمن بیان اینکه؛ هر بار که احتمال مراجعت اینجانب به کشور قوی شده است، شاهد اوج شانتاژها بوده‌ایم، نوشت: فضا را برای یک دادرسی معتبر، عادلانه، منصفانه و ترجیحاً علنی مناسب کنید و هر زمان که لازم می‌بینند که اینجانب در محکمه‌ای حاضر باشم، احضاریه‌ای در فرم قانونی توسط وکلای اینجانب ابلاغ کنند و من در وقت قانونی حضور خواهم داشت. چون مطمئنم یک دادگاه عادل منع تعقیب صادر خواهد کرد و تهمت‌زنان رسوا خواهند شد.

روز گذشته سخنگوي قوه‌ قضاييه در یک نشست خبري درباره‌ صحت دريافت نامه‌اي از مهدي هاشمي گفت: نامه‌اي به دست من رسيده است ولي يك نامه‌ تايپي و بدون امضاست و با نامه‌اي كه در بعضي از سايت‌ها منتشر شده است، تفاوت‌هايي دارد.

وي افزود: در اين نامه چند مطلب است؛ يكي اين‌كه گفته شده احضاريه ابلاغ نشده است و من اتفاقا كپي برگه احضاريه را از دادستاني خواسته‌ام كه در آن مشخص است احضاريه به صورت رسمي ابلاغ شده و آن را در 12 اسفند 88 تحويل گرفته‌اند. اين قضيه در 15 اسفند به وكيلشان هم اطلاع داده شده و وكيل ايشان در 18 اسفند مراجعه كرده است كه همه‌ اينها نشان مي‌دهد از احضاريه اطلاع داشته‌اند.

اژه‌اي ادامه داد: اتهامات مهدي هاشمي از قبيل اتهامات مالي، امنيتي و غيره وارد شده است كه به اين اتهامات متهم مثل هر متهم ديگري رسيدگي مي‌شود؛ منتها احضاريه ابلاغ و تحويل داده شده و در ذيل احضاريه قيد شده كه عدم حضور بدون عذرموجه، جلب را در پي دارد. اين هم كه هركسي نامه‌اي به مسوولين قضايي بنويسد، يك امر طبيعي است ولي من نمي‌دانم اين نامه از طرف خود ايشان است يا نه، چون امضايي ندارد ولي از طرف يكي از منسوبين ايشان به دست بنده رسيده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر