به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ آبان ۲۵, سه‌شنبه

یک شرکت ایرانی، شرکت ورشکسته دوو را خرید

 منبع: مردمک
گروه صنعتی ایرانی «انتخاب» شرکت «دوو الکترونیکس» کره جنوبی را در قراردادی به ارزش 520 میلیون دلار خرید. دوو به دلیل بدهی‌های سنگین با مشکلات مالی عمده مواجه است.روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز با اعلام این خبر، این معامله را از «نادرترین معاملات تجاری ایران» اعلام کرد.به نوشته فایننشال تایمز این اقدام ایران به احتمال قوی واکنش آمریکا را به دنبال خواهد داشت زیرا.............

گروه صنعتی ایرانی «انتخاب» شرکت «دوو الکترونیکس» کره جنوبی را در قراردادی به ارزش 520 میلیون دلار خرید. دوو به دلیل بدهی‌های سنگین با مشکلات مالی عمده مواجه است.
روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز با اعلام این خبر، این معامله را از «نادرترین معاملات تجاری ایران» اعلام کرد.
به نوشته فایننشال تایمز این اقدام ایران به احتمال قوی واکنش آمریکا را به دنبال خواهد داشت زیرا دولت واشنگتن به تجارت خارجی ایران مشکوک است.
بانک ووری که تامین کننده منابع مالی دوو است، 17 آبان، نام شرکت ایرانی انتخاب را به عنوان خریدار دوو الکترونیکس اعلام کرد.
شرکت دوو الکترونیکس تولیدکننده وسایل الکترونیکی نظیر ماشین‌های لباس‌شویی و خشک‌کن، یخچال و فریزر، مایکرو ویو و جارو برقی است.
پس از آن که دوو به دلیل بدهی‌های سنگین سقوط کرد، دوو الکترونیکس نیز با مشکلات مالی ازجمله پرداخت حقوق یک‌هزار و 500 کارمند خود روبه‌رو شده بود.
هم‌زمان روزنامه کره‌ای جونگانگ هم نوشت که تمام دارایی‌ها، بدهی‌ها و سهام دوو الکترونیکس در مالکیت خریدار خواهد بود.
یک مقام بانک ووری گفت: این معامله زمانی نهایی خواهد شد که گروه صنعتی انتخاب ظرف مدت سه ماه، سهام خریداری شده را پرداخت کند.
تلاش برای یافتن خریدار دوو الکترونیکس از ماه مارس سال 2010 شروع و گروه صنعتی انتخاب برنده مزایده خرید این شرکت  شد. یک شرکت هندی و دو شرکت آمریکایی هم در این مزایده شرکت کرده بودند.
گروه صنعتی انتخاب از سال 2008 شرکت عمده پخش محصولات دوو الکترونیکس در خاورمیانه بوده و امیدوار است که محصولات بیشتری از این شرکت را در ترکیه، شمال آفریقا و شرق اروپا به فروش برساند.
از دیدگاه تامین‌کنندگان مالی دوو، گروه صنعتی انتخاب با ورود به میدان رقابت برای خرید دوو الکترونیکس به نجات این شرکت کمک کرده است.
صنایع «ویدیوکان» هند، شرکت خصوصی «ریپل وود» مستقر در آمریکا و «مورگان استنلی» آمریکا، از شرکت‌هایی بودند که قصد خرید دوو الکترونیکس را داشتند و قیمت بالاتری را پیشنهاد داده بودند اما با دوو به توافق نرسیدند.

اگرچه مطبوعات کره جنوبی در ماه مارس به مبالغی بین 265  تا 450 میلیون دلار برای خرید دوو الکترونیکس اشاره کرده بودند اما ویدیوکان و رپیل وود پیش از بحران مالی، توافق کرده بودند 750 میلیون دلار برای خرید دوو الکترونیکس بپردازند.
گروه صنعتی انتخاب در شرایطی دوو الکترونیکس را از کره جنوبی خریداری می‌کند که این کشور تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کرده است.
دولت کره جنوبی در ماه شهریور، در پيروی از قطعنامه چهارم شورای امنيت و تصمیم کنگره آمريکا مبنی بر تحریم ايران، تحريم‌های ويژه‌ای عليه ايران تصويب کرد.
بر اساس مصوبه تحريم دولت کره، شرکت‌هایی که حجم مبادلات تجاری آنها با سئول بيش از 51 هزار دلار باشد، بايد از دولت اين کشور، مجوز دريافت کنند.
این در شرایطی است که ایران چهارمین تامین‌‌کننده بزرگ نفت خام برای کره جنوبی است و 10 درصد نفت خام اين کشور را تامین می‌کند.
وزير اقتصاد کره جنوبی پیش‌تر گفته بود که از اهمیت روابط کشورش با ایران آگاه است و برای همین سعی خواهد کرد تاثیر تحریم ایران بر اقتصاد کره را به حداقل برساند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر