به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ آبان ۱۱, سه‌شنبه

احمدی‌نژاد به آیت‌الله خمینی تعریض کرده است

منبع: مردمک
ماهنامه «پیام انقلاب»، نشریه رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تازه‌ترین شماره، انتقادهای تندی را از سخنان اخیر محمود احمدی‌نژاد درباره جایگاه مجلس، اسلام ایرانی و منشور کورش مطرح کرده است. در شماره آبان ماه این نشریه که مدیر مسئول آن نماینده..............

ماهنامه «پیام انقلاب»، نشریه رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تازه‌ترین شماره، انتقادهای تندی را از سخنان اخیر محمود احمدی‌نژاد درباره جایگاه مجلس، اسلام ایرانی و منشور کورش مطرح کرده است.
در شماره آبان ماه این نشریه که مدیر مسئول آن نماینده ولی فقیه در سپاه است، یادداشتی منتشر شده که نویسنده آن، سخنان محمود احمدی‌نژاد را درباره جایگاه مجلس، «تعریضی آشکار به ساحت مقدس» آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، دانسته است.
محمود احمدی‌نژاد پس از گسترش دامنه اختلاف میان دولت و مجلس در گفت‌وگویی با روزنامه «ایران» گفته بود که نظر آیت‌الله خمینی مبنی بر این‌که «مجلس در راس امور است»، مربوط به دوره‌ای است که نظام سیاسی ایران، پارلمانی بود است و اکنون قوه‌مجریه، قوه اول کشور است.
نویسنده یادداشت این ماهنامه، سخن آقای احمدی‌نژاد را تحلیل «سطحی» و «کلمه‌ای» و «شکلی» از سخنان آیت‌الله خمینی دانست و نوشت که این خطا «جبران‌ناپذیر» است.
در ادامه یادداشت آمده است: استنباطی چنین غلط و خطایی چنین آشکار برای چه چیزی انجام می‌گیرد؟ فقط برای آن‌که سپری باشد در برابر نظارت و حساسیت‌های گاه‌به‌گاه مجلس اصول‌گرا در مقابل انحرافات دولت‌مردان؟
در بخش دیگری از یادداشت ماهنامه «‌پیام انقلاب»، از اظهار نظر تازه آقای احمدی‌نژاد درباره «اسلام ایرانی» انتقاد شده است.
نویسنده این یادداشت می‌نویسد: در حالی که گفتمان انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی موجی فراگیر و گسترده را در جوامع اسلامی ایجاد کرد و باعث بیداری و هوشیاری ملت‌های اسلامی شد، ناگهان سیاست‌ورزی در ایران که علی‌الاصول می‌بایست مروج اصلی و واقعی این گفتمان باشد، به ناگاه از ایرانیت به جای اسلامیت سخن می‌گوید و بر این اشتباه استراتژیک و تاریخی پای می‌فشارد و تا جایی پیش می‌رود که منشور کوروش را به جای گفتمان آزادی‌خواهی اسلامی بالا می‌کشد، بی‌آن‌که از اساس ضرورتی برای چنین موضوعی مطرح باشد.
در مراسم اختتامیه همایش ایرانیان خارج از کشور که مرداد ماه امسال برگزار شد، اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر  آقای احمدی‌نژاد گفته بود: از مکتب اسلام دریافت‌های متنوعی وجود دارد، اما دریافت ما از حقیقت ایران و اسلام، مکتب ایران است و ما باید از این به بعد مکتب ایران را به دنیا معرفی کنیم.
این سخنان با واکنش تند مراجع تقلید و بعضی از اصولگرایان روبه‌رو شد، اما محمود احمدی‌نژاد از آقای رحیم‌مشایی دفاع کرد و گفت که او حرف دولت را می‌زند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر