به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ فروردین ۱۷, چهارشنبه

اقامتگاه ریاست جمهوری در ابیجان 'تسخیر' شده است

منبع: بی بی سی 
اقامتگاه ریاست جمهوری محل سکونت لوران باگبو، رئیس جمهوری سابق این کشور است که نتیجه انتخابات گذشته را که منجر به پیروزی آسالان واتارا شد، قبول ندارد و هنوز بر مسند قدرت است. نیروهای هوادار آلاسان واتارا که جامعه بین المللی او را به.............

اقامتگاه ریاست جمهوری محل سکونت لوران باگبو، رئیس جمهوری سابق این کشور است که نتیجه انتخابات گذشته را که منجر به پیروزی آسالان واتارا شد، قبول ندارد و هنوز بر مسند قدرت است.
نیروهای هوادار آلاسان واتارا که جامعه بین المللی او را به عنوان رئیس جمهوری ساحل عاج می شناسد، گفته اند که پس از یک روز نبرد سخت، محل زندگی آقای باگبو را به تصرف خود در آورده اند.
پاتریک آچی، سخنگوی آقای واتارا به بی بی سی گفته است که هنوز مشخص نیست که آیا هنگام تصرف این محل، آقای باگبو در ساختمان بوده است یا نه.
بنا بر گزارشها صدای شلیک تسلیحات سنگین از ساعات اولیه روز سه شنبه در نزدیکی این محل شنیده می شد.
روز دوشنبه، چهارم آوریل، هلی کوپترهای سازمان ملل متحد و فرانسه مواضع نظامی آقای باگبو را در نزدیکی اقامتگاه ریاست جمهوری هدف آتش قرار دادند.
بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل گفته است که این حملات اعلان جنگ به آقای باگبو نبوده و فقط به منظور دفاع از غیرنظامیان انجام شده است.
به گفته آقای بان، نیروهای هوادار آقای باگبو برای حمله به غیرنظامیان به خمپاره، آر پی جی و تیربارهای سنگین متوسل شده اند.

نیروهای هوادار آسالان واتارا بخش هایی از ساحل عاج را به تصرف خود در آورده اند
میلیون ها غیر نظامی در جریان نبرد خونین در ابیجان در پنج روز گذشته ، بدون آنکه آب، غذا و برق در خانه هایشان داشته باشند، گرفتار شده اند.
با وجود اینکه سازمان ملل برنده آقای واتارا را انتخابات نوامبر گذشته اعلام کرده، اما لوران باگبو هنوز حاضر به ترک قدرت نشده است.
هفته گذشته، هواداران مسلح آقای واتارا با حمله نظامی به مواضع آقای باگبو در شمال و غرب ساحل عاج، بخش هایی از این کشور را تصرف کرده اند.
آقای آچی گفته است که مردم آقای باگبو را در اقامتگاه ریاست جمهوری دیده اند اما هنوز موفق به یافتن او نشده اند.
او در پاسخ به این سئوال که در صورت دستیابی به آقای باگبو با او چه خواهد شد، گفت که او دستگیر و "محاکمه" خواهد شد.
در پی درگیری های اخیر هنوز هیچ یک از افراد نزدیک به آقای باگبو در ساحل عاج چیزی اظهار نظری نکرده، اما ابدون ژرژ ابیتو، یکی از مشاوران او در لندن گفته است که درباره صحت خبر تصرف اقامتگاه آقای باگبو شک دارد و آن را صرفا "تبلیغات و جنگ روانی" خواند.
اکنون چندین هفته است که لوران باگبو در انظار عمومی ظاهر نشده است و محل اقامت او عمدتا توسط گارد ریاست جمهوری محافظت می شده است.
بر اساس آمار سازمان ملل متحد از زمان آغاز درگیری ها در ماه دسامبر سال گذشته، یک میلیون نفر بر اثر خشونت ها از نقاط مختلف ساحل عاج و به خصوص شهر ابیجان گریخته اند و صدها نفر در این درگیری ها کشته شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر