به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ اردیبهشت ۶, سه‌شنبه

بیانیه دوم دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک: از حقوق مسلم خود هرگز نخواهیم گذشت

دانشجو
جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکنیک تهران) که در چند روز گذشته با انتشار اولین بیانیه، حمایت قاطع خود را از برگزاری تجمع روز سه شنبه ۶ اردیبهشت توسط شورای صنفی این دانشگاه اعلام کرده بودند، با انتشار بیانیه دوم، ضمن انتقاد شدید از برخوردهای غیرقانونی مسئولین حراست و همچنین مدیریت فرهنگی این دانشگاه با دانشجویان، اعلام کردند که «مصمم تر از گذشته و با تکیه بر حقوق قانونی خود، در تجمع فردا که به صورت کاملا قانونی برگزار خواهد شد شرکت کرده و.................

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکنیک تهران) که در چند روز گذشته با انتشار اولین بیانیه، حمایت قاطع خود را از برگزاری تجمع روز سه شنبه ۶ اردیبهشت توسط شورای صنفی این دانشگاه اعلام کرده بودند، با انتشار بیانیه دوم، ضمن انتقاد شدید از برخوردهای غیرقانونی مسئولین حراست و همچنین مدیریت فرهنگی این دانشگاه با دانشجویان، اعلام کردند که «مصمم تر از گذشته و با تکیه بر حقوق قانونی خود، در تجمع فردا که به صورت کاملا قانونی برگزار خواهد شد شرکت کرده و اعلام میکنیم از حقوق مسلم خود هرگز نخواهیم گذشت.»
به گزارش دانشجونیوز، در بخش مهمی از این بیانیه دانشجویان از مدیریت این دانشگاه درخواست رسیدگی نموده و آورده اند:
«ما از مدیریت دانشگاه مصرانه میخواهیم که با عوامل رفتارهای غیرقانونی در درون دانشگاه به شدت برخورد کرده و گزارش آن را به نهادهایی دانشجویی اعلام کنند. هم چنین خواستار آنیم که موضع خود را در برابر خود برتر بینی از قانون توسط برخی از عوامل که ادعای پشتیبانی مدیریت دانشگاه را دارند، اعلام کنند. امیدواریم در تجمع روز سه شنبه، مسئولان دانشگاه حضور داشته و پاسخگوی درخواست ها و مشکلات دانشجویان از نزدیک باشند.»
متن کامل این بیانیه که در اختیار دانشجونیوز قرار گرفته به شرح زیر است:
در تمام سال هایی که سنت پرسشگری برآمده ازبطن دانشگاه، جایگاه متزلزل کوته فکران بی خرد را به لرزه درآورده است، دانشجویان همواره در معرض ستم ها و اتهامات گوناگونی قرار گرفته اند که متاسفانه در تاریخ ما پر نشانه است. در حالیکه تلاش های گسترده دانشجویان در تمام ماه های اخیر برای انتقال دیدگاه ها و نظرات بر حق شان از سوی نهادهای مرتبط و مسئولان با بی توجهی مواجه شده بود، دانشجویان چاره ای نیافتند جز اینکه اعتراض خود را به وضع بسیار اسفناک مدیریت دانشگاه، با تجمع و حضور همه دانشجویان به گوش مسئولان برسانند. چه اینکه اگر گوش هایشان را بسته اند، چشم هایشان نتواند حضور گسترده دانشجویان را انکار کند.
ما دانشجویان دانشگاه پرافتخار صنعتی امیرکبیر تهران اعلام میکنیم که در برابر تصمیمات غیر قانونی و شخص محورانه ای که خود را فراتر از هر قانونی می بیند، به شدت ایستادگی کرده و با هرگونه عمل غیرقانونی به شدت برخورد میکنیم. مدیریت فرهنگی دانشگاه، آقای روزبهانی، که در نگاه بسیاری از دانشجویان معضل بزرگ فرهنگی دانشگاه به شمار میروند، اکنون با پشتیبانی نهادهای نامشخص، خود را در جایگاهی می بیند که اعلام میکند: "من خود قانون را تعیین میکنم". چنین سخنی کافی است تا عمق فاجعه حضور انتصابی ایشان در مقام معاونت فرهنگی یک دانشگاه پر افتخار چون پلی تکنیک تهران را درک کنیم.
از سوی دیگر رفتار اهانت آمیز یکی از اعضای بدنام انتظامات در برخورد با دانشجویان و احضار شفاهی آنان به کمیته انضباطی در صحن دانشگاه، نشانه دیگری از عمق نفوذ رفتارهای غیر قانونی در بدنه اجرایی این دانشگاه است. برچیدن بیانیه های شورای صنفی دانشگاه با کدامین تبصره قانونی توجیه می شود؟ کدام ماده قانونی به شما اجازه چنین رفتارهای شنیعی را داده که اکنون از دانشجویان به دلیل اصرارشان بر اجرای قانون بازجویی میکنید؟
تهدید دانشجویان و به کارگیری روش های کاملا غیر قانونی از سوی عوامل دانشگاه، ما دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر را بر آن داشته است که مصمم تر از گذشته و با تکیه بر حقوق قانونی خود، در تجمع فردا که به صورت کاملا قانونی برگزار خواهد شد شرکت کرده و اعلام میکنیم از حقوق مسلم خود هرگز نخواهیم گذشت. ما از مدیریت دانشگاه مصرانه میخواهیم که با عوامل رفتارهای غیرقانونی در درون دانشگاه به شدت برخورد کرده و گزارش آن را به نهادهایی دانشجویی اعلام کنند. هم چنین خواستار آنیم که موضع خود را در برابر خود برتر بینی از قانون توسط برخی از عوامل که ادعای پشتیبانی مدیریت دانشگاه را دارند، اعلام کنند. امیدواریم در تجمع روز سه شنبه، مسئولان دانشگاه حضور داشته و پاسخگوی درخواست ها و مشکلات دانشجویان از نزدیک باشند. هرگز به دیگران اجازه نخواهیم داد که از دانشگاه امیرکبیر تهران، حمام فین دیگری بر پا کنند و دانشجویان را قربانی کج اندیشی ها و نابخردی های خود کنند.
دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر