به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ اردیبهشت ۵, دوشنبه

برخی مداحان گرفتار آلودگی های اخلاقی هستند

دانشجو
غفرانی با بیان این که برخی از مداحان دچار مشکلات اخلاقی نیز هستند، گفت: جای ناراحتی بسیار دارد که این دسته از افراد که می خواهند مروج اسلام باشند خود دچار آلودگی های.................................



غفرانی با بیان این که برخی از مداحان دچار مشکلات اخلاقی نیز هستند، گفت: جای ناراحتی بسیار دارد که این دسته از افراد که می خواهند مروج اسلام باشند خود دچار آلودگی های اخلاقی بوده و باعث نارضایتی همسر و خانواده خود هستند.
مجید غفرانی استاد معارف و علوم قرآنی دانشگاه تهران در گفت و گو با شبکه ایران درباره آثار و تبعات اجتماعی برخی گفتمان های مداحان در مراسم های عزاداری گفت: متاسفانه بسیاری از مداحان ما در مراسم های عزاداری تنها اقدام به تهییج مردم می کنند بدون این که گفته های مستندی داشته باشند.

غفرانی با بیان این مطلب که نظارت بر کار مداحان بهتر است از سوی روحانیت جامعه صورت پذیرد، گفت: به نظر بسیاری از کارشناسان دینی باید سازمان یا نهادی تشکیل شود که بر روی کار مداحان نظارت داشته باشند.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از تبعات منفی گفته های غیر مستند برخی مداحان این است که باعث می شوند عقاید نادرست و خرافی در جامعه ترویج پیدا کند، چرا که بسیاری از مردم از دریچه گفته های این افراد اسلام را برای خودشان بازتعریف می کنند.

غفرانی با بیان این که برخی از این مداحان دچار مشکلات اخلاقی نیز هستند، گفت: جای ناراحتی بسیار دارد که این دسته از افراد که می خواهند مروج اسلام باشند خود دچار آلودگی های اخلاقی بوده و همسران این افراد از آنها بسیاری شاکی هستند.

وی در ادامه گفته های خود افزود: مداحی این روزها جای منبرهای عالمانه بزرگان دینی را گرفته است، نقل است که مرحوم فلسفی، استاد اخلاق برای اینکه یک ساعت بالای منبر برای مردم صحبت کند ساعت ها مطالعه می کردند، اما برخی مداحان با هدف کسب درآمد بیشتر ساعت ها صحبت می کنند و مردم را تهییج می کنند.

استاد اخلاق دانشگاه تهران گفت: زمانی این گونه بود که یک طلبه برای نقل یک حدیث بالای منبر باید از یک مرجع موثق کسب اجازه می کرد به همین خاطر معتقدم که این مداحان نیز باید از یک مرجع رسمی برای گفته های خود کسب اجازه کنند.

غفرانی با اشاره به ورود برخی مداحان به مسایل شبه سیاسی نیز گفت: برخی از مداحان این روزها خود به رجل سیاسی تبدیل شده اند و برای خود مریدانی نیز گرد آورده اند، آنها به راحتی در مورد مسایل مهم کشور اظهار نظر می کنند و کسی هم نمی تواند به آنها بگوید که حد و حدود گفته های آنها باید در چه محدوده ای باشد.

وی همچنین گفت: پیدایی این افراد در جامعه و رواج گفته های گاه توهین آمیز آنها به مسایل ملی و مذهبی آنها ناشی از ضعف اعتقادی خود مردم است، زمانی که مردم به در مورد خود و باورهایشان به خودشناسی نرسیده اند این اتفاق به راحتی در یک جامعه روی خواهد داد.

غفرانی در توضیح گفته های خود افزود: بسیاری از مردم جامعه پای منبر برخی مداحان می نشینند و با گفته آنها با ریختن چند قطره اشک و سینه زنی به سعادت دنیوی و اخروی می رسند، در حالی که فردای مراسم هیچ گونه تغییری در گفته ها و رفتارهای آنها دیده نمی شود، ما با این شرایط چگونه می توانیم خود را برای ظهور امام زمان ( عج) آماده سازیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر