به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ فروردین ۲۲, دوشنبه

ایران در اقدامی متقابل، سه دیپلمات کویت را اخراج کرد

این خبر را ابتدا تلویزیون انگلیسی‌زبان پرس‌ تی.وی امروز، یکشنبه، ۲۱ فروردین اعلام کرد. خبری که کمی بعدتر روی خروجی خبرگزاری‌های فارس و ایرنا نیز قرار گرفت. خبرگزاری رویترز نیز با اعلام این خبر به نقل از تلویزیون پرس تی.‌وی نوشت که یک مقام رسمی دولت کویت نیز این موضوع را تایید کرده است. تلویزیون انگلیس‌زبان جمهوری اسلامی همچنین خبر داده که ایران، ۱۰ روز به دیپلمات‌های.....................

این خبر را ابتدا تلویزیون انگلیسی‌زبان پرس‌ تی.وی امروز، یکشنبه، ۲۱ فروردین اعلام کرد. خبری که کمی بعدتر روی خروجی خبرگزاری‌های فارس و ایرنا نیز قرار گرفت.
خبرگزاری رویترز نیز با اعلام این خبر به نقل از تلویزیون پرس تی.‌وی نوشت که یک مقام رسمی دولت کویت نیز این موضوع را تایید کرده است.
تلویزیون انگلیس‌زبان جمهوری اسلامی همچنین خبر داده که ایران، ۱۰ روز به دیپلمات‌های کویتی فرصت داده تا خاک این کشور را ترک کنند.
از طرف دیگر، دیروز، شنبه، ۲۱ فروردین وب‌سایت شبکه خبری العربیه به نقل از منابع مطبوعاتی درکویت اعلام کرد در اقدامی تازه، این کشور چهار دیپلمات ایرانی دیگر را به اتهام ارتباط با شبکه‌های جاسوسی وابسته به سپاه پاسداران اخراج خواهد کرد.
تنش بین ایران و کویت از دوهفته پیش شدت گرفت، وقتی که دستگاه قضایی کویت، دو ایرانی و یک کویتی را به اتهام جمع‌آوری اطلاعات درمورد ارتش کویت و سربازان آمریکایی مستقر در این کشور و انتقال اطلاعات به سپاه پاسداران به اعدام محکوم کرد.
در واکنش به این اقدام، یک مقام آگاه در وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که این مساله ربطی به ایران یا هیچ دیپلمات ایرانی ندارد و طرح «ادعاهای بی‌اساس» از سوی مقام‌های کویتی، اقدامی «غیرمسئولانه» است.
رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران، نیز «طرح دستگیری جاسوسان ایرانی در خاک کویت را جنگ نرم و فضاسازی کشورهای غربی و اسرائیل» دانست و آن را تکذیب کرد.
اما با بالا گرفتن تنش در روابط جمهوری اسلامی و کویت، وزیر امورخارجه کویت، سفير اين کشور در تهران را فراخواند.
این کشور در اقدامی دیگر همچنین تعدادی از دیپلمات‌های ایرانی را که در کویت به‌سر می‌بردند، اخراج کرد.
نخستین بار روزنامه کویتی «القبس» در یازدهم اردیبهشت‌ماه سال گذشته خبر بازداشت اعضای یک شبکه متهم به جاسوسی برای سپاه پاسداران ایران را منتشر کرده بود.
دادگاه این افراد نخستین بار در اوت سال گذشته (مرداد ۸۹) در کویت به‌طور غیرعلنی برگزار شد و آن‌ها در این دادگاه به انتقال اطلاعات محرمانه نظامی به یک کشور خارجی و عکس‌برداری از تاسیسات نظامی کویت و جاسوسی برای ایران متهم شناخته شدند.
در آن زمان حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران دستگیری و محاکمه هفت نفر را در کویت به اتهام جاسوسی برای سپاه پاسداران، «کذب محض» خواند و گفت: مقامات کویتی تاکنون نتوانسته‌اند مدرکی در این زمینه ارائه کنند.
نزدیک به ۴۵ هزار ایرانی در کویت، کشور نفت‌خیز عضو اوپک، کار و زندگی می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر