به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ اردیبهشت ۴, یکشنبه

احضار قطب دراویش نعمت اللهی گنابادی به دادسرا

به گزارش سایت مجذوبان نور، به همین دلیل روز ٢٨ فروردین ماه، غلامرضا هرسینی، وکیل مدافع تابنده به دادسرای تهران مراجعه کرد، اما مقامات قضایی کماکان اصرار بر حضور وی در دادسرا برای تفهیم اتهام داشتند .  گفتنی است در جلسه روز سی ام فروردین ماه تنی چند از وکلای............


به گزارش سایت مجذوبان نور، به همین دلیل روز ٢٨ فروردین ماه، غلامرضا هرسینی، وکیل مدافع تابنده به دادسرای تهران مراجعه کرد، اما مقامات قضایی کماکان اصرار بر حضور وی در دادسرا برای تفهیم اتهام داشتند .

گفتنی است در جلسه روز سی ام فروردین ماه تنی چند از وکلای دراویش با دادستان و فرمانده انتظامی شهرستان گناباد، موضوع احضار قطب دراویش نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دادستان فعلی گناباد نظر بر عدم انتساب اتهام به وی داشت و قول مساعد داد که ظرف مهلت سه روز نسبت به حل قانونی این پرونده اتهامی، اقدام نماید اما روز شنبه سوم اردیبهشت ماه که مجدداً وکلای دراویش برای پیگیری این امر به این مقام قضایی مراجعه کردند، با تغییر موضع وی و اصرار بر رسیدگی قضایی به پرونده اتهامی آقای تابنده مواجه شدند .

یادآور می شود شبکه بهداشت شهرستان گناباد در اسفند ماه ٨٧با فشار و اصرار نهادهای امنیتی، دفن اموات دراویش در مزار سلطانی بیدخت را ممنوع اعلام کرده و از آن زمان تاکنون همواره با گزارشهای اداره اطلاعات و شکایت شبکه بهداشت ، اعضای خانواده متوفیان و متصدی این مکان به دادگاه احضار و احکام زندان دریافت کرده اند . قطب سلسله نعمت اللهی گنابادی نیز تولیت این مکان زیارتی موقوفه را عهده دار می باشند .

همزمان از بیدخت گناباد خبر می رسد که انتقال ۸ تن از دراویش به زندان وکیل آباد مشهد اعتراض پیروان سلسله را در پی داشته است.

فشار بر دراویش گنابادی در سال های اخیر در ایران افزایش یافته و حسینیه آنها در شهرهای قم، بروجرد و اصفهان تخریب شده است.

سابقه سلسله دراویش نعمت اللهی گنابادی به شاه نعمت الله ولی، عارف قرن نهم هجری باز می گردد، اما پیروان شاه نعمت الله ولی در سده های اخیر به سه شاخه ذوالریاستینی (منورعلیشاهی)، گنابادی (سلطانعلی شاهی) و صفایی (صفی علیشاهی) تقسیم شده اند.

اعتقادات طریقت گنابادی نسبت به شاخه های دیگر به اهل شریعت نزدیک تر است و پیروان این شاخه مکان های تجمع خود را به جای خانقاه، "حسینیه" می نامند.

رهبر یا "قطب" فعلی دراویش گنابادی نورعلی تابنده، معروف به مجذوبعلی شاه است، که وی در سال‌های پس از انقلاب، از مقامات عالی‌رتبه دولت موقت مرحوم مهندس مهدی بازرگان، نخست وزیر دولت موقت بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر