به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ اردیبهشت ۵, دوشنبه

دولت سوریه واحدهای ارتش را به درعا اعزام کرد

بی بی سی 
بر اساس گزارش‌‎ها، صدها تن از نفرات ارتش سوریه همراه با تانک و خودروهای نظامی وارد شهر درعا در جنوب این کشور شده‌اند. شهر درعا از مراکز اصلی تظاهرات اعتراضی علیه دولت سوریه بوده و نخستین تظاهرات ضددولتی در ماه.............

بر اساس گزارش‌‎ها، صدها تن از نفرات ارتش سوریه همراه با تانک و خودروهای نظامی وارد شهر درعا در جنوب این کشور شده‌اند.
شهر درعا از مراکز اصلی تظاهرات اعتراضی علیه دولت سوریه بوده و نخستین تظاهرات ضددولتی در ماه گذشته از این شهر شروع شد و به تدریج به شهرهای دیگر سوریه سرایت کرده است.
یکی از ساکنان شهر درعا به خبرگزاری فرانسه گفته است که نیروهای نظامی و امنیتی از مسیرهای مختلف وارد شهر شده‌اند و جریان برق هم قطع شده است.
روز یکشنبه، گزارش شده بود که بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی به سوی تظاهرکنندگان در شهر ساحلی جبله، در شمال غرب سوریه، دست کم یک نفر کشته شده است.
به گفته فعالان حقوق بشر، از زمان آغاز تظاهرات ضددولتی در سوریه تا کنون بیش از ۳۰۰ نفر کشته شده‌اند.
بر اساس گزارش‌ها، از صبح روز دوشنبه، صدای تیراندازی سنگین در شهر درعا به گوش می‌رسد و واحدهای نظامی در صدد هستند کنترل کامل شهر را در دست گیرند.
فعالان مخالف دولت در روزهای اخیر، شهر درعا را منطقه‌ای آزاد توصیف کرده بودند.
پیش از این، در اعتراض به کشتار تظاهرکنندگان در این شهر، دو نفر از نمایندگان مجلس و یکی از مقامات مذهبی محلی استعفا دادند.
از شهرهای دیگر سوریه هم گزارش شده است که نیروهای امنیتی مسلح، با اونیفورم و یا لباس شخصی، به گشت زنی در خیابان‌ها پرداخته‌اند تا ظاهرا از برگزاری تظاهرات جلوگیری کنند.
هفته گذشته، دولت سوریه برای آرام کردن شرایط، قانون وضعیت فوق‌العاده را لغو کرد، ولی دادن این امتیاز به مخالفان، تظاهرات را آرام نکرد و از آن زمان، دولت سوریه برای فرونشاندن اوضاع به زور متوسل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر