به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ اردیبهشت ۷, چهارشنبه

بحرین، یک دیپلمات ایرانی را اخراج کرد

 مردمک
خبرگزاری بحرین خبر داده است که به دبیر دوم سفارت ایران در منامه دستور داده شد در ۷۲ ساعت آینده این کشور را ترک کند. در واکنش به این اقدام، ایران اعلام کرد که حق خود برای اقدام متقابل را محفوظ می‌داند. به گزارش این خبرگزاری، دبیر دوم سفارت ایران در منامه «عنصر نامطلوب» معرفی و با حلقه جاسوسی کشف شده در کویت مرتبط دانسته شده است. براساس این خبر، کاردار سفارت ایران در بحرین روز دوشنبه، پنجم اردیبهشت ماه به وزارت...................

خبرگزاری بحرین خبر داده است که به دبیر دوم سفارت ایران در منامه دستور داده شد در ۷۲ ساعت آینده این کشور را ترک کند. در واکنش به این اقدام، ایران اعلام کرد که حق خود برای اقدام متقابل را محفوظ می‌داند.
به گزارش این خبرگزاری، دبیر دوم سفارت ایران در منامه «عنصر نامطلوب» معرفی و با حلقه جاسوسی کشف شده در کویت مرتبط دانسته شده است.
براساس این خبر، کاردار سفارت ایران در بحرین روز دوشنبه، پنجم اردیبهشت ماه به وزارت امورخارجه احضار شد تا تصمیم این کشور در مورد اخراج حجت‌الله رحمانی به او اطلاع داده شود.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در واکنش به این اقدام، آن را «مغایر با اصول حسن همجواری» دانست و گفت که ایران حق خود برای اقدام متقابل را محفوظ می‌داند.
رامین مهمان‌پرست گفت: اقدام وزارت امور خارجه بحرین با هدف فرافکنی و عدم توجه به واقعیات صورت پذیرفته و این قبیل اتهامات بی‌اساس، مغایر حسن همجواری و تلاش برای ثبات و امنیت منطقه‌ای و در راستای منویات تفرقه‌افکنانه برخی طرف‌های خارجی دانست.
این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تنش‌ها بین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و همسایه‌شان، ایران بالا گرفته است.
پیش از این نیز ۲۳ فروردین ماه آژانس خبری بحرین اعلام کرده بود که یک بحرینی و دو ایرانی به اتهام جاسوسی برای ایران در بحرین محاکمه می‌شوند.
این سه نفر متهم هستند در فاصله زمانی سال ۲۰۰۲ تا آوریل سال ۲۰۱۰ «به قصد آسیب رساندن به مصالح ملی بحرین» اطلاعات اقتصادی و نظامی را جمع‌آوری و در اختیار مقامات ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قرار می‌دادند.
اوایل فروردین‌ماه امسال، یک مقام قضائی کویت به خبرگزاری فرانسه گفت که دو ایرانی و یک کویتی به اتهام جاسوسی برای ایران، به اعدام محکوم شده‌اند.
این افراد به جمع‌آوری اطلاعات درمورد ارتش کویت و سربازان آمریکایی مستقر در این کشور و انتقال اطلاعات به سپاه پاسداران و جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران متهم شده‌اند.
پس از این بود که تنش میان روابط ایران و کویت بالا گرفت و  به اخراج دیپلمات‌ها در هر دو کشور انجامید.
علاوه بر کویت که ایران را متهم به جاسوسی کرده، بحرین نیز ایران را متهم به دخالت در امور داخلی خود کرده است.
در همین رابطه، شورای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تاکنون دو بار از جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحد خواسته‌اند تا «تدابیری ضروری برای جلوگیری از دخالت ایران به‌منظور«برافروختن شورش، نافرمانی و تحریک به خرابکاری» در کشورهای عربی بیندیشند.
همچنین در روزهای اخیر، عربستان ایران را به قطع رابطه با ایران تهدید کرده است.
مداخله نظامی نیروهای کشورهای خلیج فارس به رهبری عربستان در بحرین که به نیروهای امنیتی حکومت سنی‌مذهب برای مقابله با اعتراضات دموکراسی‌خواهانه اکثریت شیعه‌مذهب این کشور کمک کردند، باعث درگیری لفظی بین ایران و همسایگان عربی‌اش شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر