به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ اردیبهشت ۴, یکشنبه

بادهای تغییر به زودی به ایران می‌رسد

مردمک
عمر موسی، دبیرکل اتحادیه عرب دیروز سوم اردیبهشت‌ماه گفت که بادهای تغییر به زودی به ایران می‌رسد. او که با نشریه فرانسوی فیگارو گفت‌و‌گو می‌کرد، گفت که بادهای تحولاتی که در بعضی کشورهای عربی وزیدن گرفته، سرانجام ایران را درمی‌نوردد. عمر موسی گفت که امنیت و ثبات بحرین خیلی مهم است. او ابراز امیدواری کرد که ایران.....................


او که با نشریه فرانسوی فیگارو گفت‌و‌گو می‌کرد، گفت که بادهای تحولاتی که در بعضی کشورهای عربی وزیدن گرفته، سرانجام ایران را درمی‌نوردد.
عمر موسی گفت که امنیت و ثبات بحرین خیلی مهم است. او ابراز امیدواری کرد که ایران وظیفه‌اش را درک کند و به عنوان یک دولت، حق همسایگی را در قبال کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به جا آورد.
دبیرکل اتحادیه عرب در حالی از تحولات قریب‌الوقوع در ایران سخن می‌گوید که همزمان با تشدید اعتراضات در مصر، بعضی از تحلیل‌گران حرکت‌های مردم شمال آفریقا را متاثر از جنبش اعتراضی مردم ایران دانستند.
پس از اعلام پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو کاندیدای اصلاح‌طلب، دولت را متهم به تقلب در انتخابات کردند و از هواداران خود خواستند که در اعتراض به تقلب، به خیابان بیایند.
تظاهرات مسالمت‌آمیز معترضان با واکنش شدید نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و در جریان درگیری‌ها ده‌ها نفر کشته شدند و بسیاری از فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران دستگیر و به زندان‌های طویل‌المدت محکوم شدند.
در اسفندماه سال گذشته، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل با ارائه گزارش خود گفت که ایران موارد نقض حقوق بشر ازجمله سرکوب مخالفان، اعدام زندانیان سیاسی و نوجوانان مجرم را تشدید کرده است.
یک هفته پس از آن، شورای حقوق بشر سازمان ملل‌، طرح آمریکا را برای تعیین یک گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران تصویب کرد.
پیش‌تر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود تاکید کرده بود که حکومت ایران، «حقوق بنیادینی را که دائما برای کشورهای دیگر در خاورمیانه تبلیغ می‌کند، از مردمان خود دریغ کرده است».
خیزش‌های مردم کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه که از آغاز سل ۲۰۱۱ از تونس آغاز شد، اکنون در بحرین، سوریه و یمن ادامه دارد.
در جریان این تحولات که غربی‌ها آن را «بهار اعراب» نامیده‌اند، بن علی، رئیس‌جمهوری تونس که از ۲۳ سال پیش در قدرت بود و حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری مادام العمر مصر مجبور به کناره‌گیری از قدرت شدند.
پس از بالا گرفتن درگیری‌ها در بحرین، دولت این کشور از عربستان و امارات خواست تا با فرستادن نیرو در کنترل اعترضات به آن‌ها کمک کنند.
این اتفاق با واکنش شدید ایران همراه شد که اعزام نیرو به بحرین را «اشغال» این کشور محسوب کرده و آن را با اشغال کویت توسط صدام حسین، دیکتاتور عراق مقایسه کرد.
دولت بحرین در مقابل، ایران را به دخالت در امور داخلی این کشور و تحریک شیعیان بحرین علیه حکومت این کشور متهم کرده است.
عمر موسی در گفت‌‌و‌گو با لو فیگارو از اعزام نیروهای سپر جزیره به بحرین دفاع کرد.
‌او  گفت که صف‌آرایی واحدهای سپرجزیره، قانونی و مشروع است و در چارچوب معاهده‌ای شش جانبه بین اعضای شورای همکاری خلیج فارس انجام شده است.
او به ضرورت حفظ اتحاد عربی و ثبات کشور بحرین تاکید کرد کرد. او گفت: مساله برای ما مثل روز روشن است. بحرین، کشوری عربی است، و باید عرب باقی بماند.
در حال حاضر، یک اقلیت سنی‌تبار، حکومت بحرین را در دست دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر