به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ فروردین ۱۵, دوشنبه

پژاک مسئولیت حمله مسلحانه مریوان را پذیرفت

منبع: موج سبز
حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) مسئولیت عملیات نظامی اخیر در دو روستا از توابع مریوان را بر عهده گرفت. در اطلاعیه‌ای که این گروه شبه‌نظامی در تارنمای خود منتشر کرده، آورده است که حمله نظامی فوق در پاسخ به اعدام حسین خضری و «فشار بر خلق کرد»، انجام یافته است. حسین خضری، زندانی سیاسی کرد بامداد ۲۴ دی‌ماه ۱۳۸۹ در زندان ارومیه اعدام شد در حالی که..........


حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) مسئولیت عملیات نظامی اخیر در دو روستا از توابع مریوان را بر عهده گرفت.
در اطلاعیه‌ای که این گروه شبه‌نظامی در تارنمای خود منتشر کرده، آورده است که حمله نظامی فوق در پاسخ به اعدام حسین خضری و «فشار بر خلق کرد»، انجام یافته است.
حسین خضری، زندانی سیاسی کرد بامداد ۲۴ دی‌ماه ۱۳۸۹ در زندان ارومیه اعدام شد در حالی که وکیل و خانواده‌اش از اجرای این حکم خبری نداشتند.
اتهام وی «اقدام علیه امنیت ملی» ذکر شده بود. تلویزیون ایران نیز اتهام وی را «شرکت در عملیات مسلحانه و کشتن یکی از مأموران نیروی انتظامی در پاسگاه مرزی گل شیخان شهرستان ارومیه در سال ۱۳۸۳» عنوان کرده بود اما او این اتهامات را رد می‌کرد.
پژاک تاریخ این حمله را ۱۱ فروردین‌ماه جاری اعلام کرده است در حالی که خبرگزاری‌های ایران آن را بامداد ۱۳ فروردین اعلام کرده بودند.
این اطلاعیه آورده است که در این عملیات پایگاه نظامی بین آسکول و سیاناو در نزدیکی مریوان مورد حمله یک تیم چریکی از این گروه قرار گرفت.
به نوشته پژاک، نیروهای این پایگاه بخشی از نیروهای مستقرشده در منطقه جهت تدارک «یک عملیات نظامی» علیه چریک‌های این گروه بودند.
اطلاعیه افزوده است این نیروها روزانه مواضع پژاک را زیر آتش‌بار توپخانه گرفته و نیروهای امنیتی و عوامل آن «به‌طور مداوم در این پایگاه در تردد بودند.»
حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) مدعی شده است که در جریان این عملیات ۹ تن از نیروهای حکومت ایران کشته، «تعداد زیادی» زخمی شدند و پایگاه مزبور «کاملأ منهدم» شده است.
پژاک گفته است که در حمله مسلحانه فوق آسیبی به نیروهای این گروه وارد نیامده است.
این در حالی است که خبرگزاری‌های ایران اعلام کرده بودند در حمله افراد مسلح ناشناس به یک پاسگاه مرزی در روستای سیاناو نزدیکی روستای کانی‌کبود مریوان یکی از پرسنل کادر و سه سرباز وظیفه کشته و دو سرباز وظیفه دیگر نیز زخمی شدند.
حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) در اواخر بهمن‌ماه سال گذشته نیز کشته و زخمی شدن چهار تن از نیروهای انتظامی را در مریوان به عهده گرفته بود.
پژاک یک گروه شبه نظامی و افراطی چپ‌گرا در کردستان ایران است که مدعی است «برای احقاق حقوق ملت کرد در ایران» مبارزه می‌کند.
این گروه خود را به گروه نظامی پ‌ک‌ک کردستان ترکیه نزدیک می‌داند و از سوی حکومت ایران در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر