به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ اردیبهشت ۶, سه‌شنبه

«دومین ویروس جاسوسی» در ایران شناسایی شد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل می‌گوید که دومین بدافزار جاسوسی پس از استاکس‌نت، با نام «استارس» توسط دانشمندان ایرانی کشف شده است. غلامرضا جلالی،دیروز پنجم اردیبهشت‌ماه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر گفت که آزمایش‌ها روی این ویروس آغاز شده، اما هنوز نتایج «قطعی» در این مورد به دست نیامده است. به گفته او، در تحقیقات به عمل آمده مشخص شده که این ویروس با سیستم همساز است،......................

رئیس سازمان پدافند غیرعامل می‌گوید که دومین بدافزار جاسوسی پس از استاکس‌نت، با نام «استارس» توسط دانشمندان ایرانی کشف شده است.
غلامرضا جلالی، دیروز پنجم اردیبهشت‌ماه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر گفت که آزمایش‌ها روی این ویروس آغاز شده، اما هنوز نتایج «قطعی» در این مورد به دست نیامده است.
به گفته او، در تحقیقات به عمل آمده مشخص شده که این ویروس با سیستم همساز است، یعنی امکان دارد در ابتدا با فایل‌های دستگاه‌های دولتی اشتباه گرفته شود.
آقای جلالی همچنین گفت هنوز تهدید ویروس استاکس‌نت برطرف نشده است، چرا که ویروس‌ها طول عمر دارند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل احتمال داد که وزارت خارجه ایران نسبت به پیگیری حقوقی چنین موضوعاتی «کم‌توجهی» کرده باشد.
او هفته گذشته پیشنهاد داده بود که مسئولان فنی و اجرایی نسبت به نرم افزار اسكادای زيمنس كه بستر فعاليت ويروس استاكس نت را فراهم كرده، پيگيری حقوقی انجام دهند.
به گفته آقای جلالی، مرکز «ماهر» (مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد رایانه‌ای) که تحت نظر شرکت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات قرار دارد، این نوع ویروس‌ها را کشف می‌کند.
ویروس کامپیوتری استاکس‌نت، تیرماه سال گذشته وارد ایران شد. در ابتدا تصور می‌شد که این ویروس، یک ویروس کنترل صنعتی مرسوم است. اما پس از چندی اعلام شد که ایران، هدف اصلی نخستین ویروس سیستم‌های کنترل صنعتی با نام «استاکس نت» شده است.
‌طبق اطلاعات گردآوری شده توسط مرکز پاسخگویی امنیت شرکت سیمانتک، نزدیک ۶۰ درصد سیستم‌های آلوده شده به این ویروس، در ایران هستند.
این ویروس که نام کامل آن استاکس‌نت روتکیت است، از انواع کرم‌هاست که به نوشته سایت سی.نت، از طریق تجهیزات یو.اس.بی منتشر می‌شود و طوری طراحی شده که اسناد زیرساخت‌ها را از سامانه‌های کنترل سرپرستی و گردآوری اطلاعات  (SCADA) می‌رباید.
اسکادا، بخش بزرگی از مدرن‌ترین سیستم‌های کنترل صنعتی است. به گزارش رسانه‌های ایرانی، بسیاری از امکانات صنعتی مشهور در ایران از سیستم اسکادا که توسط شرکت زیمنس ساخته شده، استفاده می‌کنند و بعضی از آن‌ها هدف ویروس استاکس‌نت قرار گرفته‌اند.
اما در اواسط مهرماه سال گذشته، وب‌سایت خبری ترت پست (Treat Post) که به تهدیدها و خطرات کامپیوتری و امنیت آن‌ها می‌پردازد، از قول یک پژوهشگر شرکت سیمانتک نوشت که ویروس کامپیوتری استاکس‌نت را «متخصصان اسرائیلی طراحی کرده‌اند.»
رئیس سازمان پدافند غیرعامل اسفندماه سال گذشته گفته بود که ویروس استاکس‌نت، صنعت كشور را تحت تاثیر قرار داده است.
آقای جلالی همان زمان تاکید کرده بود که ویروس استاکس‌نت «برکاتی» هم داشته و آن این‌که به گفته او انسجامی در حوزه سایبری در کشور ایجاد شده است.
گروهی از کارشناسان دولتی ایران نیز اعلام کردند که ویروس استاکس‌نت، محصول مشترک سازمان‌های جاسوسی اسرائیل و آمریکاست، اتهام‌هایی که مقامات امنیتی این دو کشور نه آن را تکذیب و نه تایید کردند.
اما رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران می‌گوید که آمریکا و اسرائیل مسئولیت تولید و انتشار این ویروس را برعهده گرفته‌اند.
سازمان پدافند غیرعامل ایران سال گذشته با هدف «کاهش مجموعه آسيب‌پذيری‌های کشور و نمايان کردن اقتدار ملی» تاسیس شد. پدافند غیرعامل نیز به معنای «دفاع بدون اسحله» تعریف شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر