به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۱, یکشنبه

پسر و سه نوه رهبر لیبی در جریان حملات ناتو کشته شدند

کلمه
بنا به گزارش منابع خبری، در جریان حملات نیروهای هوایی ناتو به مواضع نیروهای حکومتیِ لیبی، سیف العرب قذافی، ششمین و آخرین پسر معمر قذافی رهبر لیبی و سه نوۀ رهبری کشته شده اند. همزمان و درحالیکه رهبر لیبی خود را در مهلکۀ خطر حس کرده است، مقامات ارشد ناتو درخواست شنبه شبِ وی مبنی بر مذاکره را رد کردند. به گزارش سی ان ان، ابراهیم موسی، سخنگوی حکومت لیبی، شامگاه شنبه ٣۰ آوریل اعلام کرده است که سیف العرب قذافی در بمباران یک ویلای مسکونی در طرابلس کشته شده، و با اینکه معمر قذافی و همسرش در ساختمان مورد حمله حضور داشتند، ولی آسیبی به آنها وارد.......

 بنا به گزارش منابع خبری، در جریان حملات نیروهای هوایی ناتو به مواضع نیروهای حکومتیِ لیبی، سیف العرب قذافی، ششمین و آخرین پسر معمر قذافی رهبر لیبی و سه نوۀ رهبری کشته شده اند.
همزمان و درحالیکه رهبر لیبی خود را در مهلکۀ خطر حس کرده است، مقامات ارشد ناتو درخواست شنبه شبِ وی مبنی بر مذاکره را رد کردند.
به گزارش سی ان ان، ابراهیم موسی، سخنگوی حکومت لیبی، شامگاه شنبه ٣۰ آوریل اعلام کرده است که سیف العرب قذافی در بمباران یک ویلای مسکونی در طرابلس کشته شده، و با اینکه معمر قذافی و همسرش در ساختمان مورد حمله حضور داشتند، ولی آسیبی به آنها وارد نشده است.
بنا براین گزارش، سه نفر از نوه های سرهنگ معمر قذافی نیز، در جریان حملات شنبه شب نیروهای ناتو کشته شده اند .
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی حکومت لیبی هدف از حمله شنبه شب را کشتن سرهنگ قذافی اعلام کرده و گفته است “رهبری و همسرش به همراه دوستان و خویشاوندان در خانه مورد حمله حضور داشتند، اما وی در سلامت کامل است و آسیب ندیده است.”
گفتنی است سیف العرب قذافی ششمین و آخرین پسر سرهنگ قذافی بود و ٢٩ سال سن داشت.
ناتو: مذاکره نه، عمل می خواهیم نه حرف
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ناتو به درخواست معمر قذافی، رهبر لیبی برای مذاکره پاسخ منفی داده و گفته است این پیمان می‌خواهد عمل ببیند و نه حرف. قذافی پیش‌تر از آمریکا و فرانسه خواسته بود که با او مذاکره کنند. وی همزمان انقلابیون را “تروریست” خوانده بود.
یک نماینده‌ی پیمان ناتو شنبه (۳۰ آوریل/۱۰ اردیبهشت) درخواست معمر قذافی رهبر لیبی را برای مذاکره رد کرد و گفت، ناتو می‌خواهد عمل ببیند و نه حرف. وی افزود: “ما به فشار خود ادامه خواهیم داد تا قطعنامه‌ی شورای امنیت متحقق شود.”
به گفته‌ این نماینده‌ ناتو، پیمان مذکور به عملیات نظامی خود در لیبی ادامه خواهد داد تا همه‌ی نیروهای نظامی قذافی به پادگان‌های خود بازگردند، به حمله به غیرنظامیان پایان دهند و امکان مطمئن و پایدار کمک‌رسانی به نیازمندان را تامین کنند.
قذافی می‌خواهد در قدرت بماند
معمر قذافی پیش‌تر گفته بود که آماده است بدون پیش‌شرط با فرانسه و آمریکا مذاکره کند. وی همزمان، انقلابیون مخالف خود را “تروریست” خوانده بود که از الجزایر، مصر، تونس و افغانستان به لیبی آمده‌اند.
قذافی بار دیگر کناره‌گیری خود از قدرت را رد کرده و گفته بود: “من مقامی رسمی ندارم که از آن کناره‌گیری کنم. من کشور خود را ترک نخواهم کرد و تا لحظه‌ی مرگ در لیبی خواهم جنگید.”
شورای موقت ملی لیبی که دربرگیرنده‌ی نیروهای اپوزیسیون است، تاکید کرد که مذاکره با قذافی را نمی‌پذیرد. به گفته‌ی این شورا، قذافی دیگر در آینده‌ی لیبی نقشی بازی نخواهد کرد.
در آخرین گزارش ها از لیبی، خبرگزاری آلمان نوشته است “، نیروهای طرفدار قذافی، شهر جالو واقع در ۳۰۰ کیلومتری جنوب بنغازی را به تصرف خود درآوردند و در ساعات بامدادی، بیش از ۷۰ خودروی نظامی وارد این شهر کوچک شده‌اند.
پزشکان بدون مرز، تنها سازمان امدادی که هنوز در شهر جنگ‌زده‌ی مصراته فعالیت دارند، اعلام کردند که تا روز چهارشنبه (۲۷ آوریل)، بیست تن دارو وارد این شهر کرده‌اند. روز پنجشنبه یک تیم پزشکی ۹ نفره با کشتی از مالت وارد مصراته شد‌، تا سه همکار دیگر را در این شهر یاری دهد.
همچنین قرار بود یک تیم پنج‌نفره‌ی دیگر پزشکی، از بنغازی رهسپار مصراته شود، که کماکان زیر گلوله باران نیروهای حکومتی است.
طی ماههای اخیر، دهها هزار تن از انقلابیون و مردم بیدفاع، در جریان گلوله باران و بمباران نیروهای حکومتی کشته و زخمی شده اند.
نیروهای معمر قذافی، طی ماههای اخیر بارها پیشنهاد آتش بس و عقب نشینی داده، و بارها به آن عمل نکرده و حملات خود را با یک تجدید قوا، مجددا از سر گرفته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر