به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ خرداد ۷, شنبه

اراضي ملي واگذار شده از شركت مورد حمايت مشايي و بقايي پس گرفته شد

جرس
در حالیکه رسانه های خبری گزارش داده بودند که یك میلیون و ٢۵٨ هزار متر مربع از زمینهای پارك لویزان كه به صورت غیرقانونی و رایگان به شركت خصوصی مورد حمایت رحیم مشایی و حمید بقایی (سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران - سمگا) واگذار شده بود، از این شركت پس گرفته شده، بقایی اعلام کرد سهامی در.................. 
در حالیکه رسانه های خبری گزارش داده بودند که یك میلیون و ٢۵٨ هزار متر مربع از زمینهای پارك لویزان كه به صورت غیرقانونی و رایگان به شركت خصوصی مورد حمایت رحیم مشایی و حمید بقایی (سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران - سمگا) واگذار شده بود، از این شركت پس گرفته شده، بقایی اعلام کرد سهامی در شركت سمگا نداشته است، اما سهامی در سمگا که به شكل هدیه دریافت كرده‌ بوده را، به تعاونی كاركنان سازمان میراث فرهنگی واگذار كرده‌ است.
به گزارش فارس، بر اساس اعلام رسمی سایت سمگا، اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی جزو اولین سهامداران شرکت سمگا بوده اند و مدیرعامل این شرکت، مهدی جهانگیری، معاون سابق مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

بر اساس این گزارش، در نخستین روز از آغاز پذیره‌نویسی شركت سمگا بر اساس اخباری كه رسانه ها در آن روز منتشر كردند و سایت رسمی شركت سمگا در لینك اخبار خود قرار داده، در تاریخ ۱٩ اردیبهشت ماه ٨٨ اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی و حمید بقایی قائم‌مقام وقت آن سازمان، سهام این شركت را خریداری كردند.

رحیم‌مشایی و بقایی به عنوان نخستین خریداران سهام این شركت، هر كدام رقم پنج میلیون ریال سهام را به طور نمادین خریداری كردند و همان روز پنجاه درصد و طی چهار روز بعد، صد درصد سهام عرضه شده شرکت سمگا توسط بانکها، مؤسسات سرمایه گذاری و افراد مطلع، خریداری شد و پذیره نویسی سمگا قبل از موعد پیش بینی شده به پایان رسید.

گزارش مذکور می افزاید البته این روزها آقایان اخبار آن روزها را فراموش كرده و خرید نمادین سهام شركت سمگا را انكار می كنند و می گویند این سهام در آن روز به برخی میهمانان از سوی مهدی جهانگیری مدیر عامل این شركت اهدا شد كه برخی افراد مذكور آن سهام را به تعاونی كاركنان میراث فرهنگی اهدا كردند.

به گزارش فارس، شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران "سمگا " با سرمایه دویست میلیارد ریالی در تاریخ هفتم تیر ماه سال ٨٨ آغاز به کارنموده است. این شرکت به عنوان نخستین هلدینگ گردشگری با پشتیبانی بسیاری از بانک ها و موسسات مالی و همچنین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با هدف سرمایه گذاری در پروژه های شاخص توسعه گردشگری در کشور تشکیل شده بود.

زمین های اراضی ملی واگذار شده از شركت مورد حمایت مشایی و بقایی پس گرفته شد
همچنین در این گزارش آمده است مسئولین سازمان جنگلها به همراه استاندار تهران و مدیرعامل سمگا، طی صورتجلسه‌ای در اسفند ٨٨، حدود ۱٢۶ هكتار از اراضی پارك لویزان را برای اجرای طرح مجموعه تفرجگاهی شرق تهران به صورت رایگان به شركت خصوصی سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران سمگا واگذار می كنند.

در ادامه خاطرنشان شده "در پی عدم رعایت مقررات قانونی فوق الذكر در مقدمات واگذری اراضی لویزان به دستگاه‌های اجرایی ذیربط تذكر داده شد كه این مساله موجب فسخ واگذاری رایگان این اراضی به شركت خصوصی سمگا گردیده است.

بقایی: سهمی نداشتم
در حالی‌كه خبر سهام‌داری بقایی و مشایی در رسانه‌های مختلف منتشر شد،‌ بقایی همچنان مصر است كه سهامی در شركت سمگا نداشته است.

این در حالی است كه حمید بقایی؛ معاون اجرایی احمدی نژاد به طور رسمی اعلام كرده است كه در روز افتتاح شركت سمگا از سوی مهدی جهانگیری، مدیر عامل این شركت سهامی به ارزش پانصد هزار تومان به مدعوین هدیه داده شد كه وی نیز جزء دریافت‌كنندگان این سهام بوده است.

بقایی عنوان كرده است: بنده این سهام را به تعاونی كاركنان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعطا كرده‌ام و در حال حاضر سهامی ندارم.

طی هفته های اخیر، جریان حامی دولت که توسط اصولگرایان حامی رهبری، به "جریان انحرافی" نامگذاری شده اند، متهم به فساد و زد و بند و جعل و اختلاس در پرونده های مختلف شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر