به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۰, سه‌شنبه

تابع شما نمی شویم و بر آنچه مى‏فهمیم استقامت مى‏کنیم

تحول سبز
آیت الله دستغیب در تفسیر یکی از آیات قرآن پیرامون “وعدۀ خداوند پیرامون صبر”، خطاب به حاکمان جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد “ما مى‏گوییم مردم خوبند باید با محبّت با آنها رفتار شود عمل شما آنها را جذب مى‏کند، لازم نیست با توپ و تفنگ مردم را بترسانید........ 
آیت الله دستغیب در تفسیر یکی از آیات قرآن پیرامون “وعدۀ خداوند پیرامون صبر”، خطاب به حاکمان جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد “ما مى‏گوییم مردم خوبند باید با محبّت با آنها رفتار شود عمل شما آنها را جذب مى‏کند، لازم نیست با توپ و تفنگ مردم را بترسانید اگر عملتان خوب باشد رو به شما مى‏کنند و دوستتان مى‏دارند.” به گزارش تارنمای حدیث سرو، این مرجع تقلید مردمی در تفسیر سوره غافر مبنی بر “صبر کن که وعده خدا حق است و از گناه خویش آمرزش طلب و هر شامگاه و بامداد به ستایش پروردگارت تسبیح گوى”، به آموزه های این آیه در ابعاد فردی و اجتماعی پرداخت و تصریح نمود “آنچه این آیه به دیگر مؤمنین و مسلمین تعلیم مى‏دهد در دو بعد فردى و اجتماعى قابل بررسى است. در بعد فردى، آیه داراى دو جهت معنوى و مادى مى‏باشد.
از جهت معنوى، آرزوى همه ما درک معرفت کامل پروردگار و حصول محبّت تامه او است.
براى دستیابى به این آرزوى گران ناگزیر باید این سه دستور پروردگار را آویزه گوش خود کنیم؛ صبر یعنى خسته‏نشدن در طلب، در این راه گاه حالات خیلى سختى پیش مى‏آید که به ناچار باید آنها را تحمّل کرد و ناامید نشد. گرفتاریهاى تخیّلى و توهّمى پیچیده‏اى رخ مى‏دهد که نباید خستگى به خود راه داد. از خارج عده‏اى سعى در ایجاد مانع مى‏کنند، زنهار بخاطر آنها نباید در تصمیم خود توقف کرد که «إنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقُّ» قطعاً به آنچه مى‏خواهى، خواهى رسید.”
آیت الله دستغیب در ادامه افزود “هدف ما این نیست که تفرقه‏افکنى کنیم. آقایان تفرقه مى‏اندازند. ما همیشه صحبت از وحدت مى‏کنیم. مى‏گوییم همه ما باید رو به خدا برویم. از صبح تا شام باید فکرمان این باشد که چه کنیم تا خدا از ما راضى باشد و بر ما غضب نگیرد. این معناى وحدت است. اگر همه بر این روال باشند وحدت شکل مى‏گیرد. اگر به احکام اسلام عمل شود وحدت ایجاد مى‏شود و اگر نشود تفرقه پدید مى‏آید. وحدت یعنى چسبیدن به قرآن و احکام اسلام. از بالا تا پایین، همه باید عمل به احکام اسلام کنند.
شخص پیامبر اکرم‏ هم مأمور به خواندن نماز و گرفتن روزه و اجتناب از دروغ و خیانت بود. این الفباى دیانت است. اگر خود پیامبر ذره‏اى پایش را پس و پیش مى‏گذاشت نزد خداوند مسؤول بود. ائمه اطهار و علماى اسلام نیز همینطورند. این مى‏شود وحدت. اگر کسى به این کارها کارى نداشته باشد؛ در امانت خیانت کند؛ دروغ بگوید؛ غیبت کند و همه را هم توجیه کند، تخم تفرقه را مى‏کارد، ما مردم را به وحدت مى‏خوانیم.”
در بعد اجتماعى‏
آیت الله دستغیب خطاب به حاکمان جمهوری اسلامی نیز خاطرنشان کرد “تحقّق حقّانیت وعده پروردگار در تاریخ نهضت اسلامى ایران به رهبرى امام و پیروزى انقلاب به منصه ظهور رسید. پس از پانزده سال مبارزه مردم ایران در تمامى شهرهاى این کشور سرانجام استقامتشان به بار نشست و پیروزى حاصل گشت. پس از آن همه رو به خدا آوردند و به استغفار از گناهان خویش پرداختند و با آغاز جنگ تحمیلى جان خود را در طبق اخلاص گذارده، رو به میدان جهاد کردند.
در آن دوران قاطبه ملت، تسبیح‏گوى و شکرگذار پروردگار بودند، آن هم مخلصانه، نه از روى تظاهر و ریاکارى. خداى تعالى نیز نصرت خود را نصیب فرمود. بنده هرگز نمى‏خواهم کشورى که این همه شهید و جانباز و آزاده داشته و این همه فشارها و ضایعات را تحمّل کرده، از آنچه بدست آورده، عقب بنیشند و حکومتى صرفاً دموکراسى بر آن حاکم گردد. ما و دوستان ما هر حرفى مى‏زنیم از سر دلسوزى است. سخن ما این است که مواظب باشید، آقایان عمّامه به سرها، سپاهیان، کسانى که خود را بسیجی می دانید، هر کجا هستید مواظب باشید، حیف این انقلاب و این جمهورى اسلامى است که بدست نااهلان بیفتد و از بین برود.”
وی افزود “از ابتدا مردم به زور رو به اسلام و قرآن نکردند. کسانى که به این مسجد مى‏آیند با وجود آنکه موانع و خطراتى برایشان ایجاد شده و مدام تهدیدشان مى‏کنند، اما بخاطر اینکه قرآن و حرف حق را دوست مى‏دارند، مى‏آیند. علاقه به خدا اینگونه است. ما مى‏گوییم مردم خوبند باید با محبّت با آنها رفتار شود عمل شما آنها را جذب مى‏کند، لازم نیست با توپ و تفنگ مردم را بترسانید اگر عملتان خوب باشد رو به شما مى‏کنند و دوستتان مى‏دارند. آنها اسلام و احکام اسلام را دوست مى‏دارند.
ما هرگز راضى نیستیم که جمهورى اسلامى که شعار آن استقلال آزادى جمهورى اسلامى بود، از بین برود. ما هرگز راضى نیستیم آمریکا و چین و روسیه و دیگران بیایند. یقیناً دوستان ما هم اینچنینند. ما مى‏گوییم این انقلاب از ابتدا بر پایه مردم استوار گشته، مردم را از دست ندهید. براى از دست ندادن مردم و حفظ کردن آنها باید حرف و عمل مطابق هم باشد. در این صورت هم از جهت دنیا تأمین مى‏شوند و هم از جهت آخرت.
دنیایشان تأمین مى‏شود چون این کشور سرشار از منابع نفت و گاز و طلاست. وقتى قول و عمل بزرگان مطابق هم باشد، همین ثروتها نصیب مردم مى‏شود. متخصّصین متعهّد بر سر کار مى‏آیند. این همه جوانان مؤمن که اهل نماز و عبادتند یا آن بسیجیانى که ناچاراً به بعضى کارها وادارشان مى‏کنند، چون از قبلى‏ها صدق را دیدند، اینها هم جذب شدند. الان هم منتظر صدقند. ما راضى نیستیم و در عمل هم نشان دادیم که راضى نیستیم که این دسته با آن دسته به جان هم بیفتند. هر دو گروه تابع امام زمان . اینها آنها را بزنند و آنها اینها را. این یکى آن یکى را مرتد و کافر بداند و آن یکى این یکى را.”
آیت الله دستغیب پیرامون حملاتی که چند سال اخیر توسط ماموران و نهادهای حکومتی به مسجد محل تدریس وی و دفتر وی صورت گرفت نیز گفت: “اما شما آقاى قپه‏دار به بنده نگو بیا و تابع شو. بنده وقتى مى‏بینم خلاف شرع انجام مى‏شود و احکام اسلام جارى نمى‏شود نمى‏توانم تابع شما شوم. به هر حال کتابها را مختصرى بررسى کرده‏ایم و کمى با احکام اسلام آشناییم. کار شما درست نیست. من نمى‏گویم تابع من شوید.
نصیحتتان مى‏کنم تابع قرآن و سنّت شوید تابع فقهاى عدول شوید، فقهاى بزرگى که عمر خود را صرف قرآن و سنّت کرده‏اند و در بین مردم پذیرفته شده‏اند. ما بر آنچه مى‏فهمیم استقامت مى‏کنیم اما هرگز راضى نیستیم و نمى‏خواهیم اغتشاش ایجاد شود اما چه کسى اغتشاش کرده آیا ما کرده‏ایم؟ شما در این مسجد نشان دادید.
مگر همه‏تان آماده نشدید که جمعیت دو سه هزار نفرى داخل مسجد را مصدوم و پراکنده کنید خدا خواست که دوستان ما با آرامش مسجد را ترک کردند و شما آمدید و حصار کشیدید و چند روزى هم مسجد را پلمپ کردید و بعد هم دیدید فایده‏اى ندارد خودتان حصارها را برداشتید. اما بدى آن براى خودتان ماند. ما بنا نداریم خون کسى ریخته شود، کسى اذیّت شود.
روز قدس هم باز آمدید و گفتید: آمدیم که بمانیم و نمى‏خواهیم برویم. خودتان از بالا تیر انداختید، شیشه‏ها را شکستید. بچه‏هاى ما چکار باید مى‏کردند؟ اگر کسى قصد جان شما را کرد شما چکار مى‏کنید؟ آیا از خودتان دفاع نمى‏کنید؟ اگر بتوانید چوبى هم به پایش مى‏زنید. آیا بعد باید به شما بگوید چرا نگذاشتى من بکشمت؟ شما مى‏خواستید این بندگان خدا را بکشید و حالا آمدید مى‏گویید چرا نگذاشتید؟”
وی در انتها خاطرنشان کرد: “بین خود و خدا ما هیچ ترسى نداریم. یک جانى داریم که مال خداست همو که داده، هر وقت خواست پس مى‏گیرد. دست این و آن نیست که او بتواند بگیرد یا نگیرد. جان همه دست خداست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر