به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۳, سه‌شنبه

خالی‌بندی بانك‌مركزی درباره ارزانی دردسرساز شد

آینده
روز دوشنبه 11 اردیبهشت در گزارشی كه به نقل از بانك مركزی بر روی خروجی سایت خبرآنلاین قرار گرفت ، متوسط قیمت خرده فروشی مواد خوراكی در تهران در هفته منتهی به 9 اردیبهشت ماه طوری اعلام شده بود كه نشان می داد همه اقلام خوراكی و پر مصرف خانوار یا ارزان شدند یا كه تغییری نداشتند. این گزارش هفتگی بانك مركزی همچنین نشان می‎داد در بین اقلام پرمصرف خانوارها از بهای گوشت گوسفند، روغن نباتی مایع و چای خارجی گرفته تا پنیر و تخم مرغ همگی یا قیمت شان كاهش پیدا كرده یا اینكه ثابت باقی مانده است. البته نباید.......... 
روز دوشنبه 11 اردیبهشت در گزارشی كه به نقل از بانك مركزی بر روی خروجی سایت خبرآنلاین قرار گرفت ، متوسط قیمت خرده فروشی مواد خوراكی در تهران در هفته منتهی به 9 اردیبهشت ماه طوری اعلام شده بود كه نشان می داد همه اقلام خوراكی و پر مصرف خانوار یا ارزان شدند یا كه تغییری نداشتند. این گزارش هفتگی بانك مركزی همچنین نشان می‎داد در بین اقلام پرمصرف خانوارها از بهای گوشت گوسفند، روغن نباتی مایع و چای خارجی گرفته تا پنیر و تخم مرغ همگی یا قیمت شان كاهش پیدا كرده یا اینكه ثابت باقی مانده است. البته نباید بی انصافی كنیم، بانك مركزی در میانه های گزارش هفتگی خود حساب ماست غیر پاستوریزه و كره را از فهرست اقلام كاهش یافته جدا كرده است اما مابقی محصولات را به صراحت با  قیمتی ثابت یا روند كاهشی قیمت مطرح كرده است.  
پرسش ها دقیقا از  همین جا شكل می گیرد كه چطور می شود كه با وجود این آمار های بانك مركزی ، رئیس سازمان بازرگانی استان تهران دلیل افزایش قیمت روغن نباتی را رشد قیمت جهانی آن عنوان می كند؟  
اظهار نظر رئیس سازمان بازرگانی استان تهران در رابطه با افزایش قیمت روغن نباتی را در كنار خبر منتشر شده مبنی بر اینكه نرخ تورم منتهی به فروردین‌ماه در مسیر صعودی خود به 2/13 درصد رسیده است، قرار دهیم به خواننده گرامی مطلب گزارش هفتگی بانك مركزی حق می دهیم در پایان آن اینگونه بنویسد: « با سلام و خسته نباشید خدمت دست اندركاران بانك مركزی: لطفاً مواردی كه ارزان شده را ذكر كنند تا ما بریم از اونا بخریم. »
اصلا تعجب نكردیم وقتی مخاطبانی كه آن گزارش را خواندند به ما در نهایت احترام و ادب اطلاع رسانی كردند « كره »  550 تومانی 900 تومان شده است، یا اینكه ما را مورد پرسش قرار دادند كه چرا حرفی از یك قلم نان كه 25درصد گران شده است در گزارش روند تغییرات قیمتی اقلام پر مصرف در هفته منتهی به 9 اردیبهشت به میان نیاوردیم.
این عجیب نیست كه برخی دیگر هم ما را واسطه قرار بدهند تا آدرس واحد های صنفی كه كارشناسان بانك مركزی از آنجا خریداری می كنند را در اختیار آنان قرار دهیم و حتی نباید ناراحت شویم اگر گروهی دیگر با زهر كلامی كه پی خواندن گزارش بانك مركزی به دست آورده بودند ما را مورد عنایت خودشان قرار بدهند.
در هر حال آنچه در میان اظهار نظر هایی كه خوانندگان گزارش هفتگی بانك مركزی برای ما ارسال كردند ، بیشتر از هر چیز دیگر به چشم می آید این است كه بیشتر آنان ما را پلی قرار دادند تا نظر هایشان را به گوش مسئولان بانك مركزی برسانیم، همانطور كه گزارش بانك مركزی را به گوش شهروندان رساندیم. اكنون وقت آن است كه مسئولان بانك مركزی اظهار نظر های شهروندان را در واكنش به بررسی تغییرات قیمتی در هفته منتهی به 9 اردیبهشت را بی پاسخ نگذارند. راستی یك سوال: « همه چی ارزونه؟ »

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر