به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۱, چهارشنبه

سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بر تعداد بیکاران افزوده می شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: با توجه به این که بر خلاف سایر کشورها، اکثریت اقشار جامعه ایرانی را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند، اشتغال جوانان یکی از دغدغه های اصلی نمایندگان مجلس است. به گزارش خانه ملت ، جلال محمودزاده افزود: بر خلاف سایرکشورها، اکثریت اقشار جامعه ایرانی را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و اصولا جامعه ایرانی جامعه‌ای جوان است. نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به خیل عظیم فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی و خصوصی کشور و عدم ایجاد..............

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: با توجه به این که بر خلاف سایر کشورها، اکثریت اقشار جامعه ایرانی را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند، اشتغال جوانان یکی از دغدغه های اصلی نمایندگان مجلس است.
به گزارش خانه ملت ، جلال محمودزاده افزود: بر خلاف سایرکشورها، اکثریت اقشار جامعه ایرانی را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و اصولا جامعه ایرانی جامعه‌ای جوان است.
نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به خیل عظیم فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی و خصوصی کشور و عدم ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی با توجه به جمعیت رو به رشد جوانان جویای کار و اشتغال و همچنین با توجه به سرمایه گذاری کمتر در مناطق محروم، متأسفانه خانواده‌ای در ایران وجود ندارد که جوان تحصیل‌کرده بیکار نداشته باشد.
وی تصریح کرد: با افزایش میزان تحصیل جوانان، توقع ونگاه آنان به مقوله اشتغال نیز بالا می‌رود؛ بر اساس آمارهای اعلامی از سوی دستگاه‌های متولی، هم اکنون حدود ۲٫۵ میلیون نفر بیکار(!) در کشور وجود دارد و هر سال نیز حدود ۱٫۶ میلیون نفر به این جمعیت افزوده می شود.
به گفته محمودزاده، آمار بیکاری جوانان رقم بالایی است و اگر آمار افراد نیمه شاغل و یا بیکاران پنهان را هم اضافه کنیم، رقم بالاتر خواهد بود؛ برای مثال در بخش کشاورزی و روستاها می‌بینیم که با توسعه کشاورزی صنعتی و افزایش ماشین‌های کشاورزی مدیریت مزارع با افراد کمتر تحقق پیدا می‌کند و یک خانواده هفت نفره کشاورز که در گذشته همه مشغول کار در مزارع بودن حالا می‌توانند با دو نفر نیز این مقدار اراضی در اختیار را مدیریت کنند.
وی ادامه داد: بنابراین می‌توان گفت سایر افراد خانواده عملاً یا بیکار هستند یا خود را در روستا سرگرم کرده‌اند با توجه به این که شغل و کار دیگری وجود ندارد؛ یا این که جوانان تخصص ویژه ای ندارند که روستا را ترک کنند و با آن مشغول به کار شوند شوند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: متأسفانه در آمارهای اعلامی افراد شاغل فصلی و بیکار پنهان را منظور نمی‌کنند، از این رو وزارت کار و امور اجتماعی باید به سرعت با اعتبارهای در اختیار عملاً نسبت به ایجاد اشتغال مولد برای جوانان بر اساس تجربه و رشته تحصیلی اقدام کند و با تزریق اعتبارات بیشتر به روستاها، اشتغال جوانان روستایی را تضمین کرده تا از مهاجرت جوانان به شهرها جلوگیری کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر