به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ خرداد ۷, شنبه

چرا امروز با شعار مرگ بر مشایی در استانداری فارس را قفل زدند؟ +عكس

آینده
حامد طالبی كه قبلا خود روابط عمومی احمدزاده، استاندار سابق فارس بوده، در مشرق نوشت: پس از آنكه روح الله احمدزاده استاندار جوان فارس، با نزدیك شدن به ملك زاده، مشایی و بقایی، بعنوان رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی منصوب شد، وزیر كشور روز دوشنبه دوم خرداد در حكمی عبدالله حسینی معاون عمرانی استاندار را به عنوان سرپرست استانداری منصوب كرد. هنوز جوهر حكم حسینی كه از افراد متعادل و مورد قبول در استانداری بود، خشك نشده بود كه وزارت كشور روز................
 
حامد طالبی كه قبلا خود روابط عمومی احمدزاده، استاندار سابق فارس بوده، در مشرق نوشت: پس از آنكه روح الله احمدزاده استاندار جوان فارس، با نزدیك شدن به ملك زاده، مشایی و بقایی، بعنوان رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی منصوب شد، وزیر كشور روز دوشنبه دوم خرداد در حكمی عبدالله حسینی معاون عمرانی استاندار را به عنوان سرپرست استانداری منصوب كرد.
هنوز جوهر حكم حسینی كه از افراد متعادل و مورد قبول در استانداری بود، خشك نشده بود كه وزارت كشور روز جمعه ۶ خرداد اعلام كرد كه وی استعفا داده و فرهاد سجادی به عنوان سرپرست جدید استانداری فارس منصوب شده است؛ یعنی عملا حكم وزیر كشور برای عبدالله حسینی فقط ۴ روز اعتبار داشت و وی در حقیقت بركنار و سجادی جایگزین او شده است.
بعد از انتصاب حسینی به سرپرستی، فشارهای فراوانی به وی وارد شد تا استعفا دهد، كه با مقاومت حسینی روبرو شد. گفته می شود حسینی با مقاومت در برابر جریان انحرافی گفته است زیر بار استعفا و بله قربان گویی شما نخواهم رفت. به همین علت حسینی روز جمعه ۶ خرداد از سرپرستی ۴ روزه اش بر استانداری فارس بركنار شد و فرهاد سجادی جای او را گرفت. و جالب اینكه سایت استانداری فارس اعلام كرد كه عبدالله حسینی استعفا داده است!
سایت استانداری فارس پس از تغییر سرپرست استانداری، خبر حكم انتصاب عبدالله حسینی كه روز دوشنبه دوم خرداد منتشر كرده بود را حذف و حتی عناوین عبدالله حسینی در سخنرانی های این ۴ روز كه سرپرستی استانداری را بر عهده داشت، به عنوان معاون عمرانی تغییر داده است.
سجادی كه همزمان معاون برنامه ریزی استانداری فارس نیز هست، بلافاصله پس از انتصاب احمدزاده به عنوان رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، حوزه مسئولیت خود در شیراز را رها كرده و به همراه احمدزاده رهسپار تهران شده بود. (دو عكس زیر سجادی را به همراه احمدزاده در مراسم معرافه رئیس جدید میراث فرهنگی نشان می دهد)

سجادی همراه احمدزاده عازم تهران شده بود و با پست سرپرستی استانداری به شیراز بازگشت


به نظر می رسد لابی های احمدزاده كه در حلقه دوستان نزدیك مشایی جای گرفته است، در كمتر از ۳ روز سجادی را جایگزین حسینی كرده است.
ساعتی پس از تغییر ناگهانی سرپرست استانداری، آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس، در خطبه های نماز جمعه شیراز از تغییر سرپرست استانداری فارس به شدت انتقاد كرد و خواستار جلوگیری از انتصاب های سیاسی شد.

وی در سخنان خود اظهار داشت:"من به جناب وزیر كشور می گویم فارس بیش از دوماه است كه در شرایط بلا تكلیفی به سر می برد فارس برای حل مشكلات عمرانی خود نگران آینده است. مدیران استان در زمان استاندار سابق دستشان به كار نمی رفت سئوال من از وزیر كشور این است كه چگونه به یكی از معاونین استاندار حكم سرپرستی می دهید و بعد از چند ساعت حكمش را لغو كرده و به دیگری می دهید ؟ فارس كه بازیچه نیست افرادی را بیاورند و دوران كار آموزی ببیند و سپر پرش افراد شود به استان رحم كنید. این استان خیلی عزیز و بالا است چرا قدر این استان با ۵ میلیون نفر جمعیت و ۱۴۶۰۰ شهید و آن مفاخر عزیز وبالا را نمی دانید؟ چرا فارس ما باید بازیچه این و آن باشد من اخطار می دهم و من اهل این استان هستم پس سرنوشت این استان سرنوشت ماست نمی شود كه این استان را مرتب بازی داد. نخبگان استان پیشنهاداتی را برای مدیریت ارشد استان داده اند چرا به پیشنهادات ایشان عمل نمی شود ؟ برای خدا و انقلاب و برای مردم آینده این استان مظلوم و زجر كشیده كارتان را درست انجام دهید"
* تجمع عصر جمعه در مقابل استانداری
پس از مواضع شفاف و قاطع نماینده ولی فقیه در استان، حوالی ساعت ۱۸ عصر جمعه، صدها تن از مردم و دانشجویان در مقابل استانداری فارس تجمع كردند.
مردم شیراز در این تجمع با سردادن شعارهایی ضمن اعلام برائت از جریان انحرافی در استان، خواستار انتخاب استانداری شایسته و ولایتمدار، متوقف كردن روند نفوذ جریان انحرافی در عزل و نصب های استان، فصل الخطاب قراردادن آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه شدند.




در این تجمع  مردم شیراز در ضمن هوشیاری در برابر مسائل اصلی جهان اسلام و كشور، قاطعانه اعلام كردند كه نخواهند گذشت این بار نیز یكی از سربازان مكتب ایرانی به ساختمان استانداری راه پیداكند.
در حاشیه تجمع نیز طوماری توسط مردم به محضر رهبر معظم انقلاب امضا شد.

مردم شیراز در پایان این تجمع به درب های استانداری قفل زدند تا در حركتی نمادین مخالفت خود را با ورود مجدد جریان انحرافی به استانداری فارس اعلام كنند.
 



* صبح شنبه درب استانداری دوباره قفل شد
 جمعی از مردم شیراز حوالی ساعت ۶ صبح امروز (شنبه) نیز با حضور در مقابل درب اصلی استانداری، مجددا بر این درب قفل زدند.
مردم در اعتراض به سیاست های جریان انحرافی در استان فارس و عزل و نصب های قدرت طلبانه تیم مشایی كه معطوف به انتخابات مجلس هشتم در حال صورت گرفتن است، در مقابل استانداری فارس تجمع كرده بودند.
 اعتراضات در استان نسبت به جریان انحرافی در حال شدت گرفتن است و گفته می شود قرار است دانشجویان در مقابل درب استانداری فارس متحصن شوند تا هم مانع از ورود مجدد جریان انحرافی به استان خود شده و هم استانداری شایسته در این استان منصوب شود.

* احمدزاده با استان فارس چه كرد؟

روح الله احمدزاده كرمانی كه زادگاهش تربت حیدریه است، تحصیلات دانشگاهی خود را تا مقطع كارشناسی ارشد در دانشگاه امام صادق سپری كرد و در همان دانشگاه مدیركل پژوهشی شد در گزینش این دانشگاه نیز فعالیت كرد.
وی در انتخابات نهم ریاست جمهوری در سال ۸۴ از مدیران ستاد احمد توكلی بود اما در دولت نهم پس از برقراری ارتباط با بخشی از اطرافیان رئیس جمهور، رئیس دانشكده خبر (وابسته به خبرگزاری ایرنا) شد.
حضور وی در دانشكده خبر و برخی اقدامات او كه بارها تذكر دلسوزان را درپی داشت، جنجال های فراوانی برپا كرد تا اینكه او به عنوان رئیس مركز آموزش وزارت كشور منصوب شد.

در همان هنگام و با فرارسیدن موسم انتخابات دهم ریاست جمهوری در سال ۸۸ ، احمدزاده معین استان فارس در ستاد حامیان دكتر احمدی نژاد شد و در حقیقت این اولین باری بود كه پای احمدزاده به شیراز و استان فارس باز شد.
با پیروزی احمدی نژاد در انتخابات دهم، مجتبی ثمره هاشمی كه ریاست ستاد حامیان احمدی نژاد را بر عهده داشت، احمدزاده را به عنوان گزینه تصدی استانداری فارس به رئیس جمهور معرفی كرد و او اواسط پاییز ۸۸ به عنوان استاندار فارس منصوب شد.
احمدزاده كه متولد سال ۱۳۵۷ است، پس از استاندار شدن، جوانترین استاندار كشور لقب گرفت.
با اینكه احمدزاده در سخنرانی های مختلف و یادداشت های خود، در جریان اصیل ارزشی و اصولی قابل ارزیابی بود و حتی انتقادات تندی علیه مشایی مطرح می كرد، اما پس از گذشت چندماه از تصدی در استان فارس، اوایل سال ۸۹ به واسطه ارتباط با محمدشریف ملك زاده، به جریان جنجالی دولت نزدیك شد و كم كم با اسفندیار رحیم مشایی نیز ارتباط نزدیك برقرار كرد تا جایی كه از تابستان ۸۹ عملا به یكی از مبلغان مكتب مشایی تبدیل شد.
او در اكثر سخنانش می كوشید نظریات مشایی را تبیین و خود را از سربازان مكتب ایرانی بداند.
كم كم گرایش احمدزاده به مكتب ایرانی، او را از پیگیری دغدغه های اصلی استان باز داشت و عملا استاندار فارس بیش از آنكه درگیر فعالیت های عمرانی و دغدغه های اصیل مردم باشد، به دنبال سخنرانی در باب مكتب ایرانی، برگزاری جشن نوروز، برگزاری كنسرتهای موسیقی و جمع آوری طومار و امضا در حمایت از مشایی افتاد.
در همین اثنا، روابط احمدزاده با همه گروه های ارزشی و اصولگرای استان فارس تقریبا قطع شد و بسیاری از نیروهای ارزشی استان را از پست های دولتی بركنار كرد. حتی برخی از این افراد بركنار شده كسانی بودند كه خود احمدزاده آنها را به عنوان نیروی ارزشی منصوب كرده بود.

زمزمه سخنان و اقدامات نسنجیده این استاندار جوان، كم كم در پاییز سال ۸۹ در تهران نیز پیچید تا جایی كه آیت الله جنتی در یكی از خطبه های نماز جمعه تهران درباره احمدزاده گفت: "یك جوان را با كمترین تجربه‌ مدیریتی، به عنوان استاندار یك استان بزرگ مهم و دارای مسائل اقتصادی و اختلافی می‌گذارند كه تجربه‌ مدیریتی نیز ندارد. آیا این درست است؟ آن وقت یك كسی این كار را بكند بدون این‌كه مسوولیت داشته باشد و همه این كارها را پس و پیش كند. مگر حساب و كتاب دركار نیست؟ آن وقت باید حزب‌اللهی‌ها را كه تسلیم نمی‌شوند، چه در میان مسوولان و چه اطراف خود، درو كرده و طرد كند.
ما سنگ حزب‌الله به سینه می‌زنیم و هرچه داریم از حزب‌الله داریم و خود ما هم اگر افتخاری داشته باشیم این است كه اسم ما را به عنوان حزب‌اللهی ثبت كند، اگر هر جا ببینیم حزب‌الله دارد تضعیف می‌شود ما در مقابل آن می‌ایستیم و تحمل نمی‌كنیم".
از اواخر سال ۸۹ و اوایل سال ۹۰ دیگر استان فارس تحمل حاشیه پردازی های استاندار خود را نداشت و دامنه دار شدن اعتراضات، عزیمت وی از استاندار فارس را قریب الوقوع كرده بود اما هیچكس نمی دانست كه آیا او بركنار می شود یا اینكه با توجه به ورودش به جریان مشایی، ارتقا خواهد یافت.
در همین ایام بود كه احمدزاده بازهم دست به تغییرات زد، تغییراتی كه برخی از آنها روی "شیوه بركناری متكی" را هم سفید كرد. احمدزاده در یك روز چندین بخشدار و چند فرماندار را بركنار می كرد و یا گاهی فرستاده ای ویژه به شهرستانی می فرستاد و فی المجلس فرماندار را بركنار و فرد جدیدی در همان لحظه در اتاق فرماندار مستقر می شد. در انتصابها نیز هركه تقرب بیشتری به جریان انحرافی از خود نشان می داد، به احمدزاده مقرب تر می شد.
همچنین احمدزاده به یكباره حكم پایان ماموریت ۴ فرماندار را امضا كرد و در یك روز ۱۵ بخشدار را بركنار كرد به گونه ای كه حتی تا كنون فرمانداریهای شیراز، كوار، خرامه، استهبان، قیروكارزین، آباده، فیروزآباد، فراشبند، لامرد و پاسارگاد فرماندار ندارد و به وسیله سرپرست اداره می شود.
در ستاد استانداری فارس نیز معاونت مدیریت و منابع انسانی از آغاز دوران استانداری احمدزاده در آبان ۱۳۸۸ با سرپرست اداره شده و تاكنون ۴ نفر سرپرستی این معاونت را عهده دار بوده اند. بقیه معاونت ها نیز حداقل دو بار دستخوش تغییرات شده است.
هم اكنون اداره كل های امنیتی، بحران، دفتر فنی، حراست، اجتماعی، ارزیابی و شكایات و اداری و مالی با سرپرست اداره می شود و در بقیه اداره كل ها نیز حداقل سه مورد جابه جایی در یك سال و نیم گذشته رخ داده است، یعنی مدت مدیریت هر مدیركل حدود ۶ ماه!


 

در شرایطی كه استان فارس دیگر تاب تحمل استاندار و ناكارآمدی‌های مدیریتی و اجرایی او را نداشت، به‌طوری كه حتی یكی از دلایل اصلی تصمیم نمایندگان برای استیضاح وزیر كشور بركنار نكردن احمدزاده بود (كه با قول مساعد وزیر در این مورد و چند استان دیگر، طرح استیضاح منتفی شد)، وی به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی منصوب شد تا هم محترمانه از استان فارس جدا شود و هم فردی كه بیشترین سینه‌چاكی را در حمایت از جریان مشایی كرده بود، در شرایط قحط الرجال موجود در این جریان حذف نشود.
و حالا ....

حالا دیگر استان فارس از سیاسی كاری و اقتادن مدیرانش در ورطه جریان انحرافی خسته است. استان فارس، استانداری می خواهد كه نه به خاطر تقرب به مشایی یا بقایی بلكه با درنظر گرفتن تخصص، تعهد و دلسوزی اش استاندار شود.
استان فارس خسته است ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر