به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۴, شنبه

تصرف شهر حماه توسط ارتش و نیروهای امنیتی سوریه

جرس
یک روز پس از استقرار نیروهای نظامی سوریه در شهرهای مختلف آن کشور و گلوله باران شهر حُمص (سومین شهر بزرگ سوریه)، منابع خبری گزارش داده اند که تانکها و نیروهای حکومتی، روز پنج شنبه شهر حماه را تصرف کردند. گزارش خبرگزاری فرانسه خاطرنشان کرده است پس از دو........... 
یک روز پس از استقرار نیروهای نظامی سوریه در شهرهای مختلف آن کشور و گلوله باران شهر حُمص (سومین شهر بزرگ سوریه)، منابع خبری گزارش داده اند که تانکها و نیروهای حکومتی، روز پنج شنبه شهر حماه را تصرف کردند.

گزارش خبرگزاری فرانسه خاطرنشان کرده است پس از دو ماه که از آغاز اعتراضات در سوریه می گذرد، بشار اسد رئیس جمهوری این کشور، بر شدت سرکوبی تظاهرات افزوده است.

گفتنی است حدود ٢٩ سال پیش، در پی قیام مردم سُنی شهر حماه، حافظ اسد رئیس جمهوری وقت سوریه، این شهر را بشدت بمباران کرد، که بر پایه برآوردهای سازمان عفوبین الملل در جریان این بمباران، بین ده تا ٢۵ هزار نفر کشته شدند.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری، سرکوبی مردم سوریه را محکوم کرد و آن را "سرکوبی وحشیانه" خواند.

به تازگی نیز جی کارنی سخنگوی کاخ سفيد گفت که دولت سوريه، هم‌پيمان خود ايران را سرمشق سرکوب معترضان و تظاهرات صلح‌آميز قرار داده است.

بشار اسد در هفته‌های اخير،با فرستادن تانک و تيرانداز به شهرهای مختلف سوریه سرکوب مخالفان را تشديد کرده است.

حمله به مناطق مسکونی شیوه‌ای است که حافظ اسد، پدر بشار و حاکم سابق سوريه برای ريشه‌کن کردن معترضان در سال ۱۹۸۲ از آن استفاده کرد.

دولت سوریه توطئه خارجی را عامل ناآرامی‌های اخیر در این کشور اعلام کرده است؛ بشار اسد که از سال ۲۰۰۰ حکومت را در دست دارد با این حال بر لزوم اصلاحات در این کشور تأکید کرده است اما هشدار داده که دشمنان سوریه درصدد تضعیف این کشور هستند.

بشار اسد پس از ۴۸ سال حالت فوق‌العاده را لغو کرد و به کردها نیز شهروندی داد اما با این حال اعتراض‌ها در این کشور فروکش نکرد و هر هفته به آمار کشته شدگان اعتراض‌ها افزوده می‌شود.

به گزارش فعالان حقوق بشر سوريه از آغاز نا آرامى ها تا كنون ۸۰۰ نفر در اين كشور جان باخته اند و هزاران نفر از مخالفان دستگير شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر