به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ خرداد ۳, سه‌شنبه

اعلام برائت بستگان احمدی نژاد از مشایی

نازنین کامدار
در ادامه  پروژه جداکردن اسفندیار رحیم مشایی از احمدی نژاد، روز گذشته برادر و داماد احمدی نژاد به انتقاد از مشایی پرداختند و  در عین حال محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج از "پشتیبانی بسیج و سپاه از دولت" سخن گفت. نقدی دو روز قبل در یک سخنرانی از "جریان نفوذی دولت" انتقاد کرده بود. ورود اعضای خانواده احمدی نژاد به نزاع اصولگرایان در حالی رخ داده که خبرگزاری...........
نظرات وارده در یادداشت لزوما بیانگر دیدگاه 88 نمی باشد 

در ادامه  پروژه جداکردن اسفندیار رحیم مشایی از احمدی نژاد، روز گذشته برادر و داماد احمدی نژاد به انتقاد از مشایی پرداختند و  در عین حال محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج از "پشتیبانی بسیج و سپاه از دولت" سخن گفت. نقدی دو روز قبل در یک سخنرانی از "جریان نفوذی دولت" انتقاد کرده بود.
ورود اعضای خانواده احمدی نژاد به نزاع اصولگرایان در حالی رخ داده که خبرگزاری فارس تمامی صفحه سیاسی خود را به انتقاد چهره های ریز و درشت همسو با آیت الله خامنه ای از "جریان انحرافی" اختصاص داده است؛امری که  تحلیلگران را به این نتیجه رسانده که برخورد با یاران احمدی نژاد به زودی از صفحات مجازی فراتر خواهد رفت.
 در میان انبوه افرادی که دیروزدر گفت و گو با فارس به انتقاد از مشایی پرداختند سخنان داوود احمدی نژاد برادر رئیس کابینه و مهدی خورشیدی، داماد وی بیش از دیگران مورد توجه محافل سیاسی و خبری قرار گرفت.
بنا به نوشته فارس، داوود احمدی نژاد در انتقاد از "جریان انحرافی" از فساد مالی و تلاش آنها برای حذف نظام سخن گفته است.
او به فارس می گوید: "من اسم نمي‌برم، اما هم‌اكنون سردمدار فساد كلان در جامعه همين گروه انحرافي است و بهتر از اين نمي‌توان تعبيري داشت. آنها انواع فساد اعم از سياسي و اقتصادي را دارند. اسنادي هست اما برخي از آنها كاملاً سري هستند. در عين حال بخشي از اين اسناد ‌كه سرّي نبوده‌اند را در سخنراني‌هايم افشا كرده‌ام".
وی که فارس او را "فعال سیاسی" نامیده افزوده است: "سنگ بناي گروه انحرافي را بني‌صدر گذاشته است و چهره‌هاي مطرح شده اخير در گروه انحرافي در ادامه همان مسير حركت مي‌كنند. اینها البته تعدادشان بسيار اندك است، آينده آنها نيز همانند ساير گروه‌هاي انحرافي است و اينها هم تمام خواهند‌ شد. گروه انحرافي تلاش مي‌كند كه تنها خواسته خود يعني حذف نظام ولايي را در اين مملكت پياده كند. آنها مي‌خواهند به راحتي با هديه و ليلا و بقيه بنشينند و بروند و بيايند."
گفتنی است واپسین سئوال فارس از داوود احمدی نژاد، از جواب وی خبری تر بوده است. خبرنگار فارس از برادر احمدی نژاد پرسیده: "رئيس جمهور چه زماني از گروه انحرافي اعلام برائت مي‌كند؟" او هم گفته: "الله اعلم".
فرد دیگری از بستگان احمدی نژاد که درپروژه خبرگزاری فارس شرکت کرد، مهدی خورشیدی، داماد وی بود که  از تحت فشار بودن برای استعفا از سوی "جریان انحرافی" سخن گفت و در ادامه افزود: "سرپرست نهاد رياست جمهوري از يك سال گذشته تاكنون با استفاده از انواع و اقسام ترفندها تلاش كرده تا بنده را وادار به استعفا كند و بنده هم با آنكه مايل نبودم اصطكاكي پيش بيايد و كارها بر زمين بماند و اساسا اهل نق زدن نيستم، آرام به انجام وظايف خودم مشغول بودم."
او با ذکر نام مشایی  و جریان  وابسته به وی  گفته است: "ليدر جريان انحرافي بدون‌ گذراندن دوره شاگردي در محضر فقها و داشتن معلومات ديني و مطالعات عميق در اين حوزه به راحتي مانند يك كارشناس مسائل ديني نظريه‌پردازي مي‌كند و بزرگان اين عرصه را به هيچ مي انگارد. اين آقا كار خود را رها كرده و رداي تئوري پردازي بر تن كرده اما خود را «مصون از نقد» مي‌داند و به دليل هراس از رويارويي با نخبگان حوزه و دانشگاه، به بهانه‌هاي واهي از مناظره و مباحثه با آنها فرار مي‌كند و با فرافكني حاضر به پاسخگويي درباره عقايد انحرافي‌اش نيست."
او با تاکیر بر اينكه "جرياني منحرف در رأس قدرت و در حال بسط قدرت و غوطه‌ور در فساد اقتصادي و مرتبط با مسائل متافيزيكي باشد" این جریان را "يك تهديد جدي براي نظام" دانسته و گفته است: "متاسفانه جريان انحرافي تلاش مي‌كند با بهره‌مندي از منابع دولت انقلابي كه در اختيار آنها قرار دارد، دامنه قدرت و نفوذ خود را در جامعه گسترش داده و براي خود پايگاه اجتماعي درست كند كه نمونه بارز آن توزيع ثروت ملي بين افراد خاص مسئله‌دار و به ظاهر هنرپيشه‌هاست.  اين جريان با استيلا بر نظام اجرايي كشور و ورود به عرصه اقتصادي دنبال بسط و تداوم قدرت خود هست تا افكار انحرافي‌اش را در جامعه حاكم و نهادينه كند و طبعا استفاده آنها از جايگاه حقوقي‌شان براي تبيين و پيگيري ديدگاه‌ها، اهداف و برنامه‌هايشان به دولت ضربه مي‌زند".

خورشيدي افزوده است: "اين جريان براي كسب قدرت در آينده كه محدود به كرسي رياست جمهوري نيست، چون آنها نهاد را در اختيار گرفته‌اند و دنبال نفوذ در مجلس به عنوان مرجع تقنين در كشور هم هستند، براي پيشبرد اهدافشان برنامه‌هاي زيادي دارند و خيلي تلاش مي‌كنند با تحقق خواسته‌هايشان افكار انحرافي و خطرناك خود را حاكم كنند. البته  در مقابل اين جريان، دوستان متدين و دلسوز رئيس جمهور هم خيلي تلاش كردند تا اطراف احمدي‌نژاد را از حضور افراد مسئله‌دار و وابسته به جريان انحرافي خالي كنند اما به دليل نزديكي چهره‌هاي شاخص جريان انحرافي به رئيس جمهور، تحت تاثير القائات و اقدامات آنها خودشان حذف شدند".
همزمان نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن سخنانی باتکذیب وجود اختلاف  سپاه و بسیج با دولت گفت: سپاه جایگاه قانونی خود را دارد و همیشه حامی دولت ها در انجام وظیفه بوده است.
نقدی پیش از این البته از "جریان نفوذی در دولت" انتقاد کرده و گفته بود "جریان انحرافی" قصد دارد با دادن اطلاعات غلط، مردم و مسئولین را به انحراف بکشاند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر