به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

مخالفت ایران با عبور هواپیمای صدراعظم آلمان، سبب ساعتها معطلی وی در آسمان ترکیه شد

جرس
بنا به گزارش منابع داخلی و خارجی، بعد از آنکه جمهوری اسلامی به هواپیمای صدراعظم آلمان اجازه عبور از حریم هوایی ایران را نداد و آنگلا مرکل مجبور شد ساعتها در آسمان ترکیه معطل نگاه داشته شود، در نهایت با وساطت مقامات ترک، هواپیمای مذکور موفق شد با کسب اجازه...................

بنا به گزارش منابع داخلی و خارجی، بعد از آنکه جمهوری اسلامی به هواپیمای صدراعظم آلمان اجازه عبور از حریم هوایی ایران را نداد و آنگلا مرکل مجبور شد ساعتها در آسمان ترکیه معطل نگاه داشته شود، در نهایت با وساطت مقامات ترک، هواپیمای مذکور موفق شد با کسب اجازه مقامات ایرانی و با چندین ساعت تاخیر، به هند سفر کند و در دهلی‌نو فرود آید.

سایت خبری عصر ایران در این زمینه نوشته است "سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز سه شنبه گفت که به دلیل مخالفت ایران با عبور هواپیمای حامل مرکل از آسمان این کشور، وی با تاخیر به هند رسید. استیفن سبرت در متنی که در صفحه خود در سایت تویتر منتشر کرده نوشته است: "آغاز غیرعادی برای سفر به هند. ایران به طور موقت از صدور مجوز ورود هواپیمای مرکل به آسمان خود خودداری کرد. ما با تاخیر وارد دهلی نو شدیم."

خبرگزاری آلمان نیز در این زمینه گزارش داد "ایران به هواپیمای حامل آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اجازه عبور از حریم‌هوایی را نداد و وی که با هواپیمای دولتی به مقصد هند در راه بود، نتوانست بدون تاخیر به پرواز خود ادامه دهد."

این گزارش افزود "هواپیمای صدراعظم آلمان پس از دو ساعت دور زدن در حریم هوایی ترکیه سرانجام موفق به دریافت مجوز برای ادامه پرواز خود شد و این هواپیما سرانجام با دو ساعت تاخیر در دهلی نو، پایتخت هند، به زمین نشست. مرکل درباره این حادثه گفت: "تاکنون چنین امری را تجربه نکرده بودم، خلبانان هم چنین تجربه را نداشته‌اند."

بر اساس این گزارش، دلیل این اتفاق هنوز روشن نیست. کلاوس کرومرای، یکی از مسئولان وزارت امور خارجه آلمان، در خلال پرواز گفت، به دلیل مشکل با ایران فرود هواپیما در دهلی‌نو با تاخیر همراه خواهد بود. به گفته منابع دولتی آلمان، پیشتر اجازه پرواز گرفته شده بوده. منابع دولتی ایران صدور مجوز برای این پرواز را تکذیب می‌کنند.

اجازه در آخرین دقایق
اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان نیز تصریح کرد، «چنین امری هرگز تاکنون رخ نداده بود.» تنها پس از یک ساعت مذاکره میان وزارت امور خارجه آلمان با مقامات ایرانی با میانجیگری ترکیه، سرانجام مجوز پرواز صادر شده است.

به گفته سخنگوی دولت آلمان، صدور مجوز در آخرین دقایق عملی شده، زیرا در صورت تعلل بیشتر، هواپیمای ایرباس ۳۴۰ برای رسیدن به هند سوخت کافی نداشته و مجبور به فرود در ترکیه می‌شده است. زایبرت گفت، آلمان سرگرم بررسی این قضیه بوده و در صورت لزوم از کانال‌های دیپلماتیک اعتراض خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دومین هواپیمای دولتی آلمان که حامل وزیران این کشور بود، توانست بدون هیچ مشکلی به پرواز خود بر فراز خاک ایران ادامه دهد. هانس پتر فریدریش، وزیر کشور، توماس دمزیر، وزیر دفاع، پتر رامزاور، وزیر ترابری و آنته شوان، وزیر علوم عالی آلمان در این هواپیما بوده‌اند.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر