به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ آبان ۲۱, شنبه

اتحادیه عرب فعالیت هیات سوریه را تعلیق کرد

بی بی سی
اتحادیه عرب اعلام کرد تا زمانی که سوریه طرح اعراب را برای توقف سرکوب مرگبار مخالفان سیاسی اجرا نکند، هیئت سوری حق حضور در نشستهای اتحادیه عرب را نخواهد داشت. این تصمیم در نشست امروز وزیران خارجه دولتهای......................
اتحادیه عرب اعلام کرد تا زمانی که سوریه طرح اعراب را برای توقف سرکوب مرگبار مخالفان سیاسی اجرا نکند، هیئت سوری حق حضور در نشستهای اتحادیه عرب را نخواهد داشت.
این تصمیم در نشست امروز وزیران خارجه دولتهای عضو اتحادیه عرب در قاهره گرفته شد.
این جلسه پس از آن برگزار می شود که دولت آقای اسد در دوم نوامبر طرح پیشنهادی اتحادیه عرب برای پایان دادن به مناقشه خونین هشت ماهه سوریه را پذیرفت، اما همچنان به کشتار معترضان در شهرهای مختلف ادامه داد.
از روز گذشته نیز تظاهرکنندگان در راهپیمایی های خود خواهان تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب شدند.
هنگام ورود وزرای خارجه عرب به مقر این سازمان در قاهره نیز حدود یکصد معترض همین درخواست را تکرار کردند. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: "آزادی برای مردم سوریه" و "رهبران عرب آشغال اند".
این مخالفان همچنین علیه حکومت بشار اسد شعار می دادند.
بنا به برخی گزارشها، چندین کشور از جمله مصر مخالف تعلیق کامل عضویت سوریه در اتحادیه عرب هستند.
یکی از دستیاران نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب، اعلام کرد که مساله سوریه "پیچیده" است و تلاش می شود بین دیدگاه های مختلف این سازمان که ۲۲ عضو دارد، زمینه مشترکی به دست آید.
هر چند تصمیم امروز فعالیتهای سوریه در اتحادیه عرب را متوقف می کند، ولی خدشه ای به عضویت آن که می توانست ضربه نمادین نیرومندی به بشار اسد باشد، وارد نمی کند.
بنا به گزارشها، وزرای خارجه اتحادیه عرب در جلسه امروز تحریمهایی دیپلماتیک و اقتصادی نیز علیه سوریه وضع کرده اند. بعلاوه قرار شده است که اتحادیه عرب به رایزنی با مخالفان سیاسی بشار اسد ادامه دهد و برای پایان دادن به این مناقشه، با سازمان ملل متحد گفتگو کند.
وزیر خارجه قطر اعلام کرد که از اعضای اتحادیه عرب خواسته شد که سفرای خود را از دمشق فرا بخوانند.
به گفته او، ۱۸ کشور به تعلیق فعالیتهای هیات سوریه رای مثبت دادند، ولی لبنان، سوریه و یمن رای منفی دادند و عراق نیز رای ممتنع داد.
در حالی که تنها ۱۲ روز از ماه نوامبر می گذرد، به نظر می رسد که این ماه، خونین ترین ماه طی قیام هشت ماهه سوریها باشد. گزارش شده است که بیش از ۲۵۰ نفر تاکنون در ماه نوامبر کشته شده اند.
بنا به اعلام سازمان ملل، از ۱۵ مارس گذشته که اعتراض عمومی با بازداشت و شکنجه چند نوجوان شعارنویس ضد بشار اسد در درعا آغاز شد، دستکم ۳۵۰۰ نفر کشته شده اند.
شدت سرکوب در شهر حمص بیشتر است، زیرا نیروهای بشار اسد می ترسند این شهر به یک بنغازی در سوریه تبدیل شود.
در فوریه گذشته که مردم لیبی در بنغازی قیام کردند، این شهر شرقی را به پایگاهی برای تصرف کل کشور و پایان دادن به چهار دهه حکومت دیکتاتورشان تبدیل کردند.
سرکوب مرگبار مخالفان، محکومیت بین المللی را برای بشار اسد و حکومت به همراه داشته، ولی به نظر می رسد هنوز او زمام امور را کاملا در دست دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر