به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ آبان ۲۱, شنبه

دیده بان حقوق بشر، حکومت سوریه را به جنایت علیه بشریت متهم کرد

جرس
در واکنش به تداوم سرکوب و کشتار معترضین در سوریه، سازمان بین المللی «دیده بان حقوق بشر»، کشتار مخالفان توسط حکومت بشار اسد را مصداق "جنایت علیه بشریت" و "مستلزم پیگرد بین‌المللی" اعلام کرد و خواستار تعلیق عضویت این کشور در...................


 در واکنش به تداوم سرکوب و کشتار معترضین در سوریه، سازمان بین المللی «دیده بان حقوق بشر»، کشتار مخالفان توسط حکومت بشار اسد را مصداق "جنایت علیه بشریت" و "مستلزم پیگرد بین‌المللی" اعلام کرد و خواستار تعلیق عضویت این کشور در اتحادیه عرب و همزمان فشارهای جهانی بر این حکوم شد.

همزمان گزارش ها حاکی است، شهرهای مختلف سوریه، از جمله  (درعا)، حمص، ادلب، تدمر، درعا، حماه و بخش هایی از دمشق، امروز جمعه یازدهم ماه نوامبر نیز، همانند جمعه های گذشته شاهد تظاهرات گسترده بر ضد رژیم بشار اسد بود، که در جریان سرکوب معترضان، پنج نفر در شهرهای مختلف کشته و دهها تن زخمی و بازداشت شدند.

یک روز پیش تر (پنجشنبه) نیز، ۲۹ نفر در دو شهر حمص و حماه به قتل رسیدند، که یک کودک خردسال نیز در میان قربانیان بوده است.

منابع موثق اعلام کرده اند که زخمیان از ترس دستگیری جرات نمی‌کنند به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، سازمان دیده بان حقوق بشر، از سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر، با انتشار اسنادی در مورد برخورد ارتش سوریه با معترضان در شهر حمص، عملکرد دولت سوریه را مصداق "جنایت علیه بشریـت" و قابل پیگرد بین المللی دانسته و خواستار تشدید فشار بین المللی علیه حکومت این کشور شده است.

این سازمان بین‌المللی با اشاره به کشتار دست‌کم ۷۰۰ نفر در شهر حمص توسط نیروهای دولتی سوریه، بازداشت صدها تن دیگر و شکنجه آنها رفتار حکومت سوریه را را جنایت علیه بشریت دانست. حکومت بشار اسد باو‌جود توافق با اتحادیه عرب مبنی بر توقف عملیات نظامی علیه مخالفان، شهر حمص یکی از پایگاه‌های مخالفان خود را زیر آتش گلوله‌های تانک گرفته است و به کشتار معترضان ادامه می‌د‌هد.

دیده‌بان حقوق بشر از اتحادیه عرب خواست عضویت سوریه را در این اتحادیه لغو و از شورای امنیت سازمان ملل برای اقدام علیه حکومت این کشور حمایت کند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز، طی هفته ای که گذشت، شمار کشته شدگان اعتراضات سیاسی در سوریه طی حدود هفت ماه گذشته را بیش ار سه هزار و پانصد تن گزارش کرده است.

هفته گذشته، دولت سوریه پیشنهاد اتحادیه عرب را برای خارج کردن واحدهای نظامی از مناطق مسکونی شهرهای این کشور و خودداری از سرکوب اعتراضات را مسالمت آمیز پذیرفت، اما کوتاه مدتی پس از آن، به عملیات نظامی علیه معترضان شدت بخشید، که طی روزهای اخیر دهها کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت.

بر پایه توافق اتحادیه عرب و دمشق، قرار بود ظرف دو هفته نیروهای ارتشی شهرها را تخلیه کنند، زندانیان سیاسی آزاد شوند و راه ورود ناظران “اتحادیه عرب” و سازمان‌های بین‌المللی به سوریه باز شود. اما هیچ‌یک از این تعهدات تا کنون عملی نشده است.

یک روز پس از موافقت دمشق با این طرح ۲۰ تن از مخالفان به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شدند و این رژیم از عقب نشینی نیروهای خود از شهرها و مناطق مسکونی خودداری کرد.

سازمان عفو‌ بین‌الملل نیز گزارش می‌دهد که ظرف یک هفته پس از توافق “اتحادیه‌ عرب” با دولت سوریه، دست‌کم صد نفر در حمله ارتش به غیرنظامیان کشته شده‌اند.

پنجشنبه خونین
براساس گزارش های رسیده از سوریه، در روز پنجشنبه، دست کم چهل نفر، از جمله یک دختر هشت ساله و پنج عضو ارتش، در نقاط مختلف این کشور کشته شدند.

خبرگزاری آلمان نوشته است زخمیان از ترس دستگیری جرات نمی‌کنند به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش روز پنجشنبه نیروهای نظامی و امنیتی در حومه دمشق به تفتیش خانه‌ها پرداخته و بیش از ۵۰ نفر را دستگیر کرده‌اند.

جمعۀ خونینی مجدد/ جمعۀ تعلیق عضویت
به گزارش خبرگزاری فرانسه، شهرهای مختلف سوریه این جمعه نیز مانند جمعه های گذشته شاهد تظاهرات گسترده بر ضد رژیم بشار اسد بود، که از سوی معترضان جمعۀ "تعلیق عضویت" (از اتحادیه عرب) نامیده شده بود.

بر اساس گزارش ها، در تیراندازی ماموران دولتی پنج نفر در شهرهای مختلف سوریه کشته شدند.

مخالفان رژیم سوریه اعلام کردند تظاهرات خود را با شعار "جمعه تعلیق عضویت" سوریه در اتحادیه عرب برگزار کردند.

به گزارش العربیه، مخالفان تظاهر کنندگان امروز خواستار طرد نماینده رژیم بشار اسد از اتحادیه عرب خواهند شد.

مخالفان می گویند از زمان پذیرش طرح اتحادیه عرب از سوی بشار اسد تاکنون ۲۶۶ نفر از معترضان به دست نیروهای نظامی سوریه کشته شدند.

از سوی دیگر ولید معلم وزیر خارجه سوریه در نامه ای خطاب به دبیر کل اتحادیه عرب نوشته است که دولت این کشور اکثر بندهای طرح پیشنهادی اتحادیه عرب را طی یک هفته به اجرا خواهد گذاشت .

در همین حال نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب دیروز پنجشنبه در مقر این اتحادیه در قاهره با مخالفان رژیم سوریه ملاقات کرد.

اعتراضاتی که همچنان ادامه دارد
تظاهرات اعتراضی در سوریه حدود هشت ماه پیش با درخواست از بشار اسد برای انجام اصلاحات سیاسی و مبارزه با فساد در تشکیلات حکومتی به رهبری حزب بعث آغاز شد اما برخورد خشونت آمیز نیروهای دولتی را در پی آورد.

بنا به نظر کارشناسان منطقه ای، دولت بشار اسد انتظار داشت توسل به خشونت به سرعت به اعتراضات مردم خاتمه دهد همانطور که در زمان حکومت حافظ اسد در دهه هشتاد میلادی، اعتراضات علیه حکومت توسط ارتش فرونشانده شد، اما با اینهمه، در طول ماه های اخیر، تظاهرات اعتراضی گسترش یافته و مطالبات مخالفان به کناره گیری بشار اسد و سرنگونی حکومت حزب بعث در این کشور تیدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری ها، افزایش شمار نظامیانی که در مخالفت با اقدامات حکومت علیه معترضان، ترک خدمت می کنند و به مخالفان می پیوندند، باعث نگرانی در مورد تشدید خشونت دو طرف و بروز جنگ داخلی در سوریه شده است.

رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از خطر وقوع جنگ داخلی در سوریه خبر داده و نسبت به آن اعلام نگرانی کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر