به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ آبان ۱۸, چهارشنبه

ژنرال غیر استاندارد؛ افشاگری نا خواسته

مجتبی واحدی
« آیا ظواهر حضرتعالی ، مطابق استانداردهای ضروری برای  احراز یکی از عالی ترین جایگاههای نظامی کشور ازجمله چابکی و تحرک می باشد؟» جملات بالا بخشی از نامه مورخ هشتم بهمن ماه ۸۷ مهدی کروبی به سید  حسن فیروز آبادی است . ژنرال بسیجی که باید او را بالاترین مقام نظامی در جمهوری اسلامی دانست ، روز هفتم بهمن ماه همان سال  در یک سخنرانی ، ضمن تأکید علنی بر لزوم تداوم ریاست جمهوری احمدی نژاد ، به همگان هشدار داده بودکه «حالا بعضی‌ها معتقدند این‌....................
*نظرات وارده در یادداشت لزوما بیانگر دیدگاه 88 نمی باشد


 « آیا ظواهر حضرتعالی ، مطابق استانداردهای ضروری برای  احراز یکی از عالی ترین جایگاههای نظامی کشور ازجمله چابکی و تحرک می باشد؟»
جملات بالا بخشی از نامه مورخ هشتم بهمن ماه ۸۷ مهدی کروبی به سید  حسن فیروز آبادی است . ژنرال بسیجی که باید او را بالاترین مقام نظامی در جمهوری اسلامی دانست ، روز هفتم بهمن ماه همان سال  در یک سخنرانی ، ضمن تأکید علنی بر لزوم تداوم ریاست جمهوری احمدی نژاد ، به همگان هشدار داده بودکه «حالا بعضی‌ها معتقدند این‌ فاصله‌ای‌ که‌ گروه‌هایی‌ از سیاستمداران‌ بین‌ دولت‌ و مردم‌ انداختند موفق‌ بوده‌ و توانسته‌اند نظر مردم‌ را جلب‌ کنند؛ بنابراین‌ در این‌ انتخابات‌ ریاست‌ جمهوری‌، می‌توانند یک‌ کاندیدای‌ ریاست‌ جمهوری‌ جدید معرفی‌ کنند و مساله‌ احمدی‌نژاد را تمام‌ کنند ولی‌ این‌ اتفاق‌ نمی‌افتد، اشتباه‌ می‌کنند» .
این اظهارات ،اراده  نظامیان مسلط بر ایران  برای تداوم دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد را آشکار می ساخت . فیروز ابادی برای آنکه ارادت  به کاندیدای رهبری راثابت کند  به خیال خام خویش برای کناره گیری  موسوی و کروبی که هر دو در  حوالی هفتاد سالگی بودند نیز دلیل  ظاهراً منطقی ارائه نماید:« دولت احمدی نژاد   نشان داد ریاست جمهوری ، ظرفیت کاری بسیار بالایی دارد و توانمندی   و تحرک زیاد می طلبد و مناسب افراد بازنشسته و خیلی مسن ـ سالخورده ـ نیست. »
 این اظهارات فیروزآبادی ، پاسخ صریح کروبی را به دنبال داشت  که درآن ، مشخصات فیزیکی ژنرال بسیجی  هم مورد توجه قرار گرفته بود تا او بداند کسی که  بدون داشتن کوچک ترین شباهت ظاهری به   ژنرالهای استاندارد، ردای  عالی ترین مقام نظامی کشور  را به تن کرده، حق ندارد در خصوص مشخصات کاندیداهای  ریاست جمهوری ، اظهار نظر نماید . در بخشی از جواب کروبی آمده بود : « ایا به نظر شما ، تنها استانداردهای  لازم الاجرا   در احراز بعضی مسئولیت ها ، محدوده سنی می باشد که رعایت آنها ، تنها  راه پیروزی کاندیدای مورد نظر جنابعالی است ؟ ایا ظواهر حضرتعالی ، مطابق استانداردهای ضروری برای احراز یکی از عالی ترین  جایگاههای  نظامی کشور از جمله چابکی و تحرک می باشد؟»
دو روز قبل که گفتگوی خبر گزاری ایسنا  با فیروز آبادی را خواندم بلا فاصله به یاد نامه هشتم بهمن ماه هشتاد وهفت  مهدی کروبی  افتادم . اظهارات  رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  جمهوری اسلامی نشان داد  این ژنرال  ایرانی ، به همان میزان  از استانداردهای فیزیکی برای  تصدی یک جایگاه رفیع نظامی دور  است  که از  حداقل های درک سیاسی برای تصدی مقامات عالیه  در یک حکومت کودتایی و نظامی  ، فاصله دارد . فیروز آبادی در جدید ترین اظهار فضل خود با اشاره به فرارسیدن انتخابات مجلس نهم ، گفته است :« حضور جناح های  دیگر در مجلس به تعدادی که نتوانند اکثریت مجلس را مختل کنند یا دولت را از کار بیندازند برای مجلس مفید است .» [خبر گزاری ایسنا شانزدهم ابان ماه نود .]
اظهارات ناشیانه فیروز آبادی ،  نقشه حاکمیت  برای برگزاری یک « انتخابات مهندسی شده »‌ را افشا کرد تا باردیگر هوشمندی  کروبی و موسوی بر طرفداران وحتی منتقدان ایشان آشکار شود . این دو چهره سرشناس جنبش سبز  تا قبل از زندانی شدن کامل ، بارها بر این موضوع تأکید کردند که « آنچه توسط جنتی و سایر متولیان انتخابات در ایران اصورت می گیرد یک نمایش مهندسی شده است که از اتاق های  فکر شورای نگهبان و وزارت کشور ، هدایت می شود . »
اظهارات فیرز آبادی همچنین نشان داد سران نظام ضمن تصمیم گیری قطعی در مورد ترکیب اکثریت مجلس اینده ،  مایلند سهم کنترل شده ای از آن  مجلس در اختیار دو گروه قرارگیرد . گروه نخست یاران احمدی نژادهستند که نام جدید آنها « گروه انحرافی » است ودسته دوم کسانی خواهند بود که ظاهراً با سرقت نام « اصلاح طلب »‌    وبه عنوان « فتنه گران مجلس آینده »  قرار است  گرم کننده تنور انتخابات  باشند . فیروز آبادی در این مورد گفته است : «
ورود  محدود  افرادی به مجلس که افکار آنها  به نوعی با جریان انحرافی  یا جریان فتنه پیوسته است مشکل قابل توجهی برای کشور نیست .»
فیروز آبادی که  نه مشخصات ظاهری او با ژنرال  های استاندارد  در دنیا تطابق دارد و نه هوش سیاسی او با   سایر ژنرال های کودتاگر در جهان قابل مقایسه می باشد با اظهارات اخیر خود ، نقشه نه چندان خردمندانه حاکمیت برای گرم کردن تنور انتخابات را افشا نموده است . به موجب این نقشه ، از درون  نظام  به بحث های مربوط به جریان انحرافی دامن زده میشود  تا نوعی رقابت درون جناحی اصولگرایان ، جای خالی رقابت میان اصلاح طلبان و اصولگرایان را پُر کند. بر اساس همین سناریو ، چنانچه لازم باشد عده ای  « اصلاح طلب نما» هم با مفتخر شدن به لقب « فتنه گر »   اجازه شرکت در انتخابات را می یابند که احتمالا ً در مورد آنها ، بازی رد صلاحیت اولیه و تأیید صلاحیت  در مراحل بعدی ،  بسیار پر سر وصدا خواهد بود . سران حاکمیت گمان می کنند از این طریق می توانند ادعای وجود رقابت جدی در انتخابات را مطرح نمایند . اما در عین حال ما حصل این رقابت باید مجلسی باشد که دیدگاه سیاسی  حاکم بر آن ، از قبل تعیین شده و تعداد « راه یافتگان منحرف و فتنه گر » به آن مجلس هم به همان اندازه ای خواهد بود که ژنرال غیر استاندارد  جمهوری اسلامی ، تعیین کرده  و قدرت اخلال در برنامه های حکومت ولایی را نخواهد داشت.
 اظهارات فیروز ابادی همچنین ، پاسخ مستقیم به  کسانی است که در ماههای اخیر ، شرایط برگزاری انتخابات آزادانه وعادلانه را تبیین کرده اند  و از میان شرایط مورد نظر خویش ، بیش از هرچیز بر لزوم « عدم دخالت نظامیان در سیاست » پافشاری نموده اند . فیروز آبادی که قطعاً برای این اظهار نظرنظر مقامات عالیه را نیز کسب کرده است با سخنان اخیر خود نشان داد در دوران جدید از جمهوری اسلامی ، نه تنها کسی نمی تواند « عدم مداخله نظامیان کودتاچی درامور سیاسی » را مطالبه نماید بلکه این نظامیان هستند که  کمیت و کیفیت نامزدهای شایسته ورود به «مجلس ولایی»  و سهم هر یک از جناح ها از کرسی های دویست ونود گانه مجلس نهم را تعیین می نمایند .
 البته در همین روزها ، سایر شروط تعیین شده  برای انتخابات عادلانه نیز  بی پاسخ نمانده است .  بی خبری از موسوی ، مخالفت با کاهش فشارها بر کروبی ، افزایش محکومیت بهاره هدایت و مجید توکلی ، بازجویی مجدد از عبداله مؤمنی و حمزه کرمی و قطعیت حکم زندان سعید لیلاز  ، پاسخ هایی است که حاکمیت به  تعیین کنندگان « پیش شرط های انتخابات آزاد » داده است. ایا پس از این اظهارات و اقدامات گستاخانه حاکمیت ، بازهم کسانی از جبهه اصلاحات ، در مورد شرکت در انتخابات ، سخن خواهند گفت؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر