به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

«جنایت علیه بشریت» در سوریه؛ ۵ هزار قربانی، ۲۵ هزار بازداشت و شکنجه های تکان دهنده


 نای سبز آزادی
دکتر "رضوان زیاده" مدیر مرکز مطالعات حقوق بشر دمشق و عضو شورای ملی سوریه است. وی که از جمله سرشناسان انقلاب ۲۰۱۱ سوریه علیه بشار اسد به‌شمار می‌آید، در سخنرانی دیروز خود در انستیتوی قاهره آمارهای تازه‌ای از میزان قربانیان انقلاب سوریه و جزییات تکان‌دهنده‌ای از سرکوب شدید و رفتار حکومت بشار اسد در قبال خواسته‌های دموکراتیک و مسالمت‌آمیز مردم سوریه را بیان کرد که بهت شرکت‌کنندگان در این کنفرانس را برانگیخت. صفحه‌ی کمپین پشتیبانی مردم ایران از مردم سوریه (اسد باید برود) در فیس بوک، بخش‌های مهم این.........................


دکتر "رضوان زیاده" مدیر مرکز مطالعات حقوق بشر دمشق و عضو شورای ملی سوریه است. وی که از جمله سرشناسان انقلاب ۲۰۱۱ سوریه علیه بشار اسد به‌شمار می‌آید، در سخنرانی دیروز خود در انستیتوی قاهره آمارهای تازه‌ای از میزان قربانیان انقلاب سوریه و جزییات تکان‌دهنده‌ای از سرکوب شدید و رفتار حکومت بشار اسد در قبال خواسته‌های دموکراتیک و مسالمت‌آمیز مردم سوریه را بیان کرد که بهت شرکت‌کنندگان در این کنفرانس را برانگیخت. صفحه‌ی کمپین پشتیبانی مردم ایران از مردم سوریه (اسد باید برود) در فیس بوک، بخش‌های مهم این سخنرانی با نام «حقوق بشر در سوریه» را منتشر کرده است.
به گزارش صفحه کمپین "اسد باید برود"، رضوان زیاده معتقد است، حکومت ایران و حزب‌الله لبنان در سرکوب خونین مردم سوریه مشارکت دارند. او می گوید، جمهوری اسلامی و حزب‌الله نیروهای خود را به کمک ارتش اسد فرستاده‌اند و نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی، در کنترل ارتباطات انقلابیون سوریه نقش اساسی دارند. به اعتقاد مدیر مرکز مطالعات حقوق بشر دمشق، درخواست ایران از اسد برای «اصلاحات» بدون اعتبار، ظاهری و برای فرو نشاندن خشم مردم است و آن‌ها از رفتار وحشیانه حکومت اسد پشتیبانی مالی، اطلاعاتی و نظامی می‌کنند.
این عضو شورای ملی سوریه افزود: تا به امروز، «۵۰۰۰ نفر» از انقلابیون سوریه قربانی سرکوب خشونت‌بار حکومت اسد شده‌اند و این حکومت ۲۵ هزار نفر را نیز بازداشت کرده است. شکنجه وحشیانه بازداشت‌شدگان، قطع آلت تناسلی مردان، مرگ بازداشت‌شدگان زیر این شکنجه‌ها و قتل کودکان از جمله وحشیانه‌ترین رفتارهایی است که از حکومت بشار اسد سر می‌زند.
به گفته این فعال حقوق بشر، این حکومت از بمب‌گذاری در روستاها و شهرها و حمله به معترضان با قایق، هواپیما، کشتی‌های جنگی و تانک رویگردان نبوده و جنگ‌افزارهایی که در ۴۰ سال گذشته باید در برابر اشغال بلندی‌های جولان استفاده می‌شد، اکنون برای سرکوب مردم به کار گرفته می‌شود.
شکنجه، قتل، تخریب خانه‌ها و مسجدها، محاصره نظامی روستاها و شهرهاو قطع آب، برق و تلفن آن‌ها که منجر به مرگ نوزادان و به دنیا آمدن نوزادان نارس در بیمارستان‌ها شده، نمونه‌های روشن ارتکاب «جنایت علیه بشریت» از سوی حکومت بشار اسد است که در سخنرانی آقای زیاده مورد اشاره قرار گرفته است. او می گوید، این حکومت جنایت‌کار از رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه، دارو و مواد غذایی لازم به شهرهای محاصره‌شده جلوگیری می‌کند، زخمی‌ها و اسیران را می‌کشد و هنرمندان، نقاشان و نویسندگان مخاف را ربوده و به قتل می‌رساند.
وی افزود: "اکنون مساله‌ ما این است که با توجه به سکوت سازمان ملل متحد، چگونه این جنایت‌ها و ارتکاب «جنایت علیه بشریت» را تبدیل به مساله‌ای جهانی کرده و دیوان جنایی بین‌المللی(لاهه) را وادار به برپایی یک دادگاه برای جنایت‌های بشار اسد نماییم. متاسفانه با وجود چنین جنایت‌های بی‌سابقه‌ای و واکنش اتحادیه عرب به آن، در عمل تصمیم‌گیری‌های این اتحادیه نتوانسته از مردم سوریه در برابر بازداشت، شکنجه و قتل به دست نیروی‌های نظامی جلوگیری کند و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز با سکوت خود چراغ سبزی را برای رژیم سوریه روشن کرده تا به ارتکال جنایت علیه ملت سوریه ادامه دهد."
وی تاکید کرد، شورای امنیت سازمان ملل باید به جای این سکوت، اقدام عملی و فوری برای دفاع و نجات مردم سوریه انجام دهد. ما خواستار مداخله جهان به هر روشی، برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در سوریه هستیم.
این عضو شورای ملی سوریه در پایان گفت، ملت سوریه اینک با خطر «نسل‌کشی» رو‌به‌روست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر