به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ آبان ۲۶, پنجشنبه

حمله جداشدگان ارتش سوریه به یک واحد حفاظت اطلاعات ارتش

بی بی سی
مخالفان حکومت سوریه می گویند عده ای از نیروهای جدا شده از ارتش این کشور، به واحد حفاظت و اطلاعات یگان پدافند هوایی ارتش در شهر حرستا در نزدیکی دمشق حمله کرده اند.بر اساس گزارش ها، بر اثر این حمله بخش هایی از...................
مخالفان حکومت سوریه می گویند عده ای از نیروهای جدا شده از ارتش این کشور، به واحد حفاظت و اطلاعات یگان پدافند هوایی ارتش در شهر حرستا در نزدیکی دمشق حمله کرده اند.
بر اساس گزارش ها، بر اثر این حمله بخش هایی از ساختمان واحد اطلاعات نیروی هوایی ارتش سوریه در شهر حرستا تخریب شده است، اما هنوز گزارشی در مورد تلفات این حمله مخابره نشده است.
این حمله، بزرگترین حمله از سوی "ارتش آزاد سوریه" بوده است که از زمان آغاز اعتراضات به حکومت بشار اسد انجام گرفته است.
این حمله در حالی صورت می گیرد که اتحادیه عرب خود را برای موضعگیری تازه در برابر سرکوب مخالفان از سوی حکومت اسد آماده می کند.
حکومت سوریه از حضور خبرنگاران خارجی در این کشور و دسترسی آنها به منابع اطلاعاتی به شدت جلوگیری می کند، و تایید گزارش هایی که در مورد خشونت ها در این کشور منتشر می شود، بسیار دشوار است.
سازمان ملل متحد اعلام کرده است که از زمان آغاز اعتراضات به حکومت بشار اسد در سوریه از ماه مارس گذشته، بیش از ۳ هزار و پانصد نفر کشته شده‌اند.
مقام‌های سوری باندهای تبهکار و شبه نظامیان را عامل خشونت های اخیر در این کشور معرفی کرده اند.
جداشدگان از ارتش سوریه که خود را ارتش آزاد سوریه می نامند، طی هفته های اخیر چندین حمله دیگر نیز انجام داده اند. اما به نظر می رسد حمله به واحد حفاظت و اطلاعات یگان پدافند هوایی ارتش در شهر حرستا تاکنون بزرگترین حمله آنها بوده باشد.
اهمیت چنین حمله ای در این است که از نظر مخالفان حکومت سوریه، واحد حفاظت و اطلاعات یگان پدافند هوایی ارتش یکی از مخوف ترین نهادهای حکومتی در این کشور است که در جریان سرکوب مخالفان حکومت بشار اسد بسیار فعال بوده است.
همچنین این واحد حفاظت و اطلاعات نیروی هوایی ارتش بسیار نزدیک به دمشق، پایتخت سوریه واقع شده است، که در جریان نا آرامی های ماههای اخیر این کشور، نسبتا آرام تر از دیگر شهرها بوده است.

صدای چندین انفجار شنیده شده است

شورای ملی سوریه (ائتلافی از گروههای مخالف حکومت سوریه که مقر آن در ترکیه است) انجام چنین حمله ای را از سوی ارتش آزاد سوریه تایید کرده است.
به گفته مخالفان، نیروهای جدا شده از ارتش، ساختمان واحد حفاظت و اطلاعات یگان پدافند هوایی ارتش را از سه جهت هدف حمله قرار داده اند.
همچنین گزارش شده که هلی کوپترهایی (احتمالا توسط خلبان های ارتش سوریه) مشغول گشت زنی در این منطقه بوده اند.
یکی از شهروندان حرستا به خبرگزاری رویترز گفته است: "من صدای چندین انفجار و تبادل آتش مسلسل ها را شنیدم".
به گزارش خبرگزاری فرانسه، گردان خالد بن ولید، یکی از زیر مجموعه های ارتش آزاد سوریه در بیانیه ای از انجام این حمله استقبال کرده است.
در بخشی از این بیانیه آمده است: "ما به برادرانمان ادای احترام می کنیم، به قهرمانان شورشی. خداوند به خاطر عملیات تان در ساختمان واحد اطلاعات ارتش در حرستا به شما اجر دهد".
ارتش آزاد سوریه چند ماه پیش توسط نیروهایی که از ارتش سوریه جدا شده اند شکل گرفت، و یک ماه پیش ادعا کرد که حدود ۱۵ هزار عضو دارد.
این گروه اعلام کرده است که هدفش سرنگونی حکومت بشار اسد است و در این راه در کنار مردم سوریه فعالیت خواهد کرد تا "در برابر ماشین سرکوب ارتش که از رژیم سوریه حمایت می کند ایستادگی کند".
شورای ملی سوریه نیز اعلام کرده است که ریاض اسد، فرمانده ارتش آزاد سوریه که در چند ماه گذشته در ترکیه بوده است، از چند روز پیش به سوریه بازگشته و اکنون رهبری عملیات را شخصا از داخل کشور برعهده گرفته است.

فشارهای بین المللی

ارتش شورشیان سوریه می گوید هر روز در این کشور نیروهای بیشتری از ارتش جدا می شوند، اما در عین حال می پذیرد که ارتش آزاد سوریه در حال حاضر توان کافی را برای غلبه بر ارتش سوریه ندارد.
رجب طیب اردوغان نیز روز گذشته به بشار اسد هشدار داده بود کاری نکند که تاریخ از او به عنوان رهبری خونخوار یاد کند
فعالان سوری می گویند ارتش آزاد سوریه روز سه شنبه نیز در حمله ای در شهر درعا، ۳۴ سرباز ارتش سوریه را کشته اند.
جاناتان هد، خبرنگار بی بی سی که از ترکیه اخبار سوریه را دنبال می کند، می گوید بازگشت فرمانده ارتش آزاد سوریه به این کشور، همزمان با افزایش حملات علیه مواضع حکومت، حکایت از آن دارد که ارتش آزاد سوریه در مورد انجام این حملات کاملا مصمم است.
خبرنگار بی بی بی سی همچنین افزوده که شورای ملی سوریه مایل است که جنبش ضد حکومتی معترضان حتی المقدور صلح آمیز باقی بماند، اما در عین حال احتمال اینکه نیروهای جدا شده از ارتش برای دفاع از شهروندان دست به اسلحه ببرند را نیز رد نکرده اند.
به نظر می رسد که ماه جاری میلادی، با ۳۰۰ کشته خونبارترین ماه از زمان آغاز اعتراضات ۸ ماه اخیر باشد.
آقای اسد از سوی جامعه بین الملل تحت فشارهای فزاینده ای قرار گرفته است تا دست از سرکوب خونین معترضان بردارد.
در یکی از تازه ترین واکنش های بین المللی به تحولات سوریه، فرانسه امروز اعلام کرد که سفیر خود را از سوریه فرا خوانده، و به دلیل خشونت های موجود در این کشور تمامی خدمات کنسولی و فعالیت های فرهنگی خود را در این کشور به حالت تعلیق در می آورد.
فرانسه طی هفته های اخیر از سیاست های حکومت بشار اسد انتقاد کرده است و از او خواسته که از قدرت کناره گیری کند.
"در یکی از تازه ترین واکنش های بین المللی به تحولات سوریه، فرانسه امروز اعلام کرد که سفیر خود را از سوریه فرا خوانده، و به دلیل خشونت های موجود در این کشور تمامی خدمات کنسولی و فعالیت های فرهنگی خود را در این کشور به حالت تعلیق در می آورد."
آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه نیز حکومت سوریه را رژیمی "لجوج" توصیف کرده است.
آقای اسد چندی پیش با اتحادیه عرب بر سر طرح صلحی به توافق رسیده بود که بر اساس آن در ازای کناره گیری از قدرت، مورد عفو قرار می گرفت.
اتحادیه عرب چند روز پیش در واکنش به ادامه سرکوب معترضان توسط حکومت اسد، عضویت این کشور در اتحادیه عرب را به حالت تعلیق در آورد.
قرار است امروز ۲۲ عضو اتحادیه عرب در نشستی در مراکش، تصمیم خود در مورد تعلیق عضویت سوریه را رسما اعلام کنند.
وزرای خارجه اتحادیه عرب در این نشست در مورد راههای افزایش فشار بر رژیم بشار اسد نیز گفتگو خواهند کرد.
مقام های سوریه نیز این اقدام اتحادیه عرب را "خجالت آور و از روی بدخواهی" توصیف کرده اند و می گویند کشورهای عربی برای تضعیف حکومت سوریه با غرب تبانی کرده اند.
پادشاه اردن، ملک عبدالله دوم روز دوشنبه صراحتا از بشار اسد خواست که از قدرت کناره گیری کند.
او در گفتگو با بی بی سی گفت که اعمال خشونت علیه مردم، هرگز نتیجه مثبتی نخواهد داشت.
رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه نیز دیروز خطاب به بشار اسد، رییس جمهوری سوریه گفت که ساختن آینده بر "خون ستم دیدگان" ممکن نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر