به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

بازداشت علی‌اکبر جوانفکر در حین اجرا منتفی شد

ندای سبز آزادی
منابع خبری در ایران خبر دادند که مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد در حین برگزاری نشست مطبوعاتی خود در روزنامه ایران به همراه چند تن از کارکنان این موسسه بازداشت شد اما دقایقی بعد معلوم شد که با دخالت "مقامات بالادست" بازداشت و انتقال او منتفی شده است. منابع خبری می گویند در حین اقدام به دستگیری ماموران وزارت اطلاعات...............
منابع خبری در ایران خبر دادند که مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد در حین برگزاری نشست مطبوعاتی خود در روزنامه ایران به همراه چند تن از کارکنان این موسسه بازداشت شد اما دقایقی بعد معلوم شد که با دخالت "مقامات بالادست" بازداشت و انتقال او منتفی شده است.
منابع خبری می گویند در حین اقدام به دستگیری ماموران وزارت اطلاعات آقای جوانفکر را ضرب و شتم کرده اند.
همچنین درهای روزنامه ایران پلمپ شده بود و ماموران وزارت اطلاعات اجازه خروج و یا ورود به هیچ کس را نمی‌داند. با این حال با تماس‌های برقرار شده و مقاومت کارکنان حاضر، موضوع منتفی و کنفرانس مطبوعاتی از سر گرفته شد.
همچنین خبرها حاکی از آن بود که احمدی نژاد تلفنی تهدید کرده که در صورت بازداشت جوانفکر، خودش به ایرنا خواهد رفت. گفته می‌شد  رئیس دولت نهم نشست شهدای غدیر را هم نیمه تمام گذاشته است.
همچنین خبر رسیده که ماموران امنیتی در هنگام ورود به دفتر ایرنا، گاز اشک آور زده اند و خبرنگاران تحریریه در اتاقشان آتش روشن کرده اند و شعار الله اکبر می دهند. از داخل روزنامه خبر می رسد که علی آهو، علی سلطانی سعید شاکری، حامد حجت، علی بهرامی، مصطفی زرقانی، اسامی 6 نفری هستند که در جریان این ماجرا در روزنامه ایران دستگیر شده اند.
خبرهای تائید نشده همچنین از شلیک گلوله و مجروح شدن یکی از کارکنان روزنامه ایران حکایت دارد.
به گفته منبع نزدیک به ندای سبز آزادی تمامی کیس ها و مدارک موجود در روزنامه را ماموران امنیتی با خود برده اند.

سخنان جوانفکر
مشاور مطبوعاتی رئیس‌ دولت دهم در نشست خبری امروز با تاکید بر این‌که جریان انحرافی وجود خارجی ندارد، گفته است: مطالبه ما از دستگاه قضایی، تبعیت از قانون، رعایت حقوق شهروندی و حقوق مردم است؛ چراکه در نظام جمهوری اسلامی ظرفیت‌های بسیاری برای بیان نظرات به صورت آزادانه وجود دارد.
علی‌اکبر جوانفکر در نشست خبری که در محل روزنامه ایران برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه تهران امروز مبنی بر این‌که آیا اتخاذ مواضع شما و جریان انحرافی برخلاف تاکیدات رهبری و مصالح ملی نیست، افزوده است: با گذشت ۳۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اهداف اصلی انقلاب یعنی آزادی افکار و بیان عقاید باید محقق شود، قرار است فضای کشور باز و آزاد باشد و همه محترمانه نظرات خود را مطرح کنند.
جوانفکر با تاکید بر این‌که هیچگاه ادبیاتش توهین‌آمیز نبوده است، گفته است: مطمئن باشید اگر مطلبی در مورد بنده در جایی منتشر شد که حاکی از عبارات توهین‌آمیز بود، این موضوع اشتباه است، چون باید بعد از ۳۲ سال از پیروزی انقلاب شاهد تضارب آراء و بیان افکار و نظرات و دیدگاه‌ها بدون توهین به یکدیگر باشیم. باید تلاش کنیم همدیگر را تحمل کنیم و این امر مستلزم باز بودن فضا در جامعه برای بیان نظرات است.
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا با این اعتقاد که همواره دیدگاه‌های خود را با صراحت و شجاعت و با حفظ ملاحظات مربوط به منافع نظام مطرح کرده است، تصریح کرده است: باید همه بتوانند دیدگاه‌ها و نظرات خود را در جامعه مطرح کنند و هیچگاه نباید احساس خفقان در کشور ایجاد شود.
به گفته وی، او و اطرافیانش همواره در موضع دفاع در برابر اتهامات وارده بوده‌اند و هیچگاه اتهامی به افراد و یا جریانی نزده‌اند.
یک سال حبس
روز گذشته علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد به یک سال حبس و سه سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی محکوم شده بود.
بنا به گزارش رسانه های داخل کشور، دادگاه کیفری تهران جوانفکر را که مدیرعامل خبرگزاری دولتی ایرنا و سرپرست موسسه مطبوعاتی ایران نیز هست، بخاطر انتشار مطالب و تصاویر خلاف موازین اسلامی و عفت عمومی در ویژه نامه ای زیر عنوان «خاتون» مجرم شناخته بود.
دادگاه علی اکبر جوانفکر مدتی پیش برگزار شده بود، اما حکم آن یک روز پس از مصاحبه او با روزنامه اعتماد صادر شده است.
دو روز پیش از این مشاور رسانه ای رئیس دولت نهم در گفتگویی مفصل با روزنامه اعتماد اظهاراتی جنجالی علیه حامیان اصولگرای رهبر جمهوری اسلامی مطرح کرده است.
رک ترین حرفها
این اظهارات همزمان با شدت گرفتن منازعات اصولگرایان حامی احمدی نژاد از یک سو و اصولگرایان حامی آیت الله خامنه ای از سوی دیگر، توسط مدیر مسئول روزنامه ایران مطرح شده است.
علی اکبر جوانفکر که اخیراً از سوی دادگاه به خاطر انتشار ویژه نامه خاتون در روزنامه ایران محکوم شده است، به روزنامه اعتماد گفته بود: « می خواهم رک ترین حرف هایم را به همه بزنم. »
پشت پرده استعفای مصلحی و اژه ای
او درباره استعفای حیدر مصلحی و محسنی اژه ای وزرای اطلاعات دولتهای نهم و دهم که هر دو استعفا داده اند گفته بود « كي وزارت اطلاعات در حوادث بعد از انتخابات دست ما بود؟ اگر بود كه با درخواست استعفاي مصلحي موافقت نمي‌كرديم. اژه‌يي هم وزير اطلاعات ما نبود. »
حیدر مصلحی استعفایش گرچه مورد موافقت احمدی نژاد قرار گرفت اما با مخالفت آیت الله خامنه ای به هیئت دولت بازگشت و اختلافات احمدی نژاد و رهبری با این ماجرا به اوج خود رسید.
مدیر مسئول روزنامه ایران در ادامه درباره واکنش محسنی اژه ای و منوچهر متکی وزرای امور خارجه و اطلاعات دولت نهم و دهم به خبرنگار اعتماد گفته بود: « آقاي متكي و اژه‌يي بهتر است ساكت بمانند. عزتشان در سكوت‌شان است. اگر پرده‌ها بيفتد مردم خيلي چيزها را مي‌فهمند. »
او در واکنش به این سئوال که چرا پس از دخالت رهبری در ماجرای استعفای وزیر اطلاعات دولت دهم، خبر استعفای مصلحی را از روی خروجی خبرگزاری ایرنا حذف نکرد، گفته بود:« با من تماس گرفتند كه پذيرش استعفاي مصلحي را از روي ايرنا بردار گفتم شما كي هستيد؟ گفتند ما مي‌گوييم‌ برداريد و نظر آقا است. گفتم نظر آقا را بايد روابط‌ عمومي يا دفتر معظم له اعلام كنند و... گفتند نه همين كه ما مي‌گوييم! گفتم عمل نمي‌كنم. گفتند كه خودت بايد با دستگاه قضايي روبرو شوي و از فرداي آن روز فشارها شروع شد. »
مشاور رسانه ای احمدی نژاد در ادامه گفتگوی خود با روزنامه اعتماد به دستگیری ملک زاده رئیس شورای عالی ایرانیان خارج از کشور اشاره می کند و می پرسد: « چرا ملك‌زاده را 60 روز انفرادي بردند؟ چرا آزادش كردند؟ [ او ] مشكل جسمي در انفرادي پيدا كرد. زنش سقط جنين كرد. چه كسي جواب اين ظلم را مي‌دهد؟ »
او سپس گفته بود: « انفرادي قانوني است؟ جرم ملك‌زاده و بقيه افرادي كه از طيف ما گرفتند چه شد؟ دادستان بايد جواب افتراهايي كه به ما زد را بدهد. »
جوانفکر ادامه بود که: «چطور به خاطر منافع نظام حاضرند التهاب ايجاد كنند حالا به خاطر همان منافع حاضر نيستند اگر سندي عليه ما دارند، رو كنند؟ از چه مي‌ترسند؟ »
مشاور احمدی نژاد در این گفتگو همچنین با اشاره به واکنش صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه به سخنان احمدی نژاد بود: « احمدی نژاد سند رو نمي‌كند به خاطر منافع نظام، اما بپرسند آقاي احمدي‌نژاد و صادق لاریجانی چقدر دارايي و مايملك دارند؟ واقعا رسيدگي شود نه اينكه برسند به آقاي x يا y ودوباره بگويند ولش كن. »
او ادامه بود: « از چه مي‌ترسند؟ در ستون طنز روزنامه ايران براي اينكه قافيه‌هاي شعر درست شود نوشته شد صد و چهل هزار سند رو مي‌كنيم؛ وحشت كردند گفتند برويد جلوي روزنامه ايران بگيريد و اجازه ندهيد منتشر شود! »
جوانفکر در ادامه این گفتگو گفته بود: « مگر مالكيت كشور بين آقايان تقسيم شده و كشور شركت سهامي است كه از ما سهم ي‌خواهند؟ بعد انتخابات شروع كردند چوب لاي چرخ دولت گذاشتن؛ از ما سهم مي‌‌خواستند. احمدي‌نژاد كه مقبوليت دارد به آنها بدهكار نيست. »
مدیر مسئول روزنامه ایران در واکنش به اتهام فساد گسترده مالی که اصولگرایان حامی آیت الله خامنه ای به یاران احمدی نژاد می زنند ادامه بود: « كدام فساد مالي ؟ مگر نگفتند ما رمال يا جن‌گير هستيم، چرا اثبات نكردند؟ مگر نگفتند صد و پنجاه ميليون دزدي كرديم پس چي شد سندش؟ »

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر