به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ اردیبهشت ۶, دوشنبه

ایران به جمعیت امیدوار نیاز دارد نه بیکار و گرسنه

عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران گفت: مردم با توجه به وضعیت اشتغال، مسکن و اوضاع اقتصادی به خوبی می‌توانند راه خودشان را در زمینه تعداد فرزندان پیدا کنند و بد و خوب را تشخیص دهند به همین دلیل دیگر نیازی نیست دولت یا هر وزارتخانه‌ای ایده افزایش جمعیت بدهد.

موج سواری تبلیغاتی برای افزایش جمعیت

عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ایده‌های مربوط به افزایش جمعیت در کشور تاکید کرد:‌ متاسفانه این نگاه مقطعی نوعی موج‌سواری تبلیغاتی به حساب می‌آید که بخش اجرایی کشورمان را تحت شعاع خود قرار داده است. او با بیان اینکه از خلال تعالیم دینی‌مان مشخص است که فرد مسلمان برنامه‌هایی دارد و با سنجش شرایط خود گام برمی‌دارد افزود: با توجه به وضعیت تورم و مشکلات اجتماعی در کشورمان، محدودیت شدید پرداخت‌ها نسبت به هزینه‌ها، کم شدن قدرت خرید مردم و سایر محدودیت‌ها باعث ایجاد موانع بی‌شماری بر سر راه ازدواج جوانان و تشکیل خانواده شده است و همین معضلات از عوامل اصلی مهارکننده در افزایش تعداد فرزندان در بسیاری از خانواده‌ها است.

ایران به جمعیت امیدوار نیاز دارد نه بیکار و گرسنه

به گفته ابتکار ایران در دهه دوم و سوم انقلاب بر اساس رتبه‌بندی و ارزش‌یابی بین‌المللی شاخص‌ها از جمله کشورهای موفق و پیشرو در زمینه تنظیم خانواده بود که این امر به دلیل همراهی علما و مراجع دینی محقق شد. عضو شورای شهر تهران ادامه داد: دولت تعادل منطقی جامعه را در زمینه افزایش جمعیت زیر سئوال می‌برد چرا که یک بحث منطقی وجود دارد که جامعه نیاز به جمعیت کافی برای پیشبرد اهداف اجتماعی، اقتصادی، خود نیاز دارد اما این افراد باید از توانمندی‌های فردی، بهداشتی، اشتغال و …. برخوردار شود. بنابراین میزان جمعیت باید با میزان توانمندی‌های عرضه شده در کشور خصوصا در زمینه اشتغال متعادل شود. ابتکار با اعلام اینکه دوربرگردانی که در زمینه سیاست‌های افزایش جمعیت و سایر مسائل در کشور در حال رخ دادن است، تنها یک حرکت تبلیغاتی بوده و جنبه موج‌سواری تبلیغاتی دارد، تصریح کرد: ایران نیازمند جمعیت کثیر گرسنه، بیکار، عصبانی و ناراحت از اینکه به دنیا آمده‌اند و زندگی می‌کنند نیست. بلکه به جمعیت امیدوار، شاغل و راضی نیازمند است.

مسائل سیاسی فضای اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داده است

عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه نیازمند یک برنامه‌ریزی جدی برای پیشبرد وضعیت اقتصادی در کشور هستیم، ادامه داد: در شرایطی که در برنامه چهارم توسعه کشور، شاخص‌های رشد اقتصادی به چشم نمی‌آید و احتمال دست یافتن به اهداف چشم‌انداز نیز وجود ندارد نباید کشور را با ایده‌های نادرست و کارشناسی نشده نگران کرد. ابتکار عنوان کرد: مردم با توجه به وضعیت اشتغال، مسکن و اوضاع اقتصادی به خوبی می‌توانند راه خودشان را در زمینه تعداد فرزندان پیدا کنند و بد و خوب را تشخیص دهند به همین دلیل دیگر نیازی نیست دولت یا هر وزارتخانه‌ای ایده افزایش جمعیت بدهد. او افزود: با توجه به وضعیت نابسامان اشتغال و افزایش نرخ بیکاری در کشور، افزایش تورم و تبعات مربوط به سیاست‌های غلط اقتصادی، طرح مسائلی مانند افزایش جمعیت برای مردم قابل پذیرش نیست چرا که وقتی جوانی قصد تشکیل خانواده دارد، نگران وام دو سه میلیونی ازدواج نیست بلکه نگران اشتغال و آینده خود است. رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران با اعلام اینکه قبل از ارائه برخی ایده‌ها باید فضای عمومی جامعه را از نشاط و کار پر کرد، گفت: متاسفانه فضای عمومی کشور، مسائل سیاسی، بسته شدن مطبوعات، فضای اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داده و هزینه‌های سنگینی را به مردم تحمیل کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر