به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ فروردین ۲۸, شنبه

حکم جلب مهدی هاشمی صادر شد

 منبع: مردمک
«دستگاه‌ قضائی ایران  برای مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت ایران، حکم جلب صادر کرد.» به نوشته خبرگزاری «فارس»، این خبر در جلسه مشترک صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و اعضای کمیسیون قضائی مجلس اعلام شد. این جلسه پیرامون احتمال عدم مراجعت مهدی هاشمی به کشور و راه‌های قانونی دستگیری وی تشکیل شده بود.
بر اساس این حکم، مهدی هاشمی که هم اکنون در خارج از ایران به سر می‌برد، در صورت ورود به کشور، دستگیر....«دستگاه‌ قضائی ایران  برای مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت ایران، حکم جلب صادر کرد.»
به نوشته خبرگزاری «فارس»، این خبر در جلسه مشترک صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و اعضای کمیسیون قضائی مجلس اعلام شد. این جلسه پیرامون احتمال عدم مراجعت مهدی هاشمی به کشور و راه‌های قانونی دستگیری وی تشکیل شده بود.
بر اساس این حکم، مهدی هاشمی که هم اکنون در خارج از ایران به سر می‌برد، در صورت ورود به کشور، دستگیر خواهد شد.
مهدی هاشمی، در انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ از حامیان میرحسین موسوی بود و در دانشگاه آزاد هم ستادی را برای کنترل سلامت انتخابات ایجاد کرده‌ بود.
از سوی ديگر عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، درباره آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی گفت:‌ گزارش‌هایی مبنی بر احتمال ورود مهدی هاشمی به ایران در روزهای تعطیلات نوروز منتشر شده بود و بر این اساس به مامورین مستقر در فرودگاه کیش و تهران اعلام شده بود که در صورت ورود مهدی هاشمی به ایران، به دادسرای تهران معرفی شود.
دادستان تهران در اين گفت‌وگو تاکید کرد که قوه قضائیه به پرونده تمام افرادی که اتهامی متوجه آنان است، رسیدگی خواهد کرد.
مهدی هاشمی رفسنجانی، فرزند چهارم اکبر هاشمی رفسنجانی وعضو هیئت امنا و رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد است. وی در گذشته مسئولیت‌هایی را در وزارت نفت از جمله ریاست سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت بر عهده داشته است.
وی بعد از شورش‌های خيابانی پس از انتخابات ۲۲ خرداد در ایران و اتهام‌های مخالفان او درباره مشارکت وی در این حوادث، در اوایل شهریورماه سال گذشته، به لندن مهاجرت کرد و پس از آن طی مصاحبه‌هایی اعلام کرد که برای ادامه تحصیل و رسیدگی به شعب دانشگاه آزاد به خارج از کشور سفر کرده است.
اتهام‌ فرزندان‌هاشمی
در پی انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه ۱۳۸۸، هواداران دولت محمود احمدی نژاد، فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی و به ویژه فائزه و مهدی هاشمی را به دست داشتن در اقدامات ضد دولتی و فساد مالی متهم کرده و خواستار محاکمه آنها شدند.
اما فائزه هاشمی در گفت‌وگو با روزنامه «بهار»، درباره اتهام فساد مالی علیه خانواده‌اش گفت که « این حرف‌ها و دارایی‌های عجیب و غریبی که به خانواده هاشمی نسبت داده می‌شود، همه دروغ و تهمت است. دست‌کم کسانی که این شایعات را ساخته و پخش کرده‌اند، بهتر از هر کسی می‌دانند که دروغ است.»
به گفته خانم هاشمی، فرزندان آقای هاشمی در نامه‌ سرگشاده‌ای به آقای لاریجانی، رئیس قوه قضائیه گفته‌اند که این اتهام‌ها همه دروغ است و خواستار برگزاری یک دادگاه عادلانه و صالح برای بررسی این اتهام‌ها شده‌اند.
فائزه هاشمی از مخالفان جدی محمود احمدی‌نژاد است که در راه‌پيمایی‌های اعتراضی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری به طور فعال شرکت داشت و در تظاهرات روز ۳۰ خرداد برای مدت کوتاهی بازداشت شد.
حسن لاهوتی، فرزند فائزه هاشمی نيز در روز اول فروردین ماه امسال، به‌هنگام ورود به ایران در فرودگاه بازداشت شد.
منابع خبری به نقل از مقام‌های قوه قضائیه نوشتند که دلیل دستگیری حسن لاهوتی، انتقاد از رهبر جمهوری اسلامی است که ماه‌ها قبل در تماس تلفنی از محل تحصیلش در لندن با یکی از دوستانش در تهران، مطرح شده بود.
حسن لاهوتی یک روز پس از دستگری با پرداخت وثیقه و به گفته دادستان تهران، با «ابراز ندامت» آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر