به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ آذر ۲۸, یکشنبه

شما به طور غیرمستقیم رهبری را مورد هجمه قرار داده و ما را سپر كرده‌اید

 منبع: جرس
رئیس قوه قضائیه در واکنش به فشارهای وارده از سوی حامیان دولت جهت بازداشت و محاکمۀ رهبران جنبش سبز، می گوید "من یك سال پیش گفتم این افراد را مجرم می‌دانم اما اینكه چرا برخورد نمی شود، یكسری مصالح عمومی در نظام وجود دارد كه بنده تعیین كننده این مصالح نیستم... مصالح كلی نظام را رهبری تشخیص داده و ما هم سرباز او هستیم."صادق لاریجانی همچنین در واکنش به انتقادات برخی نمایندگان حامی دولت پیرامون آنچه "عدم رسیدگی به موضوع سران فتنه" ادعا کرده بودند، گفت "از نماینده مجلس تعجب می‌كنم كه می‌گوید چرا دستگاه قضایی به موضوع سران فتنه رسیدگی نكرده است. من كه برای شما شخصا مسائل نظام را بازگو كردم این چه جفایی است كه علاوه بر توضیح تكراری انجام می‌دهید. آن زمان كه آقایان مشغول استراحت بودند قوه قضاییه مشغول رسیدگی به پرونده‌ها بود. "این چه سربازی ولایت است كه ما را سپر كرده‌ایدبه گزارش ایسنا، صادق آملی لاریجانی رییس دستگاه قضایی روز شنبه ٢٧ آذرماه ٨٩، طی سخنرانی در جمع اساتید و دانشجویان دانشكده علوم قضایی با بیان اینكه در قوه قضاییه مشكلاتی ........
رئیس قوه قضائیه در واکنش به فشارهای وارده از سوی حامیان دولت جهت بازداشت و محاکمۀ رهبران جنبش سبز، می گوید "من یك سال پیش گفتم این افراد را مجرم می‌دانم اما اینكه چرا برخورد نمی شود، یكسری مصالح عمومی در نظام وجود دارد كه بنده تعیین كننده این مصالح نیستم... مصالح كلی نظام را رهبری تشخیص داده و ما هم سرباز او هستیم."
 
صادق لاریجانی همچنین در واکنش به انتقادات برخی نمایندگان حامی دولت پیرامون آنچه "عدم رسیدگی به موضوع سران فتنه" ادعا کرده بودند، گفت "از نماینده مجلس تعجب می‌كنم كه می‌گوید چرا دستگاه قضایی به موضوع سران فتنه رسیدگی نكرده است. من كه برای شما شخصا مسائل نظام را بازگو كردم این چه جفایی است كه علاوه بر توضیح تكراری انجام می‌دهید. آن زمان كه آقایان مشغول استراحت بودند قوه قضاییه مشغول رسیدگی به پرونده‌ها بود. "
 
این چه سربازی ولایت است كه ما را سپر كرده‌اید
به گزارش ایسنا، صادق آملی لاریجانی رییس دستگاه قضایی روز شنبه ٢٧ آذرماه ٨٩، طی سخنرانی در جمع اساتید و دانشجویان دانشكده علوم قضایی با بیان اینكه در قوه قضاییه مشكلاتی هم از جهت نیروی انسانی و هم از جهت ساختاری وجود دارد، گفت: آنچه مورد نیاز دستگاه قضایی است، استقلال و قاطعیت است كه این امر نیز ناشی از قانون نیست و عمدتا به شخصیت قضات و مدیران قوه قضاییه بازمی‌گردد. متاسفانه گاهی احساس می‌شود كه قضات این بخش را كم‌رنگ می‌كنند البته قضات خدمتگزار و دلسوز در دستگاه قضایی بسیار وجود دارند.
 
باید گفت انالله و اناالیه راجعون كه شما در كنار كعبه قسم جلاله می‌خورید
رئیس دستگاه قضایی همچنین به اظهارات اخیر یکی از حامیان دولت اشاره کرد و گفت "آقایی بیان كرده كه چرا قوه قضاییه در برخورد با سران فتنه كوتاهی می‌كند و لیستی بلندبالا را اعلام می‌كند كه اگر این افراد محاكمه نشوند، خودمان اقدام می‌كنیم. یا دیگری كه در كنار ركن یمانی كعبه قسم می‌خورد كه اگر رییس مجلس در خصوص سران فتنه صریح سخن نمی‌گوید به این دلیل است كه اگر حكومت عوض شد می‌خواهد در حكومت بعدی دستی داشته باشد. باید گفت انالله و اناالیه راجعون كه شما در كنار كعبه قسم جلاله می‌خورید. "
 
این افراد را مجرم می دانم، اما بنده تعیین کننده نیستم
صادق لاریجانی ادعا کرد: من كه یك سال پیش گفتم این افراد را مجرم می‌دانم اما اینكه چرا نمی‌رسیم در لفافه بیان كردم كه یكسری مصالح عمومی در نظام وجود دارد كه بنده تعیین كننده این مصالح نیستم. از نماینده مجلس تعجب می‌كنم كه می‌گوید چرا دستگاه قضایی به موضوع سران فتنه رسیدگی نكرده است. من كه برای شما شخصا مسائل نظام را بازگو كردم این چه جفایی است كه علاوه بر توضیح تكراری انجام می‌دهید. آن زمان كه آقایان مشغول استراحت بودند قوه قضاییه مشغول رسیدگی به پرونده‌ها بود.
 
این چه سربازی ولایت است كه ما را سپر كرده‌اید
وی افزود: مصالح كلی نظام را رهبری تشخیص داده و ما هم سرباز او هستیم. آنها ادعا می‌كنند كه سرباز ولایت‌ هستند این چه سربازی ولایت است كه شما به طور غیرمستقیم رهبری را مورد هجمه قرار داده و ما را سپر كرده‌اید. آیا كسی كه توهین و افترا می‌كند باید مجازات شود یا خیر؟ می‌خواهند ما را در مقابل حزب‌اللهی‌ها و اصولگراها قرار دهند. ما با حزب‌اللهی و بسیجی حرف نداریم. من دست بسیجی متعهد را نیز می‌بوسم اما اگر دادستان شهری جرمی را مشاهده كرد باید اقدام كند.
 
 رییس قوه قضاییه ادامه داد: شنیدم روحانی بزرگواری در روز عاشورا بر روی منبر رفته و به قوه قضاییه توهین كرده كه شما بی‌عرضه هستید كه به پرونده سران فتنه رسیدگی نمی‌كنید. مگر دستگیر كردن دو سه نفر برای قوه قضاییه كاری دارد، اندكی به خود بیایید اینها ظلم به قوه قضاییه است. من نسبت به شخص خاصی نظر ندارم، حرفم این است كه از احدی برای چشم‌پوشی از این حرف‌ها سفارش نمی‌گیریم مگر رهبر انقلاب.
 
متاسفم برای عده ای که شفاعت ظلم را می کنند
آملی لاریجانی با تاكید بر این كه همه ما باید به قانون خاضع باشیم، گفت: این چه تهمت‌هایی است كه می‌ز‌نید. آقای نماینده‌ای به من می‌گوید سعه صدر داشته باشد اما یك كلام نمی‌گوید كه این فرد اشتباه كرده است. متاسفم برای عده‌ای كه هنگامی هم كه شفاعت می‌كنند، شفاعت‌ ظالم را می‌كنند.
 
وی با اشاره اظهارات یك فرد مبنی بر اینكه "من نه به پست و مقام وابستگی دارم و نه راه خود را تغییر می‌دهم. اگر تخطی نسبت به قانون را بپذیریم راه را برای بسیاری از مسایل باز كردیم. گفته می‌شود قانون اساسی را قبول ندارم و تنها به وصیت پدر شهیدم عمل می‌كنم"، گفت: هنگامی كه بنی‌صدر گفت من به قانون عمل نمی‌كنم امام راحل فرمود غلط می‌كنی كه به قانون عمل نمی‌كنی. سایت‌هایی كه به بعضی از دستگاه‌ها وابسته هستند چرا این مباحث را پخش می‌كنند آنها بدانند كه برخورد ما قطعی است و انسان متدین اگر مرتكب جرمی شد باید مجازات شود.
 
به احمدی نژاد گفتیم اگر شما بگذرید ما نمی‌گذریم
وی تصریح كرد: بعضی به ما گله كردند كه شما نسبت به توهین‌هایی كه به رییس‌جمهور شد عمل نكردید. بنده مكرر به دادستان تهران كه در همین جا از وی قدردانی می‌كنم گفتم كه شما قاطعانه در این خصوص عمل كنید. در مورد این موارد نیز ورود كردیم و برخی سایت‌ها را نیز بستیم زمانی كه رییس‌جمهور گفت كه از حقوق خود گذشته است ما گفتیم كه اگر شما بگذرید ما نمی‌گذریم. وقتی توهین به رییس‌جمهور و مقامات كشور می‌شود دادستان موظف به رسیدگی است.
 
آملی لاریجانی گفت"تقاضایم به ویژه از مسوولان بالای كشور این است كه به استقلال و قاطعیت قوه قضاییه كمك كنند. ما در سیاست‌های كلی دستگاه قضایی ذره‌ای از فرمایش رهبری عدول نخواهیم كرد و انشاءالله منویات ایشان را اجرا می‌كنیم. "
 
حتما باید به دنبال تدوین و تاسیس حقوق بشر اسلامی باشیم
وی با بیان اینكه دانشكده علوم قضایی برای دستگاه قضایی یك فرصت استثنایی است، افزود: در حقوق و علوم انسانی و همچنین در فلسفه حقوق و فلسفه علوم انسانی نمی‌توانیم به مجموعه وارداتی از مغرب زمین، اكتفا كنیم. البته اتكا به آنها نیز درست نیست. فكر كردن حد و مرزی نمی‌شناسد. غربی‌ها با نگاه خاصی به انسان مباحث حق و حقوق بشر را مطرح می‌كنند. ما مسلمان‌ها حتما باید به دنبال تدوین و تاسیس حقوق بشر اسلامی باشیم. تاسیس این حقوق بشر از اقدامات ضروری به شمار می‌رود.
 
بنای ما این است به شدت با مفاسد اجتماعی برخورد كنیم
آملی لاریجانی با بیان اینكه مدیران دستگاه قضایی باید باشجاعت، اقتدار، استقلال و قاطعیت دستگاه قضایی را به نمایش بگذارند، گفت: بسیار از شعار دادن می‌پرهیزم اما بنای ما این است به شدت با مفاسد اجتماعی برخورد كنیم مهمترین مانع در این زمینه عدم عزم جدی و ترس از برخورد اصحاب حقوق بشر است. هر زمانی اعدامی صورت می‌گیرد هیاهویی بلند شده و بیان می‌كنند كه مجازات غیرانسانی است، آنها این مبانی را از كجا آورده‌اند. فلان وكیل به خارج از كشور سفر می‌كند و اعلام می‌كند كه اعدام مجازاتی غیرانسانی است.
 
عدم قاطعیت ما باعث شده اقداماتی كه انجام می‌دهیم بازدارندگی نداشته باشد
رییس دستگاه قضایی با اشاره به حادثه‌ای در تهران مبنی بر اینكه دو موتورسوار به جوانی كه كیفی را در دستش گرفته حمله كرده و به وی ۱٢ ضربه چاقو می‌زنند، گفت: من نمی‌گویم هیچ جای دنیا جرم و مجازات وجود ندارد ولی عدم قاطعیت ما باعث شده اقداماتی كه انجام می‌دهیم بازدارندگی نداشته باشد. اگر در این مسایل قاطعیت نشان دهیم حداقل تخفیف می‌یابد. نیروی انتظامی ضابط دستگاه قضایی است و خواهش ما این است كه به معرفی این موارد تسریع بخشند و از همكاران‌مان در دستگاه قضایی نیز می‌خواهیم كه به این پرونده‌ها به سرعت رسیدگی كنند.
 
اگر كسی با سلاح سرد موجب ترس مردم شود به عنوان محارب یا مفسد فی‌الارض، حكمش اعدام است
آملی لاریجانی با بیان اینكه در قانون، سلاح سرد عینا سلاح گرم است، گفت: اگر كسی با سلاح سرد موجب ترس مردم شود به عنوان محارب یا مفسد فی‌الارض، حكمش اعدام است و این جزا قطعی است. نفس چاقو كشیدن و ترساندن مردم مصداق محاربه است. اشرار باید خود را جمع و جور كنند و بدانند كه این مسیر ادامه نخواهد داشت.
 
وی با گلایه از این كه گاهی احساس می‌شود هجمه‌های حساب شده‌ای متوجه استقلال قوه قضاییه می‌شود، گفت: توقع ما این است كه مسوولان، اصولگرها و حزب‌اللهی‌ها به قوه قضاییه كمك كنند. دستگاه قضایی متعلق به بنده نیست و بنده فقط در اینجا امانتدار هستم. قوه قضاییه مقتدر و مستقل باید تا ظهور آقا بماند تا بتواند در اجرای عدالت قدم بردارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر