به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ دی ۴, شنبه

این بداخلاقیها را متوقف كنید

منبع:آینده
منوچهر متكی وزیر سابق امور خارجه كشورمان در بیانیه‌ای ضمن رد اظهارات مسئولان عالی دولتی بر بی‌خبر بودن خود از بركناری و مراسم تودیع تاكید كرد. به گزارش مهر، دفتر منوچهر متكی در پاسخ به........


منوچهر متكی وزیر سابق امور خارجه كشورمان در بیانیه‌ای ضمن رد اظهارات مسئولان عالی دولتی بر بی‌خبر بودن خود از بركناری و مراسم تودیع تاكید كرد.
به گزارش مهر، دفتر منوچهر متكی در پاسخ به اظهارات مسئولان ریاست جمهوری، توضیحات وی را به منظور آگاهی افكار عمومی به شرح ذیل در اختیار رسانه ها قرار داد:
به نام خداوند جان و خرد

«در پی اقدام غیر اسلامی، خلاف عرف سیاسی و دیپلماتیك و توهین آمیز در نحوه بركناری وزیر امور خارجه ، به نظر نمی رسید آقایان متوجه علت اصلی سئوال و اعتراض آحاد مختلف جامعه در این مورد نشده باشند. صورت مسئله كاملا روشن است؛

1- آیا وزیر امور خارجه قبل از سفر به سنگال در جریان زمان حتی تقریبی بركناری خود قرار گرفت؟ خیر.
2- آیا وزیر امور خارجه از جانشین خود و روز مراسم تودیع(!) آگاه بوده است؟ خیر.

3- آیا رئیس جمهور می دانست وزیر امورخارجه در این ماموریت به حداقل دو كشور سفر می كند؟ آری.

مقرر بود ماموریت وزیر امور خارجه صبح روز یكشنبه 21/9/1389 آغاز و با ورود به تهران حوالی ظهر روز چهارشنبه 24/9/1389 پایان پذیرد.

وزیر امور خارجه خبر بركناری خود را روز دوشنبه در اثنای ملاقات با مقامات سنگال و از زبان آنان می شنود!

لذا بار دیگر ضمن تكذیب آنچه كه در مراسم معارفه مبنی بر آگاهی اینجانب از زمان بركناری و مضحك تر از آن، اطلاع از روز برگزاری مراسم تودیع مطرح گردید و تاكید بر رعایت صدق در گفتار به ویژه برای مسئولین اعلام می دارم:
این بد اخلاقیها را متوقف كنید زیرا نه زیبنده نظام اسلامی و سیره رهبران بزرگوار آن است و نه با شان، فرهنگ و ادب ملت عزیز ایران همخوانی دارد. ان شاءالله چنین خواهد شد.»

بنده خدا – منوچهر متكی
3/10/1389»

دكتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در پایان سفر به استانبول برای شركت در یازدهمین اجلاس اكو در كنفرانس خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های بین‌ المللی گفته بود جابجایی مدیران در ایران یك امر طبیعی است. متكی هم از دوستان و مدیران محترم است.
احمدی‌نژاد درباره اینكه چرا متكی وقتی در خارج از ایران بود تغییر كرد افزوده بود دفتر وزیر امور خارجه در هواپیما و جاده است، فكر نمی‌كنم این مسئله مشكلی داشته باشد.
رئیس جمهوری با بیان اینكه پیش از این نیز با متكی درباره این جابه جایی صحبت كردم بیان نقل قول از جانب وی را یك اشتباه و برداشت نادرست دانسته و تصریح كرده كه ایران كشور آزادی است و همه حق اظهار نظر دارند.
وی درباره تاثیر تغییر وزیر امور خارجه در مذاكرات پیش‌روی ایران با 1+5 تصریح كرد: سیاست خارجی ایران سیاست ثابتی است كه با تغییر افراد تغییر نمی‌كند و تغییر آقای متكی صرفاً یك بازسازی درون‌سازمانی است و وزارت امور خارجه با مدیریت آقای صالحی كه دانشمندی برجسته و دیپلماتی ورزیده و باسابقه است حتماً كاركردها و توان بالاتری برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی از خود نشان خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر