به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ دی ۲, پنجشنبه

گران شدن نان؛ برخی نان نخریدند و رفتند

نانوایان تهران درباره فروختن نان به قیمت‌های جدید از ظهر امروز خبر می‌دهند. یک نانوایی سنگکی در منطقه ۲ تهران امروز اول دی ماه ۱۳۸۹چنین می‌گوید: « تا ظهر امروز، نان سنگک را به همان قیمت قدیم فروختیم، از بعدازظهر به قیمت ۴۰۰ تومان می‌فروشیم.» به گزارش دویچه وله، یک نانوایی بربری در خیابان پیروزی تهران در گفت‌و‌گو با دویچه وله خبر از چسباندن قیمت‌های جدید نان به پشت شیشه نانوایی می‌دهد و می‌گوید: « امروز ظهر از “تعزیرات” آمدند قیمت زدند. تا به‏حال ۲۰۰ تومان بوده، حالا شده ۴۰۰ تومان. امروز خیلی خلوت‏تر بود. روی تعداد مشتری‏ها تاثیر گذاشته است. پخت‏مان نسبت به روزهای دیگر نصف شده است. نان‏های‏مان ماند،....................

نانوایان تهران درباره فروختن نان به قیمت‌های جدید از ظهر امروز خبر می‌دهند. یک نانوایی سنگکی در منطقه ۲ تهران امروز اول دی ماه ۱۳۸۹چنین می‌گوید: « تا ظهر امروز، نان سنگک را به همان قیمت قدیم فروختیم، از بعدازظهر به قیمت ۴۰۰ تومان می‌فروشیم.»
به گزارش دویچه وله، یک نانوایی بربری در خیابان پیروزی تهران در گفت‌و‌گو با دویچه وله خبر از چسباندن قیمت‌های جدید نان به پشت شیشه نانوایی می‌دهد و می‌گوید: « امروز ظهر از “تعزیرات” آمدند قیمت زدند. تا به‏حال ۲۰۰ تومان بوده، حالا شده ۴۰۰ تومان. امروز خیلی خلوت‏تر بود. روی تعداد مشتری‏ها تاثیر گذاشته است. پخت‏مان نسبت به روزهای دیگر نصف شده است. نان‏های‏مان ماند، خمیرهای‏مان مانده است. اصلاً خیابان‏ها خلوت است، نمی‏دانم داستان چطوری است. آمدند قیمت نان‌ها را روی کاغذ نوشتند و پشت شیشه چسباندند.»
اما نانوایان تهران از قدغن شدن ریختن کنجد روی نان‌های سنگک و بربری با آغاز طرح هدفمندسازی یارانه‌ها خبر می‌دهند. یکی ازنانوایان نان بربری دراین باره چنین می‌گوید: « به ما گفتند که همان نان ساده را بپزید به قیمت ۴۰۰ تومان. فعلا پخت نان ساده را به ما اجازه داده‏اند. بازرس می‏فرستند، بازرس می‏آید می‏گوید. دیگر نمی‏گذارند کنجدی بزنیم، کنجدی را لغو کرد‏ه‏اند.»
نانوای خیابان ستارخان تهران می‌گوید: «من ۱۰ سال است که در این شغل هستم. تا به‏حال روندش به این شکل نبوده، الان یک ‏دفعه قیمت بالا رفت.»
واکنش مردم در تهران به افزایش قیمت نان
واکنش مردم تهران از ظهر امروز که قیمت‌نان تغییر کرده است چه بوده است. جوابش را بشنویم از نانوایان مختلف در تهران: « واکنش مردم خوب، برای‏شان کمی سخت است. اکثراً نان نخریدند و رفتند. بعضی‏ها هم نان خریدند. خیلی تأثیر گذاشت. از لحاظ کسادی کار، این نرخ امروز خیلی تأثیر گذاشت.»
نانوای میدان امام حسین هم چنین می‌گوید: «برای نان مقداری پول به حساب‏ مردم ریخته بودند. به همین خاطر سر مردم را یک خرده گرم کردند. وگرنه این ۴ یا ۵ هزارتومانی که در ماه بریزند، برای مردم که چیزی نمی‏شود.»
اشاره این نانوا به ۴ هزار تومانی است که به عنوان یارانه نان قرار است به هر ایرانی هر ماه پرداخت شود. پیش‌تر و با آغاز طرح “هدفمندسازی یارانه‌ها”، محمود احمدی‌نژاد با حضور در تلوزیون دولتی ایران از پرداخت ۴ هزار تومان به عنوان یارانه نان خبر داده بود. او گفته بود، این پول، “پول امام‌زمان” است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر