به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ دی ۴, شنبه

مجلس هیچ اقدامی برای پیگیری پرونده حمله به کوی دانشگاه انجام نداده است


منبع:دانشجو
جمشید انصاری، نمایند مجلس شورای اسلامی و عضو شاخص فراکسیون اقلیت در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو در تالار "شهید حامدی" دانشکده دامپزشکی برگزار گردید، به ایراد سخنرانی پرداختند. این مراسم به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده دامپزشکی و در تاریخ 13 آذرماه برگزار شد که گزارش آن در ادامه می آید. شایان ذکر است بخش‌هایی از این گزارش در سایت آفتاب منتشر شده است اما به‌علت برخی............

جمشید انصاری، نمایند مجلس شورای اسلامی و عضو شاخص فراکسیون اقلیت در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو در تالار "شهید حامدی" دانشکده دامپزشکی برگزار گردید، به ایراد سخنرانی پرداختند. این مراسم به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده دامپزشکی و در تاریخ 13 آذرماه برگزار شد که گزارش آن در ادامه می آید.
شایان ذکر است بخش‌هایی از این گزارش در سایت آفتاب منتشر شده است اما به‌علت برخی محدویت‌ها امکان انتشار کامل آن وجود نداشته و متن کامل آن اکنون توسط دانشجو نیوز منتشر می شود.

مهندس انصاری در ابتدای سخنان خود به مقایسه جنبش دانشجویی دهه50 با دهه اخیر و تبیین وضعیت گروه های دانشجوئی به ویژه انجمن های اسلامی دانشجویان در حرکت های اعتراضی جامعه پرداخت.وی با نقد شیوه برخورد دولت فعلی با اعتراضات دانشجویی، این نحوه برخورد را در تشدید خشونت موثر دانست و گفت: در دوره اصلاحات نیز ما با اعتراضات دانشجوئی مواجه بودیم ولی با دور اندیشی و تدبیر بهتری این اعتراضات را مدیریت میکردیم. زمانی که بنده در دوران اصلاحات استاندار آذربایجان غربی بودم و دکتر صادقی رئیس دانشگاه ارومیه بودند به نحوی اعتراضات دانشجویی را مدیریت می کردیم که کمترین هزینه را برای دانشجو و دانشگاه به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: کشور در حال حاضر با سه بحران اساسی مواجه است، 1-بحران اقتصادی: درحال حاضر کشور با بحران اقتصادی جدی رو به رو است. نرخ بیکاری در پایان تابستان از 15 درصد فراتر رفته است که رقم بسیار بالایی است. نرخ تورم در دو ماه گذشته روند افزایشی داشته و نرخ رشد اقتصادی کشور در سال گذشته به کمتر از 2 درصد رسیده است. نظام بانکی توان پاسخگوئی به نیاز واحدهای تولیدی را نداشته و شرایط رکود بر اقتصاد کشور حاکم است و این مساله هر روز واحدهای تولیدی بیشتری را با بحران مواجه می کند. در این شرایط دولت به جای چاره اندیشی، وضعیت کشورهای دیگر دنیا مثل آمریکا یا انگلیس را زیر ذره بین قرار می دهد وبر این باور است که با بیان مشکلات اقتصادی دیگر کشورها می تواند مشکلات کشور را توجیه کند در حالی که بهتر است به حل مشکلات کشور بپردازد.
2-بحران در روابط بین الملل: با توجه به دیپلماسی ماجراجویانه ای که از سوی دولت دنبال می شود و نیز پیامد های ناشی از سیاست های هسته ای کشور ما با بحران جدی در روایط بین الملل مواجه هستیم و این بحران در تصمیماتی که در مجامع جهانی علیه ما گرفته می شود موثر است. در حالیکه ما میتوانیم برنامه هسته ای خود را که دستیابی به دانش هسته ای و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است با روشهای بهتر و کم هزینه تری دنبال کنیم و اینگونه نباشد که ایران جزو کشورهایی مثل برمه و کره شمالی قلمداد شود که حقوق بشر شدیدا در آن ها نقض می شود و دیپلماسی ما در سازمانهای بین المللی نتواند حقوق ملت ایران را استیفا کند؟
3 – بحران کارآمدی: برخلاف آنجه از تریبون های رسمی در مورد کارآئی و توانمندی دولت در مقایسه با دولت های قبل تبلیغ می شود دولت به شدت ناکارآمد است و این ناکارآمدی آثار و پیامدهای خود را در تمام حوزه ها نشان می دهد. امروز اوضاع اقتصادی کشور بسامان نیست، در تامین امنیت عمومی حتی در مرکز کشور مشکلات جدی هست، وضعیت دانشگاه ها و مراکز آموزشی مطلوب نیست و در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی آثار ناکارآمدی مشهود است ولی به دلایل سیاسی بر این ناکارآمدی سرپوش نهاده میشود و بحران کتمان می گردد.
در کنار این مسائل، بخشهای قابل توجهی از جامعه در مبانی مشروعیت دولت هم تردید دارند. بنا به آمار رسمی 13 میلیون به دولت فعلی رای نداده اند که رقم بسیار بالایی است. نحوه برخورد بامعترضان به نتیجه انتخابات به نحوی بوده است که موجب اقناع آنها نشده است و این موضوع دولت را ولو نزد بخشی از جامعه با بحران مشروعیت نیز مواجه می کند که هر چند ممکن است گسترده و فراگیر نباشد ولی در حد خود قابل اغماض هم نیست. لذا، باتوجه به بحرانهای ذکرشده که دولت و کشور با آنها مواجه است کشور در شرایط مناسبی قرار ندارد و این مسئله غلاقمندان و دلسوزان نظام را به شدت نگران کرده است.
رئیس کمیته سیاسی و امور بین الملل فراکسیون خط امام مجلس در ادامه جلسه به سوالاتی که از سوی دانشجویان در خصوص شرایط کنونی کشور و حوادث بعد از انتخابات مطرح گردید پاسخ گفت. وی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت آینده اصلاحات گفت: متاسفانه تحلیلی که بخش هایی از حاکمیت از اصلاح طلبان دارند و شما نمونه آن را در اظهارات فردی بنام سردار مشفق شنیده اید بگونه ای است که از نظر آنها اصلاح طلبان برانداز حکومت و نظام تلقی می شوند و برای همین برنامه حذف اصلاح طلبان از حاکمیت را از اوایل دوره دوم ریاست جمهوری آقای خاتمی شروع کرده اند و این برنامه را در انتخابات گذشته نیز ادامه دادند و بنظر می رسد تا زمانی که این تحلیل در کشور حاکم است امید به تغییر وضعیت دوراز دسترس باشد.
انصاری در پاسخ به سوالی در ارتباط با اقدامات مجلس در مورد حادثه حمله به کوی دانشگاه گفت: در واقع هیچ اقدامی صورت نگرفته است.در ابتدا یکی از نمایندگان توسط دانشجویان داخل کوی همان شب از حوادث کوی باخبر می شود و به صحنه حادثه می رود. سپس تعداد دیگری از نمایندگان نیز که از همکاران هیات علمی بوده اند در جریان قرار می گیرند و به کوی میروند. وقتی این نمایندگان گزارشی مقدماتی به آقای لاریجانی می دهند ایشان از این همکاران که آقایان ابوترابی و دکتر عباسپور هم به جمع آنان اضافه شده بودند می خواهد که اوضاع را بررسی کنند و گزارشی ارائه نمایند. اما از آنجایی که گروه حقیقت یاب به صورت رسمی تشکیل نشده بود عده ای از نمایندگان اعتراض کردند که این افراد به چه استناد و از کدام جایگاه قانونی مسئله را پیگیری می کنند. در نتیجه نمایندگان یاد شده هم با این که به نتایجی رسیده بودند مسئله را مسکوت گذاشتند و دیگر پیگیری نکردند. در واقع می توان گفت که کمیته ای برای این منظور وجود ندارد و نباید منتظر گزارشی در این مورد از مجلس بود.
انصاری در پاسخ به سوالی دیگرکه اگر شما جای دولت بودید چگونه بامعترضان پس ازانتخابات رفتار می کردید گفت: به علت تفاوت نوع نگرش بنده و سایر اصلاح طلبان در برگزاری انتخابات و نوع نگاه ما به جایگاه و حقوق اساسی مردم یقینا چنین مسائلی رخ نمی داد و بر فرض محال، اگر چنین شرایطی اتفاق می افتاد حتما ما با روشی متفاوت و بصورت اقناعی با آنچه رخ داد برخورد می کردیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر