به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

اعدام در محرم و نظر آیت الله بیات زنجانی؛ حتی اعراب جاهلی هم در ماه حرام قتل و جنگ را تعطیل می کردند

 منبع:جرس
در حالی که کمتر از ده ساعت به اعدام حبیب الله لطیفی باقی مانده است، و با توجه به اینکه بر اساس نظر مسلمانان  در ماه محرم نباید خونریزی‌ای صورت گیرد، این پرسش به وجود می آید که چرا جمهوری اسلامی  در چنین ماهی اقدام به اجرایی.........
در حالی که کمتر از ده ساعت به اعدام حبیب الله لطیفی باقی مانده است، و با توجه به اینکه بر اساس نظر مسلمانان  در ماه محرم نباید خونریزی‌ای صورت گیرد، این پرسش به وجود می آید که چرا جمهوری اسلامی  در چنین ماهی اقدام به اجرایی شدن حکم حبیب الله لطیفی کرده است.  

به گزارش جرس، برای آیت الله بیات زنجانی که در یک سال و نیم گذشته بارها به رفتار خلاف شرع حاکمیت در مواجهه با معترضان اعتراض نموده و حکومت نیز سایت این مرجع مردمی را در ایران فیلتر کرده است، این استفتا از سوی  خبرنگار جرس  ارسال شده است: "آیا اجرای حکم اعدام در ماه محرم مطابق اصول شرعی در حکومت اسلامی است؟"

پاسخ به این استفتا از طریق دفتر ایشان ارسال می شود که در آن ضمن تاکید بر اینکه باید در ماه های حرام از اقدام به کارهای نامتناسب با این ماهها اجتناب کنند، تاکید شده است : حتی اعراب جاهلی هم برای ماه های حرام حرمت قايل بوده اند.


متن پاسخ ایشان به شرح زیر است:"ماهها در قرآن، دوازده ماه است که چهار تای آنها حرام نامیده شده اند ؛ نکته جالب اینجاست که اعراب جاهلی برای ماههای حرام، حرمت قائل بوده، در این ماهها جنگ و قتال را تعطیل می کردند و یکی از رسومی که اسلام آن را به قبول کرده و امضا نموده است، همین موضوع ماههای حرام است .
کسانی که نوعی علقه به اسلام، فقه اسلامی و شریعت محمدی و علوی دارند، بایدحرمت این ایام را نگاهداشته و از اقدام به کارهای نامتناسب با این ماهها اجتناب کنند و با تدبیر ، جلوی سوء برداشت های احتمالی را بگیرند .
بنده معتقدم ادب دینی و قرآنی، اقتضا می کندکه انسان در رابطه با ماههای حرام، مثل مسجد الحرام عمل نماید و حریم آنها را حفظ کند."

لازم به ذکر است که هفته گذشته پس از حادثه انفجار در شهر چابهار، ۱۱ زندانی بلوچ در سیستان و بلوچستان اعدام شدند. این نکته‌ از طرف بسیاری از فعالان سیاسی و رسانه ای مورد پرسش قرار گرفته است که چطور در ماه محرم که نباید خون فردی ریخته شود، کسانی را تحت عنوان "محارب" اعدام می کنند.

حبیب‏الله لطیفی دانشجو و فعال سیاسی کرد است که در تاریخ یکم آبان ماه ۱۳۸۶ بازداشت و پس از تحمل بیش از سه ماه انفرادی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی حسن بابایی به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد. حکم اعدام این زندانی از سوی دادگاه تجدید نظر استان عینا تائید شد و روز پنج شنبه به صالح نیک بخت یکی از وکلای لطیفی اعلام شده است که روز یکشنبه پنجم دی ماه حکم این زندانی اجرا خواهد شد.


گفتنی است، خانواده حبیب الله لطیفی از تمام مردم خصوصا فعالان حقوق بشر و سازمانهای مرتبط خواسته اند که از هیچ تلاشی برای متوقف نمودن اجرای این حکم دریغ نکنند و سکوت در قبال وضعیت تمام فعالانی که به خاطر دفاع از کرامت انسانها به اعدام محکوم شدەاند را جایز ندانسته و دفاع از لطیفی و دیگر محکومان به اعدام را دفاع از انسانیت دانسته اند.


دکتر نعمت احمدی یکی از وکلای ایشان در گفتگویی با جرس، با بیان اینکه "بخدا سوگند، ما وکلا سر جنگ با هیچکس نداریم و می خواهیم قانون اجرا شود و این قانون اجازه نمی دهد که آقای لطیفی اعدام شود"، می گوید: "درخواستی مبنی بر تاخیر اجرای حکم به رئیس قوه قضاییه دادم تا آیت الله لاریجانی صرف نظر از اینکه رسیدگی به پرونده درست صورت گرفته یا خیر، از اختیارات خود در این زمینه استفاده نمایند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر